katt med rinnande stängt öga, vad kan det vara?

N

nilemarindy

har just upptäckt att ena katten har ögat stängt, rinner från det då och då..

funderar på om det kunde vara ögoninfektion,mendet borde väl då ha spridits till de andra 2 katterna?

har ni något förslag på vad det kan vara och vad som kan göras åt det?

tacksam för snabba svar!
 
Sv: katt med rinnande stängt öga, vad kan det vara?

En kompis katt fick rinnigt öga och tillslut kunde den inte öppna det. Såg ganska groteskt ut. Den katten hade i alla fall kattsnuva.
 
Sv: katt med rinnande stängt öga, vad kan det vara?

Kontrollera även så att katten inte har något i ögat, alltså under ögonlocket typ gräsfrö eller annat skräp. Vet en katt som fick ett helt havrekorn i ögat en gång:crazy:

Mvh
 
Sv: katt med rinnande stängt öga, vad kan det vara?

Jag håller med MsLuna, åk till veterinären. Själv fick jag precis reda på att min katt förmodligen har herpes i ögat :( Ju snabbare du får reda på vad det är desto bättre....fall i fall det skulle vara något allvarligt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
305
Senast: Jeps
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Övr. Katt Jag ska flytta i september, och det tar ungefär 14 timmar med bil och båt från där jag bor nu till mitt nya hem. Min ena katt är...
2
Svar
24
· Visningar
2 798
Senast: kma
·
Hundhälsa Upptäckte härom dagen ett lite skorvigt område på ena kattens öra. Inte pälslöst men tunnare päls och som sagt lite skorvigt, som små...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp