Katt och plastblommor

ufot

Trådstartare
Jag är en mästare på att ta död på alla växter, även de som är "odödliga".

Så det enda som verkar återstå är plastblommor.

Men är plastblommor farliga för katter? Min älskar att tugga på saker, framförallt plast, vilket gör att jag är lite skeptisk till plastblommor....
 
Jag är en mästare på att ta död på alla växter, även de som är "odödliga".

Så det enda som verkar återstå är plastblommor.

Men är plastblommor farliga för katter? Min älskar att tugga på saker, framförallt plast, vilket gör att jag är lite skeptisk till plastblommor....

Det finns väl blommor av tyg också?
 
Jag har samma problem, både läskigt dålig på att ta hand om levande växter samt att katterna tuggade på de levande växter jag hade. Men mina har aldrig rört plastblommorna. Nu har jag levande växter också (och kattgräs), men de har från dag 1 låtit plastblommorna vara ifred.
 
Håller med @Tarnin ampelliljor, jag har svart tumme och en katt som tuggar på allt - iofs tuggar hon med urskiljning så det skulle inte förvåna mig om hon tuggade sönder en växt och dissade samma växt i en annan kruka totalt :meh: Så kattgräs och ampelliljor är vad jag skulle ha. Nu är jag en paranoid person så jag är inte så förtjust i kattgräs eftersom det kan fastna bakom nosen och kräver färd till vet för att få bort.

Annars kan man alltid köpa (dyra) ofarliga växter och njuta av dem de tio minuter de har på sig innan de består av några gröna pinnar.
 
Jag har samma problem, både läskigt dålig på att ta hand om levande växter samt att katterna tuggade på de levande växter jag hade. Men mina har aldrig rört plastblommorna. Nu har jag levande växter också (och kattgräs), men de har från dag 1 låtit plastblommorna vara ifred.
Det låter ju lovande.

Har kollat lite på nätet och "fuskblommor" (av olika material) är inte särskilt dyra.
 
Problemet med att ha ampelliljor är att de alltid ser ut som rent skräp, om de ens överlever ständig nerbetning. Dessutom är det sådär kul att trampa i uppkräkta blad varenda morgon...

Jag hade satsat på tygblommor, och valt modeller som inte är fullt lika lockande att bita i. (Mina ger sig direkt på t.ex. den konstgjorda julgranen och skulle utan tvekan dra i sig allt som ser ut som gräs eller är tillräckligt spretigt.) Här hänger alla växter i amplar (och trimmas av Maja när de blir för långa) eller bakom glas.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 333
Senast: Scata
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
425
Senast: Catsu
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
882
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 513
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp