Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
8A70C819-CD8A-4685-87A1-7AB4F0389D61.png


Fattar att dom försöker vara personliga men vafan... 💔
 
Katterna (och jag) är nu åter hos husse. Lukas åkte lugnt men blev tyvärr trots postafen rejält åksjuk och dreglade hysteriskt och mådde riktigt pyton. Även de andra två som aldrig varit åksjuka hade dreglat lite. Jätteskumt. Dock akut toabehov när han kom fram och väldigt lös i magen (såpass att det blev en liten olycka på husses vägg intill lådan)

Igår kväll tyckte damerna att "aha, vi är i vårt andra hem igen" och konstaterade lyckligt att husse köpt ett katträd sen sist! Lukas var rätt låg och skrajsen hela kvällen.

Men idag så tycks Lukas också anammat att han är i sitt andra hem. Just nu ligger han på mina fötter, snarkar högt och verkar inte imponerad över mattes zoom-möte. Fröken Mini snarkar bredvid. Och Fröken Liten ligger lyckligt i den mjuka stolen på balkongen och soooolar.

Tror det är en kombo av varit här förr, och att husse satte feliway I uttaget I fredags (jag kör feliway hemma med, Lukas verkar uppskatta det). Men så skönt att Lukas åka panikfritt, om än synd att han blev så åksjuk ;(

Men han fortsätter imponera och utvecklas lille Lukas. Tanterna är också jätteduktiga såklart men jag har lite högre förväntningar på dem.

IMG_20200907_110127.jpg
 
Uppdatering.
Kontraströntgen visade inget. Nu har hon även blod i urinen så urinprov är taget. Spyr fortfarande.
Dom verkar i nuläget mest tro på någon infektion/inflammation/virus. Uvi, magsjuka eller något.
Så jobbigt att inte veta och att hon fortfarande mår pyton😩
Dom frågade hur jag tänker med dräktigheten då vissa mediciner hon kan behöva inte är så bra men den är ju i det här läget helt oviktig! Vill bara att Zissi ska bli bra och komma hem 😢💔
 
Uppdatering.
Kontraströntgen visade inget. Nu har hon även blod i urinen så urinprov är taget. Spyr fortfarande.
Dom verkar i nuläget mest tro på någon infektion/inflammation/virus. Uvi, magsjuka eller något.
Så jobbigt att inte veta och att hon fortfarande mår pyton😩
Dom frågade hur jag tänker med dräktigheten då vissa mediciner hon kan behöva inte är så bra men den är ju i det här läget helt oviktig! Vill bara att Zissi ska bli bra och komma hem 😢💔
Hoppas de hittar felet och hon snabbt blir bättre!
 
Humla fick komma ut en sväng idag igen. Hon gillar att klättra i träd! Och så hittade hon en fågel i en buske, en gråsugga och gräs som allt var väldigt spännande :D rör sig inte helt obehindrat i sele än men hyfsat trygg.
 
Lillkatt har kinkat med maten sen i juni, varit hungrig men inte velat äta vad vi än köpt (jo hitta nån burk lyx-sheba 80 gr för 14 kr men det var inte ens fullfoder)
Så kom jag på att vi skulle prova mush och vilken hit, nu börjar jag oroa mig för om han går upp i vikt för fort istället (400 g på en vecka)
Men som sagt han älskar maten och äter upp bullarna även om de inte hunnit tina :o och har även börjat äta av torrfodret som han ratat så länge
Ett stor plus är att han inte levererat vildfångad mat på hallmattan på en hel vecka, halleluja
 
Lillkatt har kinkat med maten sen i juni, varit hungrig men inte velat äta vad vi än köpt (jo hitta nån burk lyx-sheba 80 gr för 14 kr men det var inte ens fullfoder)
Så kom jag på att vi skulle prova mush och vilken hit, nu börjar jag oroa mig för om han går upp i vikt för fort istället (400 g på en vecka)
Men som sagt han älskar maten och äter upp bullarna även om de inte hunnit tina :o och har även börjat äta av torrfodret som han ratat så länge
Ett stor plus är att han inte levererat vildfångad mat på hallmattan på en hel vecka, halleluja

Du behöver inte oroa dig för att de går upp för mycket av Mush ;) han kommer landa på sin perfekta vikt.
 
Men han fortsätter imponera och utvecklas lille Lukas. Tanterna är också jätteduktiga såklart men jag har lite högre förväntningar på dem.

Visa bifogad fil 56864
[/QUOTE]
@Alexandra_W I väntan på att du ska skriva en underbar bok om Lukas, så undrar jag om du har en länk till historien om honom? Vet att du har skrivit om hur du hittade en katt i uthuset/stallet, men läste inte den då. Måste få veta lite mer om trollet :heart
 
Sen 'nya' katten kom in i våra liv för snart ett år sedan så har en sak varit klar. Gammelkatten äger höger sida sängen, nya katten äger vänster. Jag får, på nåder, ligga i mitten.

I morse fick nya katten zoomies, varpå gammelkatten smög sig upp på mina ben och la sig där och spann. Tills min blåsa typ exploderade. Hon var jättenöjd med att ha sitt morgongos tillbaka.
 
Finns det nån som helst "riktlinje" hur en huskattunge brukar gå upp i vikt? Dvs hur mycket/vecka och hur länge? Hon är 4 mån nu.
 
Zissi är hemma igen men känns inte bra 😔 hon är fortfarande dålig och blod i både urin och avföring och kissar på sig hela tiden. Två olika sorters antibiotika och massa magmediciner så hoppas vi att det vänder 😭 urinvägsinfektion är konstaterat men något mer är det troligtvis 😔 hon blev så glad när hon fick träffas oss igen❤️
 
@Alexandra_W I väntan på att du ska skriva en underbar bok om Lukas, så undrar jag om du har en länk till historien om honom? Vet att du har skrivit om hur du hittade en katt i uthuset/stallet, men läste inte den då. Måste få veta lite mer om trollet :heart

Om det lilla pyret som dök upp
https://www.bukefalos.se/threads/de...a-om-en-katt-aer-oevergiven-eller-ej.1424494/

Om hur han sen blev lägenhetskatt
https://www.bukefalos.se/threads/fundering-kring-fd-hemloes-katt-och-nytt-hem.1482216/

Dock tror jag de flesta bilderna är brutna i första tråden iaf
 
Om det lilla pyret som dök upp
https://www.bukefalos.se/threads/de...a-om-en-katt-aer-oevergiven-eller-ej.1424494/

Om hur han sen blev lägenhetskatt
https://www.bukefalos.se/threads/fundering-kring-fd-hemloes-katt-och-nytt-hem.1482216/

Dock tror jag de flesta bilderna är brutna i första tråden iaf

Glöm bara inte i din bok att lägga till Lukas och särbos förhållande ;) Jag älskar bilden du la upp där Lukas sitter på armstödet och tittar uppfordrande på särbos mat i förvissningen att den ska delas med av.
 
Glöm bara inte i din bok att lägga till Lukas och särbos förhållande ;) Jag älskar bilden du la upp där Lukas sitter på armstödet och tittar uppfordrande på särbos mat i förvissningen att den ska delas med av.

Haha. Lukas och Husse har en väletablerad symbios i köket. Lukas sitter och tindrar som ett ljus, väl medveten om att han alltid får smaka. När han fått en liten bit är alla nöjda och Lukas går och fortsätter med sitt. Men det är oerhört viktigt att få den där lilla lilla biten.

När man äter är det otroligt sällsynt han tigger numera. Då ska det vara supergott. Kräsen har han blivit med den gode Lukas. Långt från avfallskvarnen som bokstavligt talat åt allt när han kom
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 095
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
567
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
16 818
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 061
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Guldhamster ungar

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp