Bukefalos 28 år!

Katt som är lös i magen

Fiffi1

Trådstartare
Kan man ge en katt något i matväg som förbättrar magen. Hon bajjar alltid löst, det är så det rinner. Hela kattlådan kan bli nerkletad när hon håller på :mad:.
 
Sv: Katt som är lös i magen

Ja, men hon äter redan ett bra foder och vad finns som motsvarar blötfodret Mjau. Jag vill inte ge torrfoder, det kan hon kräkas av för hon äter alldeles för snabbt.
 
Sv: Katt som är lös i magen

Hur menar du när du skriver "Hon bajjar alltid löst, det är så det rinner."?
Alltid?
Sedan hur länge?
Några dagar? Några veckor?

Absolut lämpligast tycker ju jag att det är att besöka veterinären!!

Även katter påverkas negativt av långvarig diaree - som alla andra! - och bör få adekvat vård, foder och eventuellt medicinering!

Parasiter kan ge diaree, övertillväxt av "elaka" bakterier i mage/tarm, överkänslighet mm mm. Endast en underökning kan fastställa orsaken säkert!

/Swat
 
Sv: Katt som är lös i magen

Det kanske är dags för veterinären igen. Glömde nämna att katten käkar kortisin sen några år tillbaka pga förändringar i lymfkörtlarna. Jag vet inte hur länge hon bajjat löst för det är en utekatt men nu när vi haft så kallt så har katterna varit mer inne. Tom. stora hankatten som aldrig frivilligt gått på lådan har nyttjat den i vinter :D. Skönt med toa inne ju.

Kanske är jag lite rädd för vad veterinären ska säga :cry: men katten är väldigt pigg osv för att vara sjuk men jag vet ju inte om cancern har spridit sig.
Jag trodde det kunde finnas något att tillsätta i fodret så det blev "fastare" med bajset.
 

Liknande trådar

Katthälsa Ok. Två problem: Tuva blir lätt hård i magen och Maggan lös. De äter blötmat (Bozita ren) ett halvt paket om dagen (delat på tre...
Svar
18
· Visningar
1 422
Senast: Tarnin
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
984
Senast: Bison
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 233
Senast: Sassy
·
R
Katthälsa Jag har tankar på att adoptera en kompis till min katt. Hon äter dock allergifoder och funderar på hur man löser det på bästa sätt 🤔...
Svar
5
· Visningar
825
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp