Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det går inte längre... på måndag ringer jag veterinären för att ta bort Missia :cry: Hon har gått ner ännu mer i vikt och helt enkelt tacklat av. Jag utsätter inte en 16 år gammal katt för behandling eller operation, hon har förtjänat att slippa det.

Älskade katt :heart
Åh Missia också :cry: Så sorgligt. Det är alltid svårt men du vet att du gör det rätta :heart
 
Det går inte längre... på måndag ringer jag veterinären för att ta bort Missia :cry: Hon har gått ner ännu mer i vikt och helt enkelt tacklat av. Jag utsätter inte en 16 år gammal katt för behandling eller operation, hon har förtjänat att slippa det.

Älskade katt :heart
Fina lilla Missia. :heart Jag är så ledsen för din skull. Det är aldrig lätt att säga farväl, men du kan vara trygg i att det är rätt beslut. 16 år är en fantastisk ålder för en katt, och hon har haft det allra bästa livet en liten kattdam kan önska. :heart Jag är säker på att Tassa väntar på henne på andra sidan regnbågsbron, tillsammans med Luna och andra Bukekatter som fattas oss.
Många kramar! Jag hoppas att ni får ett par fina sista dagar tillsammans. :heart
 
Konstigt men mysigt. Här i min systers hus så däckar jag på soffan, mysiga soffor, och Megara som aldrig gör det hemma, sover på mig och riktigt gosar in sig :love: Hon älskar att vara här förutom Joey, systers katt. Som tyvärr är aggressiv. Så jag håller dem åtskilda.

Stackars Megara ska inte behöva gömma sig under soffan hela tiden. Så antingen har jag stängt dörren till mitt sovrum med låda och vatten/matskålar, eller så får Joey och/eller Megara vara med mig i arbetsrummet.
 
Konstigt men mysigt. Här i min systers hus så däckar jag på soffan, mysiga soffor, och Megara som aldrig gör det hemma, sover på mig och riktigt gosar in sig :love: Hon älskar att vara här förutom Joey, systers katt. Som tyvärr är aggressiv. Så jag håller dem åtskilda.

Stackars Megara ska inte behöva gömma sig under soffan hela tiden. Så antingen har jag stängt dörren till mitt sovrum med låda och vatten/matskålar, eller så får Joey och/eller Megara vara med mig i arbetsrummet.

Härligt (igen säger jag) att ha en sådan cool katt med resor och miljöombyten - det är verkligen guld värt!

Sen är det väl ypperligt klokt som du gör, att hålla katterna åtskilda. Det ligger ju inte i deras natur att skapa tillfälliga snabba relationer på annat revir osv 😄
 
Det går inte längre... på måndag ringer jag veterinären för att ta bort Missia :cry: Hon har gått ner ännu mer i vikt och helt enkelt tacklat av. Jag utsätter inte en 16 år gammal katt för behandling eller operation, hon har förtjänat att slippa det.

Älskade katt :heart

Förstår det är tungt, men säger som övriga att 16 år är en aktningvärd ålder. Och du gör det rätta för henne! 💕
 
3F45A0AB-0A86-47AA-8E32-CD79DA1EFB61.jpeg


Låg i lådan idag men jag har inte orkat öppna det förrän nu. Min fina fina prins ❤️
 
Ojojoj grannen kom med Joey som flyttat hemifrån, så nu får hon vara inne vare sig hon vill eller inte - hon kom in åt och satt sedan och skrek att hon ville ut igen. Megara får vara i sovrummet tills vidare.
 
Har kastat Millies febertermometer hårt i soptunnan! Och vaselinburken lika hårt.
Jag vet att man överlever och att livet går vidare men just nu gör det så ont. Världens snällaste och klokaste katt var värd så mycket mer.
 
Nu släpper jag in Joey, allvarligt. Megara är hopplös, hon hade just ner pianolocket, klöser på allt som går att klösa på (hon klöser inte hemma), kutar runt och har ner diverse saker på hyllorna, leker i badkaret och hoppar upp och ner och har ner alla flaskor - det låter som ett bombnedslag, försöker hoppa upp på glassdörrarna, skrapar på dem och vill ut, ställer sig på bakbenen och leker med persiensnörena och gardinerna (tunna som fladdrar) och jagar runt som en furie och sladdar. Slickar smöret av min macka och piper.

Hon är sjövild. Om Joey kommer in så får hon kanske något annat att tänka på än att riva huset :banghead:
 
klöser på allt som går att klösa på (hon klöser inte hemma)

Resten av röjet säger jag inget om, och jag förstår att även klösandet är frustrerande :banghead::D Men klösandet kanske delvis beror på att det bor en annan katt där (som dessutom, såvitt jag förstår, tydligt markerar att Megara inte är välkommen på reviret) ? Alltså att hon placerar ut sin doft - på så sätt "äger" hon också delar av reviret.
 
Nu släpper jag in Joey, allvarligt. Megara är hopplös, hon hade just ner pianolocket, klöser på allt som går att klösa på (hon klöser inte hemma), kutar runt och har ner diverse saker på hyllorna, leker i badkaret och hoppar upp och ner och har ner alla flaskor - det låter som ett bombnedslag, försöker hoppa upp på glassdörrarna, skrapar på dem och vill ut, ställer sig på bakbenen och leker med persiensnörena och gardinerna (tunna som fladdrar) och jagar runt som en furie och sladdar. Slickar smöret av min macka och piper.

Hon är sjövild. Om Joey kommer in så får hon kanske något annat att tänka på än att riva huset :banghead:

Megara verkar bete sig som vissa svenskar när de kommer till Mallis... :angel: Party on! :rofl:
 
Bugger, Joey kom in och Megara inte i sovrummet. Nu sitter de och låter och frågan är om jag ska bära in Megara eller låta dem få sitta där. Slutat låta och Joey backade men inte särskilt långt. Inga burriga svansar längre men de sitter/ligger och kollar in varandra och nu börjar de igen (låta).

Funderar på om jag gör mer skada än nytta om jag avbryter? De blir båda mer stressade när de ser att jag är där, så jag smyger också på avstånd.

Edit: Nu sitter Joey vid dörren och låter ännu mer och kräver utgång. Megara har hon slutat bry sig om :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
960
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 108
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Bison
·
  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 240
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp