B
Blossom7
HJälp
Är det någon av er som vet ifall det finns något katthalsband som löser ut ifall katten fastnar?
Min ena lilla katt har i sommar varit borta i sju veckor.
Igår när jag kom hem från jobbet så hade hon kommit hem igen.
Men i ett bedrövligt skick, hon hade lyckats få in ena frambenet mellan halsbandet och alltså haft det skavandes i armbågen.
Ett stort och djupt skavsår som luktade jätte illa. Det blev ilfärd till Blå Stjärna där man rengjorde och gav penicillin och smärtstillande.
Dom vågade inte söva och sy ihop pga att hon vägde knappt 1,8 kg.
Hon har nog inte kunnat jaga/äta på hela tiden ( flugorna hade till och med tuggat på hennes öron).
Är det någon som har någon ideé om vad man kan göra?
Jag måste ha halsband på mina katter då dom har kattlucka och behöver en magnet i halsbandet för att komma in.
HJÄLP!!!!!
Jag vill inte att detta skall hända igen.
Är det någon av er som vet ifall det finns något katthalsband som löser ut ifall katten fastnar?
Min ena lilla katt har i sommar varit borta i sju veckor.
Igår när jag kom hem från jobbet så hade hon kommit hem igen.
Men i ett bedrövligt skick, hon hade lyckats få in ena frambenet mellan halsbandet och alltså haft det skavandes i armbågen.
Ett stort och djupt skavsår som luktade jätte illa. Det blev ilfärd till Blå Stjärna där man rengjorde och gav penicillin och smärtstillande.
Dom vågade inte söva och sy ihop pga att hon vägde knappt 1,8 kg.
Hon har nog inte kunnat jaga/äta på hela tiden ( flugorna hade till och med tuggat på hennes öron).
Är det någon som har någon ideé om vad man kan göra?
Jag måste ha halsband på mina katter då dom har kattlucka och behöver en magnet i halsbandet för att komma in.
HJÄLP!!!!!
Jag vill inte att detta skall hända igen.