Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Katten jamade uppmanande åt matte att öppna balkongdörren. Matte lyder såklart. Varav katten ilsket jamar åt sagda matte att hur kunde hon komma på iden att öppna balkongdörren? Det är ju kallt därute Katten skakar ilsket med sin kalla framtassar och springer sedan med full fart till värmen i sovrummet. Livet med katt blir aldrig tråkigt.
 
29DD4C91-3F88-4C52-B04B-E283C09EB82E.png

Jag skrattade jättemycket :o

kl
Idag har jag skiftat plats på katterna och det går nog lite bättre. Ingeborg har vågat sig fram till dörren flera gånger. Disa tjurig men det är ju stängt så hon kan knorra bäst hon vill. Nu hr dom åtminstone lite kontakt och det är ingen som smäller. Min lillebror är lite sugen på att ta Inkan om det här inte lägger sig så det är möjligt att jag får hänga med henne i framtiden ändå. :)
 
Nya katten vill hemskt gärna sova i hög. Gamla I är inte helt övertygad. De har dock närmat varandra LÅÅÅÅNGSAMT.

Så, i morse, så låg gamla I på soffan och när nya T närmade sig så blängde hon men låg kvar. T la sig 30 cm bort. Sen 20cm. Jag tänkte "yes! genombrott!".

Då ser jag T sträcka ut tassen och banka till I med en lekinvit. :meh: I var inte imponerad och tjurar nu i klöspelaren.
 
Här håller förändringen i sig, visserligen sov Pip hos mig större delen av natten igår men han svarar och går till henne eller är i hennes närhet när hon ropar. Det är som natt och dag för bara drygt en eller två veckor sedan. Han vägrade gå in i vardagsrummet tidigare, nu är det som förr, han lägger sig på mig eller armstödet och vill kela. De äter med god aptit bägge två ur samma matskål och han känns gladare än vad han gjort ända sedan Tjalle dog i slutet av november förra året. ❤💔
 
Här håller förändringen i sig, visserligen sov Pip hos mig större delen av natten igår men han svarar och går till henne eller är i hennes närhet när hon ropar. Det är som natt och dag för bara drygt en eller två veckor sedan. Han vägrade gå in i vardagsrummet tidigare, nu är det som förr, han lägger sig på mig eller armstödet och vill kela. De äter med god aptit bägge två ur samma matskål och han känns gladare än vad han gjort ända sedan Tjalle dog i slutet av november förra året. ❤💔

Åh vad underbart! Orientaler kan ju vara envisa som synden om de har bestämt sig för att ogilla nya familjemedlemmar men nu går det verkligen åt rätt håll. Snart blir det orientalhög!
 
Åh vad underbart! Orientaler kan ju vara envisa som synden om de har bestämt sig för att ogilla nya familjemedlemmar men nu går det verkligen åt rätt håll. Snart blir det orientalhög!
Om Myran fått bestämma hade det varit en ormgrop idag! Nu är det höglöp och bägge katterna kuttrar med varandra men Pip förstår inte vad hon vill när hon ligger på mage och försöker se inbjudande ut. :o
 
Om två dagar har det gått två dagar sen Millie fick gå. Hon hade aldrig blivit frisk men jag saknar henne så fruktansvärt mycket och i kväll har jag fullständig panikångest. Det är så jävla fel.
Ljuset lyser dygnet runt för henne.
4B8625AE-8F63-4AD1-8DB6-A837D26AE637.jpeg
 
Om Myran fått bestämma hade det varit en ormgrop idag! Nu är det höglöp och bägge katterna kuttrar med varandra men Pip förstår inte vad hon vill när hon ligger på mage och försöker se inbjudande ut. :o
Jag som inte vet bakgrunden. Är tanken att hon ska ha kattungar med Pip?
 
Jag som inte vet bakgrunden. Är tanken att hon ska ha kattungar med Pip?
Pip är en snart 12 år gammal kastrat, det hade varit ett medicinskt under. :D

Hon är hans nya sällskapsdam efter att min älskade Tjalle och Pips ett år äldre morbror akut avlivades i slutet av november förra året. Myran är en vuxen omplacering som det varit lite problem med att få de två att komma överens. Pip har sörjt, varit dålig och inte gillat att få inkräktare i sitt hem, Myran har försökt att ta över och det har varit mycket svordomar, skrik och halvkvävda hot stundtals när de delade upp huset och mig mellan sig.

Det har varit glasnost redan innan hon kom in i löpen men det vände från en dag till en annan i princip från att jag fodrat dem i olika rum till att de åt från samma matskål och de umgås med varandra och inte bara med mig. :up:
 
Pip är en snart 12 år gammal kastrat, det hade varit ett medicinskt under. :D

Hon är hans nya sällskapsdam efter att min älskade Tjalle och Pips ett år äldre morbror akut avlivades i slutet av november förra året. Myran är en vuxen omplacering som det varit lite problem med att få de två att komma överens. Pip har sörjt, varit dålig och inte gillat att få inkräktare i sitt hem, Myran har försökt att ta över och det har varit mycket svordomar, skrik och halvkvävda hot stundtals när de delade upp huset och mig mellan sig.

Det har varit glasnost redan innan hon kom in i löpen men det vände från en dag till en annan i princip från att jag fodrat dem i olika rum till att de åt från samma matskål och de umgås med varandra och inte bara med mig. :up:
Ah tack för förklaringen! Beklagar förlusten av Tjalle ❤️
Vad härligt med förändringen hos Pip och Myran, kan tänka mig att det känns väldigt fint!
Tänker du fortsätta att ha henne fertil? Jag har haft en löpande katt en gång och hon var helt vidrig. Aldrig mer en fertil katt i mitt hus :o
 
Ah tack för förklaringen! Beklagar förlusten av Tjalle ❤
Vad härligt med förändringen hos Pip och Myran, kan tänka mig att det känns väldigt fint!
Tänker du fortsätta att ha henne fertil? Jag har haft en löpande katt en gång och hon var helt vidrig. Aldrig mer en fertil katt i mitt hus :o
Jag funderar på att ta en kull eller två, hon är ett cert ifrån att bli champion men annars blir det en tur till veterinären. Kanske nästa löp, vi får se.

Min ena siames löpte men sov alltid tyst och snällt hos mig när jag sov, oavsett tid på dygnet. Jag jobbar skift så det var lite spännande att se hur Myran skulle göra och första natten stod hon och skrek i sängen några gånger så då var jag lite less. Det var långa 12 timmar på jobbet dagen efter, men sen har det gått bra. Just nu är det knäpp tyst och ingen katt i sängen utan de ligger nog och sover någon annanstans.
 
Jobbiga katt, hon går fram och tillbaka på skrivbordet och tangentbordet och stryker sig och vänder rumpan till. Jag plockar upp henne, hon blir ettersur och försöker bitas. Jag släpper ner henne. Hon börjar omedelbart gå fram och tillbaka igen och köra upp rumpan i ansiktet och slickas - eftersom hon just tvättat baken är jag sådär entusiastisk till att hon ska slicka mig i ansiktet.
 
Jag och Megara diskuterar diet (hennes) och i vilken mängd mat ska serveras. Hon har demonstrativt lagt sig mellan mig och tangentbordet och blänger. När det inte hjälper så bits hon och dunkar till mig med tassarna, dock inte med klorna ute :meh:
 
Jag funderar på att ta en kull eller två, hon är ett cert ifrån att bli champion men annars blir det en tur till veterinären. Kanske nästa löp, vi får se.

Min ena siames löpte men sov alltid tyst och snällt hos mig när jag sov, oavsett tid på dygnet. Jag jobbar skift så det var lite spännande att se hur Myran skulle göra och första natten stod hon och skrek i sängen några gånger så då var jag lite less. Det var långa 12 timmar på jobbet dagen efter, men sen har det gått bra. Just nu är det knäpp tyst och ingen katt i sängen utan de ligger nog och sover någon annanstans.
A-ha!
Min hona hade inget litet tyst löp. Hon skrek, kissade högt och lågt överallt och var så jäkla jobbig. Det är min bild av löpande katter 😉
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
959
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
414
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
15 16 17
Svar
324
· Visningar
11 459
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
952
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp