Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klart!
Favoritfilten är framme och mat och vatten på plats. Nu väntar vi bara på att telefonen ska ringa.
 

Bifogade filer

  • 627F04CF-3762-48A9-9F51-693BBD522CCB.jpeg
    627F04CF-3762-48A9-9F51-693BBD522CCB.jpeg
    262 KB · Visningar: 44
Vår katt är långt ifrån så aktiv :D
Lyx! Du kan ju tänka dig hur det sett ut här. Ungefär som när föräldrar springer och försöker rädda småbarn som nyss har börjat gå :laugh:

Ping körde något slags race i hela lägenheten när hon kom hem. Hon var jättevinglig men det gick liksom inte att stoppa henne. Upp för möbel, ramla ner, full fart mot nästa möbel där hon ramlade in i väggen, försök att hoppa upp på annan möbel men kraschade.. Det var kämpiga dagar innan jag resignerade och accepterade att hon var omöjlig att hålla på marken :D

På något mirakulöst sätt så klarade sig stygnen..
 
Har fått lite tops mot hårbollar. Olja, smör och malt.
Någon som erfarenhet av hårbollar och har bra tips? Vad är bäst?
 
just det här giftet har gett stora problem och uppmärksammats hos veterinärer och i media senaste tiden.

Jag hatar det där. Vi får in flera fall i månaden, senast jag jobbade helg var det tre stycken katter samtidigt! Helt sjukt att det är fritt för vem som helst att köpa när det ger sådana allvarliga och kraftiga symtom. Tyvärr avlivas en del för att ägaren inte har råd med den oftast rätt långa vården det krävs. Det är så hemskt!
 
Vi jobbar på med antibiotikan här hemma. Skönhetsmissen accepterar surt sin medicinering morgon och kväll efter några yogavridningar i famnen av ren princip. Hon har fått lite lös mage men det står som möjlig bieffekt, och hon har inte haft någon olycka utanför lådan så det verkar inte vara alltför illa. Hon är pigg annars, äter och klättrar i fönstren som vanligt.
 
Megara var hopplös när jag behövde sedera henne för halsröntgen. Hon vaknade till mycket snabbare än vet sagt och sedan vinglade hon omkring. Jag hade fixat en mjuk varm kattsäng på golvet, nehepp, här skulle det vacklas runt och försöka hoppa upp på skrivbordet till sin vanliga kattsäng - hjärtat i halsgropen när hon försökte hoppa upp på skrivbordet och missade och dråsade ner. Lyfte upp henne, bäddade in henne, två minuter sedan ska hon vackla ner igen, försöker hoppa på skrivbordsstolen och missar nästan igen och dråsar ner. Upp på sängen. Jag fixar och lägger mig med henne och två minuter senare nehepp, nu vill jag upp på datorn. Och dråsa ner igen. Vackla in i köket och högljutt uppmana att det är matdags. Jag förklarade att så länge hon var groggy skulle hon inte äta sa vet. Detta upptogs inte med större glädje.

Hon var extremt rastlös, men det kan till viss del bero på att hon var hungrig. För när hon väl återhämtat sig helt från sedering och fick mat blev det plötsligt en nöjd, mätt och sömnig katt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 691
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp