Kattpojken med det brutna lårbenet

Det finns ett annat "tryck" i ögonen nu efter. Lite "Jag vet" med tryck på vet.

När han umgås med dig, pratar på ett annat sätt då? Kanske inte så mkt ljud utan mer kropp o själ på något vis. En känsla jag fick.

Fin katt!
 
Det finns ett annat "tryck" i ögonen nu efter. Lite "Jag vet" med tryck på vet.

När han umgås med dig, pratar på ett annat sätt då? Kanske inte så mkt ljud utan mer kropp o själ på något vis. En känsla jag fick.

Fin katt!

ja! han är annorlunda - tydligare på alla vis!
 
Hoppas det går bra idag!!


Det har gått BRA!!!

Jag är gråtfärdig av lycka!

Benet läker som det ska. Det var ju flera frakturer och en del är helt läkt! Där det varit infektion och svårt med benbildningen är det nu mycket tätare ben och man kan också se nybildning av ben.

Han behöver ingen sjukgymnastik för han använder sina muskler helt ut redan nu och det har börjat muskla på sig på det brutna benet.

Han ska dock hållas lugn och inte hoppa eller göra rusningar så vi fortsätter som vi gjort hela tiden. Bur när vi är borta eller om han blir extra busig.

Återbesök om tre månader.
 
Han vill ju gärna gå ut - men det kommer han inte få förrän efter nästa röntgen. Jo, han kan få gå i koppel men det är mycket förnedrande tycker han. Dessutom är jag lite rädd för lösspringande hundar och att nån ska vilja få närkontakt med honom i det läget. Han ÄR hundvan, men stora hundar som hoppar upp om jag bär honom känns ..sådär.

Men vi har ju den stora buren han förpassas till ibland och den står vid en balkongdörr som kan vara öppen - det gillar han!
 
Jag har varit borta en vecka / kontrollbehovet har släppt lite. jag kom hem och så råkade katt:devil: smita ut. det var ju hur kul som helst, särskilt som att matte sällskapade med ljuskälla och allt :cool:. Tur att det fanns en attraktiv väska som lockade så till den milda grad att han smet in igen och la sig i väskan:love:
 
Solen skiner och fåglarna kvittrar och han är så gott som ohalt. Nu fick han gå ut med hundarna och den andra katten - han ser lycklig ut

Vad underbart det måste vara att kunna släppa ut honom efter den långa resan som ni har gjort! Jag blir nästan lite tårögd :love:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp