Kattpälssäkra sängkläder

Den tätvävda percalen och dyl, hur håller det mot kattklor? Mina lakan åker oftare ut pga hål än hår 😬 är sugen på att beställa men det är ju mycket pengar om dom är sköra...
 
Tack för alla tips! Jag har inte handlat nytt än, det tar emot att köpa nytt när det gamla är helt.
Tumlare har vi ingen annars hade det nog varit effektivt.
Tvättlappar, var hittar man det? Det låter som nåt värt att testa!
 
Tack för alla tips! Jag har inte handlat nytt än, det tar emot att köpa nytt när det gamla är helt.
Tumlare har vi ingen annars hade det nog varit effektivt.
Tvättlappar, var hittar man det? Det låter som nåt värt att testa!
Barnhyllan i matbutiken. Varningens finger för att det finns pappersservetter i förvillande lik förpackning. Fråga inte hur jag vet :cautious:
 
Jag använder bara sängkläder i satin. Vanliga i bomull är helt värdelösa! Sedan brukar jag både dammsuga sängen och/eller rulla den med en klädvårdsrulle mellan tvättarna.

Jag verkligen hatar katthår mest av allt! Tyvärr går det ju inte att komma undan när man ändå envisas med att ha två innekatter. :meh:
 
Köpte lakan i bomullssatin på Ikea en gång. Jösses, fick slänga efter 4 v. Inte ens i tvätten försvann det, helt galet. Nu använder jag helt vanliga bomullslakan, också IKEA, mycket enklare.
 
När jag har slarvat med att duscha katterna och kamma ordentligt, så är sängen full med hår. Regelbunden duschning är det allra bästa för att minska katthår tycker jag, men då måste ju katten gå att duscha någorlunda enkelt också ;) När jag slarvar med detta går det åt klädvårdsrullar istället. Och när man tror att man rengjort lakanen före tvätt och sedan torktumlar dom så är där ändå fullt med hår kvar i tumlaren.
 
Följdfråga: hur ofta duscha?
Det är inte populärt med dusch här men de kanske vänjer sig.
 
Följdfråga: hur ofta duscha?
Det är inte populärt med dusch här men de kanske vänjer sig.

Duschar jag dom cirka var tredje vecka så har jag mkt enklare med dammsugning och mindre katthår. När det inte är fällperioder så går det att duscha mer sällan och i fällperioder underlättar det att duscha oftare. Jag vande mina från början, så de är enkelt att duscha av dom. Nu har jag slarvat länge och då får jag dras med katthår överallt.
 
Duschar jag dom cirka var tredje vecka så har jag mkt enklare med dammsugning och mindre katthår. När det inte är fällperioder så går det att duscha mer sällan och i fällperioder underlättar det att duscha oftare. Jag vande mina från början, så de är enkelt att duscha av dom. Nu har jag slarvat länge och då får jag dras med katthår överallt.

När du skriver duscha, menar du att bara typ skölja av dom?
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
789
Senast: Hoarfrost
·
Hemmet Hjälp! Det är päls på mina nytvättade sängkläder! Hur får jag bort den på ett effektivt sätt? Jag har tre katter som gärna uppehåller...
2
Svar
34
· Visningar
1 635
Senast: Bufera
·
Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
461
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
20
· Visningar
849

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp