Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köpte en ny (lite dyr :angel:) fin skål till katten men nu funderar jag på om den har för höga kanter :cautious: Den förra matskålen har lägre kanter och redan på den så hamnade resterna längs kanterna.

... äsch då, måste jag gå och köpa en till tallrik? Tusan då :angel::rofl:
 
E102CE0A-03E3-4C4B-9253-917BC67B1B7C.jpeg

Igår fick katthimlen en ny stjärna. ❤️
 
Idag var det dags för fotosession i Pildammsparken. På vägen hem besökte vi Science Fiction-bokhandeln, och de blev alldeles exalterade över deras allra första kattbesök. :D Älva var fantastiskt duktig hela vägen, men hon är nog glad att vi snart är hemma igen. :heart
 
Jag undrar varför Megara har blivit dubbelt så hungrig sedan vi flyttade tillbaka till Årsta :idea: Hon kan knappast ha fått mask under en tågresa direkt från Bollnäs till Stockholm. Men hon äter som en häst inte en katt och går omkring och meddelar högt att hon svälter.
 
Alltså det här med att ha en pojkkatt kontra kattanter...

Utgångsläge: Katt ligger och ser gullig ut. Matte kan inte motstå att gulla lite med katt och pussa den på hjässan.

Kattant 1: Trycker sig in i väggen och uttrycker eek och stirrar bestört. Betraktar dig med skepsis den närmsta halvtimmen.

Kattant 2: ryggar undan, hoppar ner och springer iväg till ett annat rum, djupt kränkt. Tar sedan en timme då den ligger i ett annat rum, innan du på nåder är förlåten och går att vistas i samma rum som.

Pojkkatt: ligger nöjt kvar, börjar spinna hysteriskt och buffa. Klättrar sedan upp på dig när du försöker avlägsna dig och trampar och spinner i en halvtimme.
 
20200527_180143.jpg


Jag är så himla ledsen, min fina lilla katthona blev påkörd i onsdags och finns nu inte mer. (Jag ser gärna att ni inte kommenterar att hon inte borde ha varit ute, påkörning alltid är en risk när man låter dom gå fritt ute, det finns ingen som klandrar mig själv mer än vad jag gör). :cry: 💔

Älskade fina lilla katt, jag bara gråter och gråter. Hon var en så fin liten katt, världens snällaste.

Kvar är nu hennes drygt 6 månaders son (den grå/vita på bilden). Jag vet inte hur jag ska göra, han har ännu inte visat några tecken på att han mår dåligt själv, men han har ju aldrig varit själv och de hade ett väldigt nära band till varandra. Han är en väldigt social och lekfull individ. Just nu känns det inte som att jag vill skaffa en till katt, men jag vill ju inte heller att han ska vara olycklig. Han kommer bara att få gå ut i koppel hädanefter. Tips och råd mottages gärna! Både ang. om jag borde skaffa en kompis till honom (och vad för någon, omplacering? Kattunge/vuxen?) och allmänna tips i detta läge.
 
Visa bifogad fil 52021

Jag är så himla ledsen, min fina lilla katthona blev påkörd i onsdags och finns nu inte mer. (Jag ser gärna att ni inte kommenterar att hon inte borde ha varit ute, påkörning alltid är en risk när man låter dom gå fritt ute, det finns ingen som klandrar mig själv mer än vad jag gör). :cry: 💔

Älskade fina lilla katt, jag bara gråter och gråter. Hon var en så fin liten katt, världens snällaste.

Kvar är nu hennes drygt 6 månaders son (den grå/vita på bilden). Jag vet inte hur jag ska göra, han har ännu inte visat några tecken på att han mår dåligt själv, men han har ju aldrig varit själv och de hade ett väldigt nära band till varandra. Han är en väldigt social och lekfull individ. Just nu känns det inte som att jag vill skaffa en till katt, men jag vill ju inte heller att han ska vara olycklig. Han kommer bara att få gå ut i koppel hädanefter. Tips och råd mottages gärna! Både ang. om jag borde skaffa en kompis till honom (och vad för någon, omplacering? Kattunge/vuxen?) och allmänna tips i detta läge.

Jag beklagar.

Vänta och se är mitt råd angående sonen. De brukar visa rätt bra själv om de trivs själv eller inte. Och katter är ju egentligen solitärer.

Så.ta hand om sonen och avvakta beslut om. Ev kompis. Blir det sen så att en kompis är bäst så brukar kattungar vara enklast att sammanföra med annan katt. Vuxna katter kan vara superknepiga (men kan gå bra med) så välj då en som tidigare uppskattat sällskap, är social osv. Men som sagt en kattunge är allra enklast I de flesta fall.
 
Jag beklagar.

Vänta och se är mitt råd angående sonen. De brukar visa rätt bra själv om de trivs själv eller inte. Och katter är ju egentligen solitärer.

Så.ta hand om sonen och avvakta beslut om. Ev kompis. Blir det sen så att en kompis är bäst så brukar kattungar vara enklast att sammanföra med annan katt. Vuxna katter kan vara superknepiga (men kan gå bra med) så välj då en som tidigare uppskattat sällskap, är social osv. Men som sagt en kattunge är allra enklast I de flesta fall.
Tack för råd! 💕
 
Visa bifogad fil 52021

Jag är så himla ledsen, min fina lilla katthona blev påkörd i onsdags och finns nu inte mer. (Jag ser gärna att ni inte kommenterar att hon inte borde ha varit ute, påkörning alltid är en risk när man låter dom gå fritt ute, det finns ingen som klandrar mig själv mer än vad jag gör). :cry: 💔

Älskade fina lilla katt, jag bara gråter och gråter. Hon var en så fin liten katt, världens snällaste.

Kvar är nu hennes drygt 6 månaders son (den grå/vita på bilden). Jag vet inte hur jag ska göra, han har ännu inte visat några tecken på att han mår dåligt själv, men han har ju aldrig varit själv och de hade ett väldigt nära band till varandra. Han är en väldigt social och lekfull individ. Just nu känns det inte som att jag vill skaffa en till katt, men jag vill ju inte heller att han ska vara olycklig. Han kommer bara att få gå ut i koppel hädanefter. Tips och råd mottages gärna! Både ang. om jag borde skaffa en kompis till honom (och vad för någon, omplacering? Kattunge/vuxen?) och allmänna tips i detta läge.

Jag beklagar förlusten :cry: :heart

När jag tog bort Tassa blommade Missia upp. Hon visade mycket tydligt att hon trivdes utmärkt som ensamkatt. Vänta och se säger jag, det kan mycket väl vara att han inte har problem med att vara ensamkatt.
 
Jag beklagar förlusten :cry: :heart

När jag tog bort Tassa blommade Missia upp. Hon visade mycket tydligt att hon trivdes utmärkt som ensamkatt. Vänta och se säger jag, det kan mycket väl vara att han inte har problem med att vara ensamkatt.
Tack! 💕
Det låter som en bra plan då, att vänta och se hur han verkar må. Jag hoppas att han kan trivas som ensamkatt, jag vill inte skaffa fler djur som det känns nu. 😞
 
Är jag galen som köper de finaste tallrikarna (typ, inte finporslin men av märken) jag har till kattens mat? :o:rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
151
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
8 9 10
Svar
180
· Visningar
5 722
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
807
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp