Kattsnack #6

Status
Stängd för vidare inlägg.
Man kan följa gödsel-lukten om man vill veta var katten är någonstans... nytt smeknamn Stinky-cat. :laugh:

Förutom bettet den gav mig så tycker jag den var jätteduktig när vi badade den. Jag hade räknat med vilda protester men den var lugn. Som väl var. Badade allt utom huvudet- för det hade den ingen gödsel på.
 
Man kan följa gödsel-lukten om man vill veta var katten är någonstans... nytt smeknamn Stinky-cat. :laugh:

Förutom bettet den gav mig så tycker jag den var jätteduktig när vi badade den. Jag hade räknat med vilda protester men den var lugn. Som väl var. Badade allt utom huvudet- för det hade den ingen gödsel på.

Håll koll nu på ditt bett som sagt och minsta tecken på infektion bör du ringa VC igen för konsultation 👍
 
På tal om allt och inget : känner ni till Pallaskatten ?
Jag har en fd kollega som jobbar på Nordens Ark som lagt ut info om ett räddningsprojekt de är med och sponsrar. Visst är den en fantastisk liten varelse ? 🐱
 

Bifogade filer

  • C9A30FA7-64A7-4705-93F7-576556FBBCD2.jpeg
    C9A30FA7-64A7-4705-93F7-576556FBBCD2.jpeg
    83,5 KB · Visningar: 69
Älskar Pallaskatten, de är så fula att de är gulliga. Sedan är de tydligen vresiga enstöringar som lever i ett riktigt kargt och kallt landskap. :love:


Fula? Ok 😅
Jag tycker de är helt fantastiskt fina och fascinerande dessutom då de dels är utrotningshotade och dels så väldigt okända även bland forskare .

Jag tycker de är vackra, speciella och unika . Fula skulle jag aldrig ens nudda vid att tycka de är. Då finns det massor med tamkattraser isåfall som jag personligen tänker är ”mindre attraktiva” ... (Jag skulle aldrig uttryckligen skriva att jag tycker de är fula) 😅

Nog från mig ang det rätt OT-ämnet Pallaskatt 😅🐱 Men det är ju snacktråden och handlar om en katt så inte alltför långt avsteg 😅👍
 
Senast ändrad:
Vet ni en sak. En av våra katter har tydligen fallit som en fura för bozita :eek:

När maken berättade för mig idag att Lillith hade kastat sig över blötmaten jag köpte förra veckan (kanin och lax) trodde jag honom inte men visst var det sant. Hon älskar den. Tog bara fyra år.

Holger äter fortfarande inte bozitas blötmat om han verkligen inte måste. Där duger bara gourmet (en sort).

Hoppas Lillith kan smitta av sin förälskelse till Holger :angel:
 
Älva har givit väldigt mixade signaler hela helgen, och både jag och Eskil har haft svårt att tolka henne. Hennes kroppsspråk har varit väldigt inbjudande majoriteten av tiden, med mjukt blinkande ögon och framåtvända öron, men hon har morrat en hel del samtidigt. Eskil har bara varit på bushumör, så oavsett vad Älva ville ha sagt så var han alltid peppad på att försöka busa igen.
Ja, ja, nu är Älva och jag ensamma igen, och hon verkar ganska glad att ha mig för sig själv. Hon beter sig precis som när vi bara har haft människobesök, så det var ju inte en särskilt traumatiserande upplevelse i alla fall. :D

IMG_20200215_132806.jpg

(Sorry för det smutsiga golvet. 😅)
 
Jag har nog berättat om det förr, att i somras fick Spezzi två ungar. Hanar båda två. För att göra en lång historia kort så behöll jag den ena tills vidare pga att han var rädd för främmande och allmänt lite skraj av sig. Han var till och med lite rädd för mig om jag kom för brått på. I julas fick jag besök av en bekant som är i 70-års åldern. Hon konstaterade att jag kunde ha julpynt framme än fast jag hade en halvprsgammal kattunge. Jag sa att han var lugn och väldigt lättfostrad. Bara jag morrade lite så lät han bli. Dessutom gillar han inte skrällar så det räckte att krascha en blomkruka😁. Och så umgicks han mycket med Vessla. Hon har en 14 årig katt som förlorat sin vän och tydligen sörjde honom. Hon ville försöka med min kattunge. Jag sa att han skulle få bli en månad äldre och bli kastrerad först. I onsdags var det dags. Jag tog honom direkt från vet hem till nya ägaren. Som väntat är han rädd. Han har valt ett rum på övervåningen för att få vara ifred. Först efter två dagar började han äta. Gå på lådan har han gjort hela tiden. Han flyr så snart nya matte visar sig. Tyvärr är det långt dit, ca 9 mil. Annars skulle jag hälsa på ofta. Jag funderar på om det här kommer att gå bra.
 
Jag har nog berättat om det förr, att i somras fick Spezzi två ungar. Hanar båda två. För att göra en lång historia kort så behöll jag den ena tills vidare pga att han var rädd för främmande och allmänt lite skraj av sig. Han var till och med lite rädd för mig om jag kom för brått på. I julas fick jag besök av en bekant som är i 70-års åldern. Hon konstaterade att jag kunde ha julpynt framme än fast jag hade en halvprsgammal kattunge. Jag sa att han var lugn och väldigt lättfostrad. Bara jag morrade lite så lät han bli. Dessutom gillar han inte skrällar så det räckte att krascha en blomkruka😁. Och så umgicks han mycket med Vessla. Hon har en 14 årig katt som förlorat sin vän och tydligen sörjde honom. Hon ville försöka med min kattunge. Jag sa att han skulle få bli en månad äldre och bli kastrerad först. I onsdags var det dags. Jag tog honom direkt från vet hem till nya ägaren. Som väntat är han rädd. Han har valt ett rum på övervåningen för att få vara ifred. Först efter två dagar började han äta. Gå på lådan har han gjort hela tiden. Han flyr så snart nya matte visar sig. Tyvärr är det långt dit, ca 9 mil. Annars skulle jag hälsa på ofta. Jag funderar på om det här kommer att gå bra.

Min Liten, siamesen, bodde flera veckor ovanpå en garderob när hon kom som knapp treåring. Gick bara på låda på natten när ingen sov, och jag fick ställa upp mat på garderoben för annars åt hon inte. Hon åt bara på natten däruppe på garderoben. Sprang som hon brukade få prygel om man kom in i närheten. Hon tinade upp och blev en kelgris.

Och din är som jag fattar det nykastrerad. Det kan också få dem bekymrade.

Och Lukas är också jordens kelgris. Och han var förvildad och vettskrämd. Finns ju många sådana exempel på rent förvildade som blivit bra, @mackan har ju två. Så jag tror det kommer få fint med tid och tålamod.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
930
Senast: Keb71
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 067
Senast: Skjøldur
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
913
Senast: Bison
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 651
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp