Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Det var himla pilligt att fÄ i katten medicin :p Inte pga katten, hon var som vanligt vÀrldens duktigaste att hantera.

DÀremot hade jag aldrig delat pÄ pulverkapslar innan, men det var ju ganska lÀtt till slut, svÄrt dock att fÄ till exakt halva innehÄllet - men jag gissar att det inte Àr poÀngen. Gabapentin intagen utan problem iaf!

Sedan hade vi Amimoxen. Det var ju nÄgot himla galler för öppningen sÄ det var omöjligt att fÄ ner sprutan :cautious:
Stod i nÀstan 40 minuter och försökte tippa flaskan och suga i medicinen, men var helt omöjligt. Till slut gjorde jag faktiskt sÄ att jag diskade en sax supernoga, och sedan lÀt saxen stÄ i 80% alkohol i 15 minuter innan jag torkade noga och klippte av gallret. Lyckades vara sÄ fipplig att jag till och med fick upp delen av gallret :up:
Spruta in geggan i munnen pĂ„ Sparky funkade bra. LĂ€t det ta lite tid och lite i taget. Hon Ă€r sĂ„ himla duktig och lĂ€tt att ha och göra med nĂ€r det gĂ€ller medicin đŸ˜»

Ok Sparky Àr extremt snurrig och kan inte hoppa upp pÄ saker. Men i morse kissade hon en lite större pöl Àn hon gjort innan i veckan.
Vet inte om Gabapentinen Ă€r lite vĂ€l mycket för henne 😅 Men dĂ„ vet jag och behöver inte truga i henne sĂ„ hon fĂ„r i sig exakt varenda liten pulverbit tĂ€nker jag eftersom det funkar sĂ„ himla bra.

Jag tror jag har kommit pÄ en möjlig teori om vad det kan vara.
NÀr jag glömt sopa utanför lÄdan blir det oftare bajs pÄ golvet, Àn om jag har sopat upp allt strö.
Kanske slump. Behövs mer utredning.

Liknande trÄdar

DÀggdjur Jag har vÀxt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. FrÄn 11 till 19 Är hade jag dÀrtill minst en hÀst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 290
Senast: Bison
·
Tjatter Nej men nu Ă€r det vĂ€l hög tid, tycker ni inte? 2024 Ă„rs upplaga av Secret Santa Ă€r hĂ€r! đŸ€“ Ni som har varit med tidigare har koll pĂ„... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 077
Tjatter Eftersom allmÀnna pÄtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstrÄd startats och anmÀlningar har börjat ramla in redan innan trÄden... 89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
81 477
Senast: Jeps
·
Tjatter PÄ allmÀn begÀran kommer hÀr Ärets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
27 777
Senast: zassoo
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• UppdateringstrĂ„d 31
  • Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈