Kattpojken med det brutna lårbenet

Oh yes - den tog de bort i Januari.
En komplicerad operation där de tog benmärg från bogen och sprutade in där benet inte ville läka.
Sista chansen att få behålla benet - och det verkra ha lyckats
Åhå, jag uppfattade inte att de tog bort verktygslådan då också! Men jag minns att de sprutade in benmärg, men gud vad skönt att benet verkar ha repat på sig! Kommer det röntgas igen snart?
 
Åhå, jag uppfattade inte att de tog bort verktygslådan då också! Men jag minns att de sprutade in benmärg, men gud vad skönt att benet verkar ha repat på sig! Kommer det röntgas igen snart?

Det ska röntgas i maj.
Men han har faktiskt fått börja gå ut med mig och hundarna - han är aldrig utanför mitt synfält (fast idag vägrade han gå ut - kan ha varit något med vädret ;) )
 
Vilken hjälte till katt du har. Jag har funderat på hur det gått för honom, den här tråden hade jag missat. Härligt att det verkat gå så bra!
 
Kattpojken har gått på sin första promenad efter olyckan :banana:
Han, jag och Dagmar (min ena hund) gick en sväng runt kvarteret (nåja, jag bor ju på landet, men det finns en tomt man kan gå runt så det blir som ett kvarter.

Han smög med strax bakom mig och ville inte gå långt bort, reagerade på många ljud så jag tror att han nog kommer ha respekt för bilar i fortsättningen.

Jag är så glad och kan knappt fatta att det verkligen är sant att han nog är frisk
 
Härligt att det har gått bra!

Är det rakad päls som växt ut med annan utfärgning/utmaskning? Jag har sett det i små rutor på benen (efter blodprov), men aldrig på en hel katt.
 
Härligt att det har gått bra!

Är det rakad päls som växt ut med annan utfärgning/utmaskning? Jag har sett det i små rutor på benen (efter blodprov), men aldrig på en hel katt.

Japp!

Katten var ju rakad mer eller mindre som ett lapptäcke efter sista operationen. Dels benet förstår, men även där fentanylplåstret suttit och även på bogen där de tog benmärg.

Husse vill raka hela katten (eller klippa av till ett par cm) så att han i allafall har samma färg över hela - jag tycker inte att dt behövs, han kommer att se normal ut när all päls vuxit ut igen
 
Nu har vi varit på återbesök!

Katten är så friskförklarad han kan bli :bump::banana:

Han har ju en platta och några stift i benet, dessa ska inte tas bort om det inte blir några komplikationer av det. Han hade ju infektion i stiften och den kan blossa upp igen när som helst, men det är inte så troligt att det sker. Jag ska hålla koll på hans allmäntillstånd och eventuell hälta.

Vi bestämde att inte sedera och röntga - doktor M såg hur han rörde sig och palperade genom benet och konstaterade att han känner ingen smärta och han har musklad sig jättefint. Så det verkade onödigt att utsätta honom för sedering och röntgen.

Doktor M är min hjälte - inte nog med att han lagade min kisse. Han har verkligen kattens bästa i fokus. Dessutom så tog han inte ens betalt för dagens besök (tack!! det var ju ny självriskperiod så det lär ha gått loss på i allafall 3000 spänn)
 
Nu har vi varit på återbesök!

Katten är så friskförklarad han kan bli :bump::banana:

Han har ju en platta och några stift i benet, dessa ska inte tas bort om det inte blir några komplikationer av det. Han hade ju infektion i stiften och den kan blossa upp igen när som helst, men det är inte så troligt att det sker. Jag ska hålla koll på hans allmäntillstånd och eventuell hälta.

Vi bestämde att inte sedera och röntga - doktor M såg hur han rörde sig och palperade genom benet och konstaterade att han känner ingen smärta och han har musklad sig jättefint. Så det verkade onödigt att utsätta honom för sedering och röntgen.

Doktor M är min hjälte - inte nog med att han lagade min kisse. Han har verkligen kattens bästa i fokus. Dessutom så tog han inte ens betalt för dagens besök (tack!! det var ju ny självriskperiod så det lär ha gått loss på i allafall 3000 spänn)
Åh vad glad jag blir! :love:
 
Nu har vi varit på återbesök!

Katten är så friskförklarad han kan bli :bump::banana:

Han har ju en platta och några stift i benet, dessa ska inte tas bort om det inte blir några komplikationer av det. Han hade ju infektion i stiften och den kan blossa upp igen när som helst, men det är inte så troligt att det sker. Jag ska hålla koll på hans allmäntillstånd och eventuell hälta.

Vi bestämde att inte sedera och röntga - doktor M såg hur han rörde sig och palperade genom benet och konstaterade att han känner ingen smärta och han har musklad sig jättefint. Så det verkade onödigt att utsätta honom för sedering och röntgen.

Doktor M är min hjälte - inte nog med att han lagade min kisse. Han har verkligen kattens bästa i fokus. Dessutom så tog han inte ens betalt för dagens besök (tack!! det var ju ny självriskperiod så det lär ha gått loss på i allafall 3000 spänn)
Åh :love: Underbart. Din katt har verkligen världens bästa matte.
 
Jag hittade denna gamla tråd..

Alltså det där otacksamma kattkräket :love: han flyttade hem till våra grannar för ungefär 6 månader sen. När mina katthonor blev dräktiga fick han nog av bruna katter och valde att flytta. Där bor han med sin "brother from another mother". Ibland kommer han förbi här för att se om åbäkena har flyttat - de har dom inte så han går hem till "sitt" hus igen. Älskade gamla knaskisse.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp