Bukefalos 28 år!

Sv: Kattmat

Fri tillgång på Mjaus torrfoder. De brukar även få tonfisk, lite kött eller räkor. Ena missen vill hemskt gärna smaka om man äter filmjölk eller yoghurtglass, det tycker han är mumma.
 
Sv: Kattmat

Sol skrev: Mina katter äter kyckling, gris, lamm, nöt och kalkon. Kött, ben och organ helt rått.

Lite fundersam på att ge vissa saker rått?? Jag ger oxå mina rått kött, men inte från kyckling och gris. Sånt som vi människor kan äta riskfritt utan fara för bl. a. trikiner och liknande kan man ge rått även till djur.
 
Senast ändrad:
Sv: Kattmat

Sol skrev: Mina katter äter kyckling, gris, lamm, nöt och kalkon. Kött, ben och organ helt rått.

Lite fundersam på att ge vissa saker rått?? Jag ger oxå mina rått kött, men inte från kyckling och gris. Sånt som vi människor kan äta riskfritt utan fara för bl. a. trikiner och liknande kan man ge rått även till djur.

Svenskt fläsk kontrolleras för trikiner. F ö så kommer största delen av mitt kött hem i fryst form och det åker in i frysen på en gång och 3 dygn i frysen dödar eventuella trikiner (som jag inte tror att svenskt fläsk innehåller). Har heller aldrig haft några problem med varken salmonella eller campylobacter under alla år jag har gett katterna rå kyckling. Deras matspjälkningssystem är anpassat för att klara av elakare bakterier än vårat. Svensk kyckling är ju även hårt kontrollerad när det gäller salmonella.

De katter som får salmonella i Sverige är i huvudsak utekatter som smittas av kraftigt infekterade (döende) småfåglar eller gnagare. Spelar det någon roll då? Givetvis, dosen patogener man får i sig spelar stor roll och en fågel döende av salmonella går liksom inte att jämföra med en bit färsk kyckling från kontrollerade, svenska hönsfarmer.
 
Sv: Kattmat

Mina katter får Katty torrfoder i fri tillgång och har jag kattunge så får de lite annat, t,ex mannagrynsgröt med äggula och malt rått oxkött med äggula.Lite rått kött får även min gamla kisse som är sexton år.
 
Sv: Kattmat

Hej!
Min "Britt" Britta är 7 månader och hon äter Royal Canin och Kitekatt
portionspåsar. Jag köper även andra torrfoder så som Kitekatt för att blanda med Royal Canin.Hon älskar också att få ett ägg uppvispat med lite grädde nån gång i bland. köttfärs är också en favorit.
Jag utfodrar"Britta" tre ggr/dag och byter vatten då med.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Ja, nu var det nog dags för en kattmat sort igen! :down: Har 2 kastrerade hankatter, innekatter som blir 4 år i år, de äter i...
Svar
7
· Visningar
2 259
Senast: nilie
·
Katthälsa Ikväll kommer mina nya kompisar :love::nailbiting: Dom äter nu mush färskfoder och torrfoder från RC kitten samt eukanuba vuxenmat. Den...
2
Svar
22
· Visningar
6 659
Katthälsa Jag vet det finns enorma kunskapsresurser, så bättre fråga här än försöka sig googla till det, min egen kunskap är utdaterad vid det här...
Svar
19
· Visningar
4 883
Senast: Sasse
·
Övr. Katt Har en liten hemma som äter lite dåligt tycker jag. De andra åt mycket mer när de var i hans ålder…. Han är 13 veckor, vi har haft...
Svar
7
· Visningar
3 753
Senast: Megs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp