Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte en söt filt i djuraffären som jag tänkte att Alice skulle kunna ligga på.
Men jag får vara smart! Hon tolkar lätt sköna filtar som att de är för henne och därmed ska hon inte ligga på dem :cautious:
Så jag lägger den på sängen, lite sådär åt sidan ... så hon tror att den inte är för henne och därmed lägger sig på den :idea::devil:
Så kan jag sedan lägga den där jag tänkte ha den.
Förhoppningsvis :cautious:
Det gäller att överlista dom! :up:
 
Megara fick en bit rått lamm innan jag gjorde grytan. Skar fler bitar och la i en skål så hon kunde få dem som godis senare på kvällen och imorgon. Gick iväg för att göra något. Kommer tillbaka till en tom skål. :meh: Får skylla mig själv och Megaras mage verkar helt ok.
 
Käre lille Pip, när jag äntligen gick och la mig igen efter att ha suttit uppe och tittat på film kom han galopperande förbi hundarna och kastade sig i säng! Efter en hel del gos har han nu krupit ner under täcket och ligger i knävecket. Ah, så skönt att jag klippte deras klor igår, nu när han krafsar på mig är det bara mjuka små trampdynor och inte sylvassa klor som sticks. :love:
 
Jag köpte en söt filt i djuraffären som jag tänkte att Alice skulle kunna ligga på.
Men jag får vara smart! Hon tolkar lätt sköna filtar som att de är för henne och därmed ska hon inte ligga på dem :cautious:
Så jag lägger den på sängen, lite sådär åt sidan ... så hon tror att den inte är för henne och därmed lägger sig på den :idea::devil:
Så kan jag sedan lägga den där jag tänkte ha den.
Förhoppningsvis :cautious:
Hon nosade på filten och gick sedan en bit därifrån och lade sig där.
1 - 0 till katten :cautious:

Kanske skulle tvätta filten först? Så att den luktar lite mera mig?
... Eller ge upp och ha en snuttfilt på nätterna ett tag 🙄
 
De tröttnar svinfort på de där ormarna dock, rörelsen blir för statisk.
Om du har en padda så medans du letar rolig leksak kan du prova ladda ner några applikationer för katt och de hur de gillar dem. Finns flera olika 😀 Mina gillar 😃

ex: Cat’s game och Fish stim for Cats
Aha ska kolla det.
Annars vore typ möss som rör sig själva nog det bästa...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
945
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 081
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 671
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp