Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså det här med att ha en pojkkatt kontra kattanter...

Utgångsläge: Katt ligger och ser gullig ut. Matte kan inte motstå att gulla lite med katt och pussa den på hjässan.

Kattant 1: Trycker sig in i väggen och uttrycker eek och stirrar bestört. Betraktar dig med skepsis den närmsta halvtimmen.

Kattant 2: ryggar undan, hoppar ner och springer iväg till ett annat rum, djupt kränkt. Tar sedan en timme då den ligger i ett annat rum, innan du på nåder är förlåten och går att vistas i samma rum som.

Pojkkatt: ligger nöjt kvar, börjar spinna hysteriskt och buffa. Klättrar sedan upp på dig när du försöker avlägsna dig och trampar och spinner i en halvtimme.
Kan kattant 1 vara dottern till min kanske?
Tänker att 2:an låter mer som Mini
 
Alltså, är det någon annan som har en katt som först smickrar och buffar och meddelar att det är matdags (det är inte) och när det inte hjälper bits? :meh:

Hon är dessutom mycket fåfäng har jag upptäckt, hallspegeln står tillfälligt så hon kan ligga på kattsängen och spegla sig och hon sitter ofta och länge och beundrar sig själv i den ;)
 
20200605_201303.jpg

Storleken har tripplat :angel: Jag får vara försiktig med att inte hälla över för mycket, får använda den gamla skålen som mått :rofl:
Nu är det officiellt, kattens matskål är större än hundens :cool:
 
Älva smet ut i trapphuset. När hon insåg att hon lyckats så stannade hon vid trappen, kollade på mig alldeles förundrat, och när jag gick mot henne rusade hon tillbaka in i lägenheten. Hon hade nog inte räknat med att faktiskt ta sig ut utanför dörren. :angel:
 
Knubbis B sover ihoprullad som en chokladboll på överkastet med huvudet på kudden. Hon klättrade upp dit för några timmar sedan och har vägrat att flytta sig sen dess. Skönhetsmissen däremot har härjat runt en del, sladdat iväg på alla mattor, klättrat i sitt träd, vaktat i fönstret, tiggt dreamies. Det är först nu på eftermiddagen som hon tagit sig en tupplur i soffan.

S är överlag lite grinig då jag bytte ut hennes privata orijen-mat emot applaws som hon brukat tycka om, och som var på rea. Applaws är inte god längre hälsar S. Bara orijen duger. Så hon får fömodligen svälta ihjäl av misshandel och lidande här nu då när livet är så grymt och orättvist.

Nä. Matte tänker inte göra sig av med två kilo applaws. Det får faktiskt bli uppätet så kan vi gå tillbaka till den goda sorten sedan. :meh:
 
Jag vet inte riktigt vad man ska säga..
Jag misstänker någon tycker det ska klappas mage...
Visa bifogad fil 52114

Jag slutar aldrig att förundras över förvandlingen från en utmärglad liten skyggis till Lukas Lägenhetskatt som älskar att gosas att man pussar mage och spinner. Lite, lite roande är det att de två rasdamerna inte är lika sociala och håller sig på behörigt avstånd medan Lukas släppt alla hämningar och är en gospropp - gosar han även med särbo?

Och titta! Han har vit mage igen! :love:
 
Jag slutar aldrig att förundras över förvandlingen från en utmärglad liten skyggis till Lukas Lägenhetskatt som älskar att gosas att man pussar mage och spinner. Lite, lite roande är det att de två rasdamerna inte är lika sociala och håller sig på behörigt avstånd medan Lukas släppt alla hämningar och är en gospropp - gosar han även med särbo?

Och titta! Han har vit mage igen! :love:

Tanterna är väldigt gosiga och sociala med, men med mer värdighet och mer när de vill - vilket är för det mesta. Det är PUSSAS som de anser ä no-no 😂 även ragdollen brukar fläka upp sig och tycka det ska klias mage med och ligger för det mesta i sängen tätt intill. Men det blir mest en vit pälsboll eller pälshög när man ska fota.
Bilden är tagen för en minut sen ;)

Siamesen däremot där ska inte klias på nån mage. Hon kommer inte i sängen och hon buffas sällan (ragdollen gör det ofta). Men hon kelar gärna.

Lukas är mer "här, du ska klia mig nu!" dock 🙈

Och ja - han har verkligen ställt om på ett häpnadsväckande fint sätt till tjock lägenhetspensionär. Och gosar gärna med husse också, även om matte är snäppet bättre. Är det läskigt (t ex åska) duger dock bara matte.

Och han är verkligen clownen i gänget, en helt utan hämningar och två tanter som åtminstone försöker behålla en värdighet och dignitet ;)

IMG_20200606_180047.jpg
 
Tanterna är väldigt gosiga och sociala med, men med mer värdighet och mer när de vill - vilket är för det mesta. Det är PUSSAS som de anser ä no-no 😂 även ragdollen brukar fläka upp sig och tycka det ska klias mage med och ligger för det mesta i sängen tätt intill. Men det blir mest en vit pälsboll eller pälshög när man ska fota.
Bilden är tagen för en minut sen ;)

Siamesen däremot där ska inte klias på nån mage. Hon kommer inte i sängen och hon buffas sällan (ragdollen gör det ofta). Men hon kelar gärna.

Lukas är mer "här, du ska klia mig nu!" dock 🙈

Och ja - han har verkligen ställt om på ett häpnadsväckande fint sätt till tjock lägenhetspensionär. Och gosar gärna med husse också, även om matte är snäppet bättre. Är det läskigt (t ex åska) duger dock bara matte.

Och han är verkligen clownen i gänget, en helt utan hämningar och två tanter som åtminstone försöker behålla en värdighet och dignitet ;)

Visa bifogad fil 52116
:idea:

Megara är också en otroligt gosig katt men det måste alltid ske på hennes villkor. Och hon har definitivt åsikter om hur det ska gosas och håller på sin värdighet :D

Ibland är hon lite svår att läsa av. Hon ligger och kollar på mig från sin kattsäng bredvid tangentbordet, jag knattrar på. Hon sträcker sig fram och lägger en tass på min hand och börjar slicka. Ok, det får hon göra men jag måste skriva. Slick, slick. Gullig gosig katt. Sedan plötsligt biter hon till och båda tassarna är nu runt min hand. Sedan slick, slick, slick. Jag kan knappast ha överstimulerat henne, hmm.

Hon kanske känner sig ignorerad? Jag börja gosa. Hon fortsätter att slicka, sedan tar hon handen i ett grepp med alla fyra tassarna och kaninsparkar och biter och sedan slick, slick, slick igen. Ungefär där meddelar jag henne att nu tänker jag fortsätta skriva. Då lägger hon sig tillrätta med huvudet på min mushand - jag är vänsterhänt och det är där hennes säng är.
 
Älva är för rolig. Jag måste fortfarande finta henne för att kunna ta ut henne i selen, annars springer hon och gömmer sig. Sedan, när vi är ute, så har hon jättekul. Idag fick jag utstå både duggregn och halvt om halvt spöregn för Älvas skull. När jag sedan får nog så böjer jag mig ner för att plocka upp henne. Älva säger MRRRP och rusar fram ett par meter. Detta får vi upprepa ett antal gånger innan jag får ett grepp om henne. Har jag tur lyckas jag få in henne då, men ofta stretar hon tusan för att komma loss så att hon kan stanna ute lite (länge) till. :D Sorry Älva. 1,5 timme räckte idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
947
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
9
· Visningar
347
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
276
· Visningar
9 874
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
904
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp