Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sparky gör något med vänster bakben. Hon ska ställa ner det men rycker upp det snabbt igen. Ser lite ut som att golvet bränner tassen.
Har tittat och klämt, såg inget knasigt. Hon går även helt normalt 🤔 får hålla uppsikt över det där.
 
Hmm, även om det är mitt eget hårstrå så klarar jag inte av att äta upp utan slänger maten, Megaras många små bruna hårstrån (hon fäller just nu)? Äter jag upp och tänker inte mer på det.

Är det någras andra katter som fäller?
 
Frysbränd, den låg i en öppnad men förseglad påse. Ja naturligtvis upptinad, men undrade om det är ok för hennes mage att äta den rå. Naturligtvis bara en liten bit i taget som godis parallellt med hennes vanliga mat.

Jag gjorde valet när det var snack om ESBL-bakterier och rå kyckling, att sluta ge mina katter just rå kyckling.
Utöver det, ska det inte vara någon fara att ge kycklingen rå.
 
Jag fyllde år idag så mamma och hennes sambo var här på kaffe och tårta. De hade med sig sina två hundar.

Deras nya stora testade Lilliths tålamod och fick självklart några rejäla högernävar i ansiktet. Sen satte sig Lillith i trappen som går ner i källaren, hunden står i källaren och vågade inte gå förbi :rofl:
Sen tittade inte hunden på Lillith något mer kan jag säga när hon väl vågade smita förbi den arga uppblåsta katten.

Den lilla hunden har lärt sig att den randiga Lillith bråkar man inte med. Holger flydde ner i källaren och la sig i fönstret men fick en snäll puss av stora hunden först. Stora hunden är faktiskt väldigt snäll men Lillith är inte den som uppskattar stora hundpussar.

Lillith gick ut till slut och gick upp på verandan där hon satt så fint och tittade in på hundarna när vi fikade :D
 
Kampen är över. Millie är i katthimlen.
Min vän som är veterinär gav henne och oss det lugnaste och finaste avslut vi kunde ha fått.
 

Bifogade filer

  • 2104F108-D4C1-4041-B9EC-09EF8FC8C439.jpeg
    2104F108-D4C1-4041-B9EC-09EF8FC8C439.jpeg
    243,5 KB · Visningar: 74
Kampen är över. Millie är i katthimlen.
Min vän som är veterinär gav henne och oss det lugnaste och finaste avslut vi kunde ha fått.

Men kära nån - nej - så fruktansvärt ledsamt. Som du älskade denna lilla katt. Jag förstår om du är helt krossad! SÅ ledsen för din skull :cry::heartheart😭😢
 
Kampen är över. Millie är i katthimlen.
Min vän som är veterinär gav henne och oss det lugnaste och finaste avslut vi kunde ha fått.
Åh nej, lilla Millie! :cry::heart Jag är så, så ledsen för din skull - inget gör så ont som när man tvingas säga farväl till sin älskade vän. :heart Du har verkligen gjort allt och lite till för din fina katt.
 
Kampen är över. Millie är i katthimlen.
Min vän som är veterinär gav henne och oss det lugnaste och finaste avslut vi kunde ha fått.
Jag är så väldigt, väldigt ledsen för dig och vackra Millie. Ligger och gråter för er skull. 😳😱😨😢😭😭😭
Vackra lilla katt och vilken förlust och enorm sorg hon lämnar efter sig. 💔💖
 
Kampen är över. Millie är i katthimlen.
Min vän som är veterinär gav henne och oss det lugnaste och finaste avslut vi kunde ha fått.

Åh så du kämpade och älskade Millie. Det är klen tröst men du gav henne det, alltför korta, bästa livet en katt kan ha. Sitter med tårar och tänker på hur jag följt din kamp, hopp och förtvivlan, motgångar och framgångar. Och alltid, alltid så oändligt mycket kärlek.

Nu har hon vandrat vidare till en plats där hon är frisk och glad och evigt ung och där hon kommer vänta på dig en dag.

 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3
Svar
54
· Visningar
1 083

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp