Kattförsäkring faktura

S

Ströga

Det är så att mitt ex har fått fakturan till försäkringen och hon smsade mig bankgiro och ocr-numret. När jag skulle betala så stod det att mottagaren inte godkänner ocr-nummer utan bara meddelande. Men vad ska man skriva där?

Nu är det så att exet skulle kollat upp det men jag har brutit kontakten med henne...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kattförsäkring faktura

Eller spelar det någon roll vad man skriver där? Räcker det med typ 'kattförsäkring' eller så ?
 
Sv: Kattförsäkring faktura

Jag hade ringt försäkringsbolaget o bett om en ny faktura till din bostadsadress i ställlet för att riskera att det blir tokigt i betalningen och katten står oförsäkrad.
 
Sv: Kattförsäkring faktura

Ring försäkringsbolaget så får du uppgifterna ifrån dom istället. Då blir det ju säkert rätt och du slipper kontakta ditt ex igen. Du kan inte bara skriva kattförsäkring för hur ska de veta vem det är som har betalat in pengarna då?
 
Sv: Kattförsäkring faktura

Ring försäkringsbolaget och fråga? OCR-nummer är ju för att de ska veta vem betalningen kommer ifrån så att skriva kattförsäkring lär inte räcka. Bättre då att ta kontakt och se till att allt blir rätt slipper man slänga pengar i sjön.
 
Sv: Kattförsäkring faktura

Det är så att mitt ex har fått fakturan till försäkringen och hon smsade mig bankgiro och ocr-numret. När jag skulle betala så stod det att mottagaren inte godkänner ocr-nummer utan bara meddelande. Men vad ska man skriva där?

Nu är det så att exet skulle kollat upp det men jag har brutit kontakten med henne...

Du kanske fick fel ocrnr?
Om det är du som ska betala i fortsättninen ring försäkringsbolaget och be dem ändra adressen och skicka en ny räkning..
 
Sv: Kattförsäkring faktura

Det låter inte som att du håller på att sätta in pengar till ett företag...

Ring upp bolaget, skriv försäkringen på dig och sen får du rätt uppgifter.
 
Sv: Kattförsäkring faktura

Till alla: joo jag vet. Men drar mig till att ringa för jag har telefonfobi :p Men jag ska ta tag i det, imorgon :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag fick ett meddelande i torsdags av en av mina fb vänner. Idag fick jag som synes ett nytt. Jag tycker inte att språket stämmer...
Svar
7
· Visningar
716
Senast: Rosett
·
Juridik & Ekonomi Har en leasingbil som de höjt avgiften på ganska ordentligt. Den kostade ca 4300 när jag hämtade den i juli 2022, höjdes under hösten ca...
Svar
10
· Visningar
979
Senast: BernT
·
Kropp & Själ Orkar inte skapa ngt anonymt konto. Jag är INTE akut självmordsbenägen så ingen behöver ringa polisen på mig. Mitt ex låter mig inte...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 207
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 638
Senast: lindaf
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp