Bukefalos 28 år!

Katt med diarré

Sv: Katt med diarré

Tråkigt med risig mage. Det finns ett pulver som heter Stomax som ska få magen stabil. Annars finns det ju diverse specialfoder för känslig mage. Finns en del tips på kattforumet att få, du kan ju ta en titt där.

Om inget hjälper kan en pencillinkur vara en idé.

Lycka till!
 
Sv: Katt med diarré

Ingen har bett dig gulla. Men en kommunikationskurs hade kanske varit bra. Du verkar bara vara ute efter att hävda hur duktig du är och alla som inte gör som du är idioter... Det är en väldigt dum inställning om man vill hjälpa.
 
Sv: Katt med diarré

Varför klagar du på Bison när din enda orsak att skriva här är att gnälla?

Jag reagerade också starkt på att TS skriver att katten haft diaree sedan den skaffades - från och till - och att de avmaskat, bytt foder många gånger men ändå inte kommit tillrätta med problemet!

En kattunge som växer behöver alla näringsämnen, spårämnen, mineraler och vitaminer som finns i ett bra foder. Om katten då konstant/upprepade gånger har diaree så finns risken alltid att vissa brister uppkommer!
Dessa brister behöver INTE synas på en gång, utan kan utvecklas över tid.

Att då avvakta, avvakta, avvakta från augusti till februari känns - för mej - VÄLDIGT oansvarigt!
Ett snabbt samtal till veterinären, byte till ett dietfoder och/eller eventuellt en penicilinkur hade kunnat räcka för att denna katt skulle slippa det lidande som en orolig/rubbad mag-tarm-flora skapar och som den nu fått utstå i nästan ett halvt år!

Ingen anklagar någon för att vara Idiot, men om man skriver på ett allmänt forum så måste man ju förvänta sej att få olika svar! Eller?

Vi kan ändra scenario:
Min katt har varit halt från och till sedan i augusti.
Den stöder på benet ibland, men inte ibland. Jag har provat att linda benet och har även masserat det men det verkar inte spela någon roll.
Den äter och är pigg och glad i övrigt!
Bör jag gå till veterinären?

/Swat
 
Sv: Katt med diarré

Jag har läst ett antal trådar här på buke som handlar om dåliga djur.
Ts beskriver problemet o när ngn eller några tycker att ts bör ta djuret till veterinär, då helt plötsligt slår ts ifrån sig, hgittar på egna förklaringar till symptomen o vips så mår djuret bra igen, poff bara sådär på ngt magiskt sätt.
Jag anser mig inte som duktig men jag rådfrågar alltid vet när jag är orolig över ngt, det tycker jag är en självklarhet för alla som har djur.
 
Sv: Katt med diarré

Skriver jag bara här för att gnälla? Då kanske du ska läsa en gång till.

Det är skillnad på att gnälla på den som faktiskt behöver hjälp, eller gnälla på den som "mobbar".
 
Sv: Katt med diarré

Men vad vet du om att katten helt plötsligt blev bra. Anklagar du TS för att ljuga nu? Det är ju inte helt otroligt om katten blev bättre när han inte fick äta matrester längre.

Jag tycker också att man frågar vet. Men jag förstår också TS. Jag har gjort många onödiga och kostsamma besök hos veterinären med mina djur när jag har fått för mig att det varit något fel på dem. Hade jag istället tänkt till själv och frågat andra kunniga så hade jag kunnat lösa mycket själv.

Annars kan jag väl också tycka att TS borde ha gått till veterinären redan men jag tror faktiskt att människor hellre lyssnar till ett råd som läggs fram på ett bra sätt än att man skriker ut att han/hon är en idiot.

Jag antar att du förstår vart jag vill komma. Är inte den bäste på att formulera mig.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 501
Katthälsa Jag har en kattunge som nu är 7 månader. När jag hämtade honom kändes han väldigt sträv i pälsen mot min andra katt. Han var också...
Svar
13
· Visningar
2 349
Hundhälsa Jag skulle behöva råd. Bruce har lite känslig mage, han kräks lätt galla om han inte äter regelbundet och får han i sig något som inte...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 047
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp