Kattbilder #6

20210214_154754-01.jpeg
 
IMG_9705.jpg

Sociala medier pingade mig häromdagen att den här tiden på året brukar det vara uppladdning för sportlov, vasalopp och offerblod i vallarbod. Men framförallt: intervallträning på allmänningen släpandes efter hittekatten Bucky, salig i åminnelse.
När den gamle kastraten satte fart genom drivorna var det bara att hänga på!

Fram tills veckan innan han som 16åring akutavlivades (r/t multiorgansvikt) tjatade han hål i huvet på en om att få komma ut på promenad. Exakt kl 20.00. Varje kväll. I koppel, och ytterrock om kylan kniper.

Fyfan så han fattas mig, den jäkla grinskallen...
Det tjurigaste eländet till hankatt jag träffat, men så tacksam att trycka ner i halsen på folk som hävdar att
- katter kan inte gå i koppel
- kanske några, men bara raskatter isåfall

Kontrollerad utevistelse - ingen biggie.
 
Och om någon undrar hur tusan hon kom upp så högt i ett träd. Jo... Låt mig demonstrera med ett litet kollage.

Bus vid dammen.jpg


Flexikoppel är både en blessing och en curse... Särskilt det senare när matte råkar blinka i en halv sekund när katten blir på bushumör och tar sikte mot ett träd...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Välkommen lilla Vibys Amaranthe 😍
Svar
5
· Visningar
485
Senast: Lyan
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 069
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
61 62 63
Svar
1 252
· Visningar
73 869
Senast: pepp
·
Kläder & Bli fin Ramlade över en undersökning där man rekommenderar att kasta "gamla" trosor redan efter 6 månader? Kan "undersökningen" vara sponsrad av...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 807
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp