katt som kissar inne - protest?

P

popeye

Har en kastrerad hankatt (tiger) som har börjat kissa i sin egen matskål? Han började göra dett anär vi köpte en till katt (fisen) Funderar på om han började göra det i protest och har nu blivit en principsak. Finns inte matskålen i närheten sätter han sig i diskhon eller i glas eller eller decilitermått har han tagit en gång också. (Pricksäker jävel det där :p) Han är utekatt och jag försöker se till att han får gå ut och kissa innan vi går och lägger oss, men ibland hjälper inte detta. Tiger är annars en katt som helst inte går ut och fryser konstant, därför vill jag intre ha honom ute när det börjar bli kallt om nätterna (han förfrös sina öronen förra året i september) Har funderat på att ställa fram en stor skål med kattsand på bänken varje natt, så han han ha den som sin egen potta, eller vad tror ni? Pojkvännen blir ju lagom glad varje morgon när det är någon som svalpar i skålen bredvid skafferiet.. :cry:
 
Jag kan inte råda dig - mer än att du ska se till att ägna dig åt honom så mycket som möjligt och ösa kärlek över honom.

Det har ju säkert med den nya katten att göra. "Protestkiss" låter beräknande och elakt. Se det hellre som det det är: ett tecken på otrygghet hos katten.

mandalaki
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nu är måttet rågat! :mad: Jag har en 1 årig kastrerad honkatt som jag börjar fundera på om hon är ordentligt funtad... Hon kissar (och...
Svar
17
· Visningar
7 830
Senast: Majvi
·
Övr. Katt Våran 1½ åriga kastererade hankatt har kissat inne ända sedan vi köpte honom som kattunge. Detta har skett lite sporadiskt i en stor...
Svar
2
· Visningar
927
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp