Bukefalos 28 år!

Kattbilder #6

20210513_164647.jpg
Min lilla katt som åkte på öroninflammation och blodöra förra året. Men hon är lika söt för de om inte sötare
 
Visa bifogad fil 70258Jag undrar när det ska göra mindre ont. Älskade älskade hjärtevän.
Det är olika för alla, men tänkte berätta om hur det varit för mig. För knappt ett år sen fick jag ta bort Sune, det kom som en chock att han var så dålig och det var hemskt. Riktigt jävla hemskt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna ha katt igen, att nästa katt bara skulle vara en dålig ersättare till Sune och att jag inte skulle kunna tycka om nya katten på samma sätt. Men efter ett tag började jag tänka om, er var för ensamt utan katt och jag bestämde att det var värt att ta risken/chansa att skaffa ny katt. Även om jag trodde att den nya katten skulle få en lite mindre plats i hjärtat. Nu har jag haft Morris i lite mer än 8 månader och hon har helt lindat mig runt tassen. Jag saknar fortfarande Sune, det kommer jag alltid göra. Ibland så det är helt galet. Men jag tror att det hade varit mycket jobbigare utan Morris. Hon har inte ersatt Sune, hon är sin egen. För mig var det så rätt att skaffa ny katt.
 
Det är olika för alla, men tänkte berätta om hur det varit för mig. För knappt ett år sen fick jag ta bort Sune, det kom som en chock att han var så dålig och det var hemskt. Riktigt jävla hemskt. Jag trodde aldrig att jag skulle kunna ha katt igen, att nästa katt bara skulle vara en dålig ersättare till Sune och att jag inte skulle kunna tycka om nya katten på samma sätt. Men efter ett tag började jag tänka om, er var för ensamt utan katt och jag bestämde att det var värt att ta risken/chansa att skaffa ny katt. Även om jag trodde att den nya katten skulle få en lite mindre plats i hjärtat. Nu har jag haft Morris i lite mer än 8 månader och hon har helt lindat mig runt tassen. Jag saknar fortfarande Sune, det kommer jag alltid göra. Ibland så det är helt galet. Men jag tror att det hade varit mycket jobbigare utan Morris. Hon har inte ersatt Sune, hon är sin egen. För mig var det så rätt att skaffa ny katt.
Jag ser det inte alls som att en ny katt skulle ersätta Millie men jag vet inte om jag mentalt klarar att ta ansvar för ett djur igen. Jag vet inte om jag pallar att gå in på ett djursjukhus tex.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Välkommen lilla Vibys Amaranthe 😍
Svar
5
· Visningar
525
Senast: Lyan
·
Utrustning Denna bild är från Fagerbits, någon som vet vad det är för träns? Så fint!😍
Svar
3
· Visningar
582
Senast: Leeelot
·
IT & mobiler På nyhetsmorgon i morse var det ett inslag om vett och etikett i gruppchattar. Nu var det rätt humoristiskt, men det fick mig att tänka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 226
Senast: Sryoqwe
·
Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
67 68 69
Svar
1 374
· Visningar
83 429
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp