• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Dropdead
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 12 371
Sv: Kattbiten

jag fick pencillin då min katt bet mig .. det var i leden på fingern rakt i genom.. lederna är viktiga att söka för sägs det...

Usch, nu skrämmer ni ju upp mig...! :crazy:

Men det ser faktiskt fint ut idag. Skinnbiten ligger liksom över själva trekanten och ser ut att börja läka. Jag är noga med att rengöra det och byter plåster ofta.

För fingret vill jag ju behålla...! :crazy:

jag har oxå blivit biten 100 ggr.. men en gång för inte alls länge sedan blev jag biten av en stygg kisse i handen å det gick hål å det bildades typ en "blodknöl".. dagen efter åkte jag t sjukan å fick ta en ny stelkramosspruta :cry: + penicilin 10 dagar om jag inte minns helt fel.. de rengjorde inte ens.. men som sagt jag blev helt blå vilket jag aldrig blivit tidigare

Det finns fall där folk har fått amputera fingrar eller händer efter kattbett så vi har fått stränga order att se till att få rätt antibiotika efter kattbett Pasteurella är inte att leka med, när infektionen väl gått på djupet är det svår att komma åt utan kirurgi.
PL

Vart biten förra året av min ena katt och gick och tog stelkrampsspruta 2 dagar senare och sköterskan skickade mig direkt till läkaren då såret satt på handen och i leden vilket är dåligt.
Det blev 10 dagars penicillinkur och jag var duktig som kom direkt innan det hade blivit infekterat och läskigt så iväg med dig till farbror doktorn.

Liknande trådar

J
Hundhälsa Idag small det ordentligt... Jag hade stängt in min snart 2 år gamla schäferkille i stallet när jag skulle på promenad med hästen... Han... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 743
Senast: iowa
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11... 2
Svar
37
· Visningar
5 324
Senast: sweet_extraa
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 620
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår