Katt som inte äter rått kött?

FadeAway

Trådstartare
Vår ena katt äter inget (som vi provat hittills) rått kött. So fort det är tillagat äter han det dock. Han är inte kräsen och äter mer eller mindre allt som russin, nötter, ostbågar, popcorn, bröd etc. Har aldrig varit med om en katt som beter sig såhär :D
 
Sv: Katt som inte äter rått kött?

Mina katter tycker inte om rått kött. Enda undantaget kan vara köttfärs nån gång emellanåt.

Tillagad kycklig, kött eller fisk går däremot bra.
Jag vill ju gärna att de ska äta råa kycklingvingar för sina tänders skull men de tvärvägrar. Har hört att det kan funka om minskar tillagningen gradvis. Ska testa det nån gång.
 
Sv: Katt som inte äter rått kött?

Min coon-mix från katthem, åt ALLT första månaderna han flyttat in hos mig. Rå köttfärs, krabbkött, anjovis, ALLT.

detta minskades gradvis, och tillsist var han nere på köttfärsen, som han började rulla till små bollar och spelade pingpong med på golvet, och sen lämnade att ligga och mögla i hörnen.

det gick tyvärr inte att återuppliva intresset. Om jag gav det till honom idag, 9 år senare, skulle han springa åt andra hållet i avsmak. Han är riktigt riktigt kräsen. Tyvärr. Har försökt att erbjuda varierat ända från första början, men menyn har likväl krympts mer och mer. Det enda som duger numera är

hans torrfoder (Eukanuba light)
tonfisk
oxkött i läcker sås (sheba eller gourmet)
kalles kaviar i ngn klick här och där - endast från handen.
rökt skinka - endast från handen. och inga kanter.
ostbågar

:angel:
 
Sv: Katt som inte äter rått kött?

tycker det är rätt vanligt.
Vår förra katt åt Mjau blötmat o ostbågar, inget mer.
 
Sv: Katt som inte äter rått kött?

Hahahaha, vilken bild jag fick framför mig nu! :rofl: Dagens middag: Kött, sås och .. .... ostbågar! :D :rofl:

Tack för kvällens skratt ;)

Iaf, själv så vet jag inte riktigt med våran kise. Han äter iaf det mesta man ger honom, han har ätit allt från havregrynsgröt till pannkakor :) Och våran förra kise åt rotmos med stor glädje.

Men möss åker ner utan några problem hos nuvarande kise, men antar att det ligger i en kategori för sig :cool:
 
Sv: Katt som inte äter rått kött?

Låter som min lilla tjej :D

Hon äter inte rått kött, men köttfärs och rå fisk går bra (blir dyrt att ge kissen halva sin sushi alltid dock)

Men - hon äter ruccola, banan, päron (inte äpplen dock), fetaost, potatismos, morötter... and so on....

hon smakar dessutom gärna lite öl, päronsaft och kaffe med mjölk emellanåt (men ratar vin som tur är...)

Har aldrig haft katt förut, så jag antar att både hon och vi provar oss fram :p men lite lustigt känns det allt
 
Sv: Katt som inte äter rått kött?

Båda mina är också kräsna när det gäller kött. Rått eller tillagat, det spelar ingen roll för det krävs evigheters övertalning för att dom ska tugga i sig en liten bit. :p

Den ena har även ratat all blötmat det senaste halvåret. Nu har hon plötsligt börjat äta det igen. Och då är det ENBART Pussy som funkar :D
 
Sv: Katt som inte äter rått kött?

Våra katter (kullsyskon) äter varken rått eller tillagat kött. Det enda som duger förrutom kattmat är ärtsoppa, majs, chips och plasten runt falukorv.
 
Sv: Katt som inte äter rått kött?

Jag själv har försökt ge dom något utav allt, men allt verkligen dissas av båda katterna. De enda de äter är torrfoder.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Hejsan! Jag har en katt som beter sig väldigt konstigt på kvällarna och nätterna. Merida är en 2 årig ragdoll som bott hos mig hela...
Svar
8
· Visningar
2 314
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 158
Senast: __sofia__
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 132
Senast: Migo
·
Kropp & Själ Okej, lite kul att jag startar den här tråden direkt efter en tråd om favoritpasta, men jag har fnurlat länge på detta. Innan ni går...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
14 296
Senast: mrkarisma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp