Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag fick superfin hjälp av Älva när jag skulle bädda rent sängen. Hon ville gärna visa hur... duktig hon är på att bädda. Väldigt omtänksamt av henne. Nu ligger hon och vilar upp sig i garderoben.![]()
Vi hade en ragdoll förut som var sådär. Han var en rätt sur och elak katt ärligt talat och tyckte inte om någon form av "lek" varken med snöre, leksak, laserpekare eller någonting. Men däremot när man bäddade så kom han farande och skulle under lakanet och springa runt och ha sig. Han liksom vaknade till när man kom till linneskåpet, tydligen det enda i livet han fann roligt, men så var han en väldigt udda katt också.Svante ffa, men även Olof, älskar att hjälpa till att bädda . Mina förra kissar också
Olof har dessutom en grej som ingen annan katt tidigare pysslat med.
Jag har ett hemvirkat överkast som min mormor gjort. Det är TUNGT .
Olof hittar ändå in under det och kör som en tok runt i cirklar och div mönster därunder när han har lekryck![]()
Har det vandrat? Vet ett par som hittat chippet på helt andra ställen i katten.Jaha. Här har jag tydligen gått och haft en ochippad katt?![]()
Nope. Vi gick igenom henne från topp till tå med två olika chipläsare utan resultat. Det måste ha åkt ur när hon chippades som kattunge. Enligt vet så kan det hända, men det är väldigt ovanligt.Har det vandrat? Vet ett par som hittat chippet på helt andra ställen i katten.
Jaha. Här har jag tydligen gått och haft en ochippad katt?Dagens vaccination visade sig bli dyrare än väntat. Fy fan vad extra glad jag är att Älva inte har råkat komma bort. Bara tanken gör mig kallsvettig.
Jäklar! Att dom slutar funka har man ju hört också men dom syns ju på röntgen fortfarande i så fall. Får hon ett nytt chip nu bara eller hur funkar det?Nope. Vi gick igenom henne från topp till tå med två olika chipläsare utan resultat. Det måste ha åkt ur när hon chippades som kattunge. Enligt vet så kan det hända, men det är väldigt ovanligt.
Vi hade en ragdoll förut som var sådär. Han var en rätt sur och elak katt ärligt talat och tyckte inte om någon form av "lek" varken med snöre, leksak, laserpekare eller någonting. Men däremot när man bäddade så kom han farande och skulle under lakanet och springa runt och ha sig. Han liksom vaknade till när man kom till linneskåpet, tydligen det enda i livet han fann roligt, men så var han en väldigt udda katt också.![]()
Hon har fått ett nytt chip insatt, och så har jag ringt runt och sett till att både Sverak och försäkringsbolaget har det nya numret inlagt. Och så kollade vi ganska många gånger med chipläsaren att den lilla rackaren satt där den skulle. Gissa om jag är nojig nu!Jäklar! Att dom slutar funka har man ju hört också men dom syns ju på röntgen fortfarande i så fall. Får hon ett nytt chip nu bara eller hur funkar det?
Orelaterat till det första men nuvarande katten heter också Olof! Kattsamariten han kom ifrån kallade honom Olle men när jag skulle skicka in de officiella pappren tyckte jag Olof lät mer propert och han helt enkelt åtminstone officiellt skulle ha ett "riktigt" namn helt enkelt så det blev det istället, han kallas dock för Olle fortfarandealla mina katter genom åren har som sagt älskat att bädda/busa i nya lakan/sängkläder osv .
Olof är ingen udda katt på det sätt du beskriver - men ja - under det tunga överkastet är en favorit![]()
Orelaterat till det första men nuvarande katten heter också Olof! Kattsamariten han kom ifrån kallade honom Olle men när jag skulle skicka in de officiella pappren tyckte jag Olof lät mer propert och han helt enkelt åtminstone officiellt skulle ha ett "riktigt" namn helt enkelt så det blev det istället, han kallas dock för Olle fortfarande![]()
Jag har också omplacerat en katt, förstår känslan. Man får trösta sig med att de fått det bra. I mitt fall så fick katten det bättre, han blev ensamkatt precis som han ville och behövde.Åh herregud. Jag letade upp vad jag skrev 2015 om Sessans första urinvägsinfektion, och trillade in på vad som hände efter det... När mina två älskade katter blev så förskräckligt osams och vi försökte så länge på alla möjliga sätt men det inte gick att lösaHur ledsen jag var och hur hemskt det var att fatta beslutet att en av mina älsklingar var tvungen att flytta... Men jag fick jättefint stöd av bukefolket här på Katt
Kände hur ögonen började tåras, men så såg jag hur Sessan la huvudet på sned och tittade så fint på mig och då brast det för mig. Fina älskade kattJag är fortfarande så ledsen över det som hände men Sessan har blivit en helt annan katt de senaste åren och Tesla verkar ha det jättebra. Det var verkligen rätt beslut ändå.