D
Dropdead
Min katt bet mig för en stund sedan och den ena tanden gick rakt in i pekfingret ganska djupt. Ja, jag misstänker att det var det iaf, för det var längesen jag blödde så mycket! Det rann längs med hela handen och droppade blod ner på golvet.
Han bet mig också i andra handen men där blev det bara ett litet hål och blödde inte alls lika kraftigt.
Jag ringde till vårdcentralen för att kolla upp det här med stelkramp och infektionsrisk och sköterskan jag pratade med tyckte att jag egentligen borde visa upp det.
Nu är väl jag antagligen jättekorkad som tänker "Betala 120 spänn för att visa upp ett pyttebett?!?", men det är så det känns.
Är det verkligen så allvarligt?
Jag märker väl om det blir infekterat och jag rengör det med jämna mellanrum...
Hur skulle ni ha gjort?
/Anna
Han bet mig också i andra handen men där blev det bara ett litet hål och blödde inte alls lika kraftigt.
Jag ringde till vårdcentralen för att kolla upp det här med stelkramp och infektionsrisk och sköterskan jag pratade med tyckte att jag egentligen borde visa upp det.
Nu är väl jag antagligen jättekorkad som tänker "Betala 120 spänn för att visa upp ett pyttebett?!?", men det är så det känns.
Är det verkligen så allvarligt?
Jag märker väl om det blir infekterat och jag rengör det med jämna mellanrum...
Hur skulle ni ha gjort?
/Anna