Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppifrån vill inte jag heller ha för att jag känner mig själv alltför väl, jag måste se klumparna för att plocka upp dem - annars skulle de kunna ligga kvar för länge :o:cautious:
Men denna kändes intressant, klurar dock på vilket håll den lägsta sidan ska stå mot 🤔

Jag har ju täckta - men jag har löst det med dagligt larm på telefonen. Annars glömmer jag med 🙈
 
Satte den gamla lådan intill oooooch nu valde hon precis att gå på den :cautious:
Men gammalt och bekant känns väl säkrast. Ställde den nya på den gamla platsen iallafall.
Och gissa vad @Alexandra_W - jag ställde ned henne i den och hon hoppade ur.
Sprätt, sprätt.
:meh::rofl:
Men det var bara ett par korn. Får se hur detta slutar...
 
Satte den gamla lådan intill oooooch nu valde hon precis att gå på den :cautious:
Men gammalt och bekant känns väl säkrast. Ställde den nya på den gamla platsen iallafall.
Och gissa vad @Alexandra_W - jag ställde ned henne i den och hon hoppade ur.
Sprätt, sprätt.
:meh::rofl:
Men det var bara ett par korn. Får se hur detta slutar...

Prova byt sanden. Ta sanden från gamla lådan och häll i den nya. Och häll ny sand i gamla lådan.
 
Prova byt sanden. Ta sanden från gamla lådan och häll i den nya. Och häll ny sand i gamla lådan.
Jag tog några skopor gammal sand (och den färska kissklumpen :o) till den nya efter förra inlägget. Kanske jag får vända på den, Alice gillar att stå med framtassarna utanför lådan när hon går på den och det är ju lättast från det håll med lägsta väggen.
 
Vi är ju på besök hos särbon. Vi var här i juli med och då försökte Lukas ideligen bryta sig ur från balkongen. Antagligen för han kunde se marken. Hemma är balkongen på tredje våningen.

Den här gången är balkongen helt okej. Vet inte on det är bara ändå, för det är annan växtlighet eller för dagiset/skolan intill är igång så han kan sitta och spana på folk. (det är vad han gör hemma, skitsamma fåglar etc - han kollar på folk!). Men mycket skönt.
 
@Asko åh den lådan har jag också! Står i duschen pga att det är ett så litet utrymme så den behöver kunna flyttas ut när man ska duscha 😁 perfekt med handtag!
På andra toaletten har jag lådan från Ikea som får duga när han är liten. Sen när han blir större kommer den bli för liten om han ens vill använda den.


(jag övertalade min man att byta tv-bänk också till en Kallax bara för att kunna köpa ett katthus att ha i tv-bänken 🤫 )
 
Humla sover nu varje natt i sängen, mellan mina ben. Tyvärr (på katters vis) med pauser för att tokrejsa eller väcka oss alla genom att spinna och mjölktrampa i håret. Hon gillar hår.
Har varit lite lös i magen ett par dagar men inte såpass att jag blir orolig. Pausar lite i infasningen av ny mat.
Och så har vi börjat gå in för att uppfostra henne lite mer. Får hon bestämma sitter hon nämligen gärna och äter ur samma tallrik som oss, samtidigt. För att inte tala om att sno barnens matrester.
 
Imorgon fm åker jag för att hämta hem Morris. Jag är så full av spänning och förväntan! 😻
Allt här hemma är fixat inför att hon kommer, sista grejen att fixa var nätet på balkongen som kom upp idag. Tog ner det efter Sune, när jag i ett par veckor var helt säker på att jag aldrig mer skulle ha katt igen. Tur att man kan tänka om!
 
Jag har haft en fantastisk natt 😍 jag har nämligen haft en liten kille liggande tätt intill hela natten ❤🤎
Den känslan att få sova med katt igen, så himla mysig och nu kl. 6 fick jag en tass på näsan. Det var tydligen dags att äta och börja dagens första buspass 😊
 
Köpte ett par nya leksaksmöss när jag var inne och handlade kattsand. T's favoritmus har varit död ett tag och inget jag hittat har ersatt den.

Så nu har det varit full rulle halva natten. Har hon inte sovit så har hon lekt med den gröna musen. Hon är ganska bra på att leka själv, men ibland kommer hon med sitt byte, för att få det kastat så hon kan apportera. Det är inte riktigt lika kul mitt i natten. Eftersom hon inte har några som helst hämningar på vad hon kan tänkas göra för att få musen kastad...
 
Alltså min lilla chokladpralin är ju så okomplicerad! Vad han har tagit flytten från mamma, kullsyskon och de andra katter och kattungar bra ändå och på ganska kort tid faktiskt anpassat sig att det är två barn på 10 år och 5 år som vill busa med honom all hans vakna tid.
Ja han går ibland runt och piper lite olyckligt men är så social att han är ju alltid där vi är. Jag som var lite trött efter den ömsinta väckningen imorse gick ifrån familjen tidigare och lade mig i sängen. Då letade han rätt på mig och hoppade upp i sängen 😍
 
Alltså min lilla chokladpralin är ju så okomplicerad! Vad han har tagit flytten från mamma, kullsyskon och de andra katter och kattungar bra ändå och på ganska kort tid faktiskt anpassat sig att det är två barn på 10 år och 5 år som vill busa med honom all hans vakna tid.
Ja han går ibland runt och piper lite olyckligt men är så social att han är ju alltid där vi är. Jag som var lite trött efter den ömsinta väckningen imorse gick ifrån familjen tidigare och lade mig i sängen. Då letade han rätt på mig och hoppade upp i sängen 😍
😍 😍 😍
 
Måste faktiskt skryta lite om mina två som varit hos veterinären. Minimalt med motstånd när vi satte i dem i buren, och sedan hur lugna och snälla som helst. Låg lungt och spanade även i väntrummet, trots flera hundar. Väl inne på rummet så lade dom sig lungt på bordet när jag tog ut dom, och låg still när veterinären klämde och vaccinerade. Speciell eloge till Loke som hade extra undersökningar på grund av krampanfall. Han tittade avundsjukt på systern som fick tillbaks i buren, men skötte sig galant. Räckte med att jag höll om och klappade för att han skulle ligga lungt för blodprov och ryckte bara en centimeter i benen just som dom stack. Och sen när vi gjorde lungröntgen (gammal skada vet ville titta på iom nya bekymmer) så tyckte han vi var taskiga som la honom på sidan och höll på, men gjorde inget annat än spände musklerna lite. Djurskötaren sa till och med att det var snällast katten hon röntgat.
Sen tog det nån minut innan han ville ner ur min famn, men det tycker jag är tillåtet när livet varit jobbigt för en liten katt :heart

Båda fick såklart godis när vi kom hem och efter 5 minuter var jag förlåten mina synder :D
 
Måste faktiskt skryta lite om mina två som varit hos veterinären. Minimalt med motstånd när vi satte i dem i buren, och sedan hur lugna och snälla som helst. Låg lungt och spanade även i väntrummet, trots flera hundar. Väl inne på rummet så lade dom sig lungt på bordet när jag tog ut dom, och låg still när veterinären klämde och vaccinerade. Speciell eloge till Loke som hade extra undersökningar på grund av krampanfall. Han tittade avundsjukt på systern som fick tillbaks i buren, men skötte sig galant. Räckte med att jag höll om och klappade för att han skulle ligga lungt för blodprov och ryckte bara en centimeter i benen just som dom stack. Och sen när vi gjorde lungröntgen (gammal skada vet ville titta på iom nya bekymmer) så tyckte han vi var taskiga som la honom på sidan och höll på, men gjorde inget annat än spände musklerna lite. Djurskötaren sa till och med att det var snällast katten hon röntgat.
Sen tog det nån minut innan han ville ner ur min famn, men det tycker jag är tillåtet när livet varit jobbigt för en liten katt :heart

Båda fick såklart godis när vi kom hem och efter 5 minuter var jag förlåten mina synder :D

Lite Dreamies brukar förlåta de flesta synder ;) :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 019
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
502
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
13 583
Senast: Nixehen
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 014
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp