Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tramstanterna har tittat på varandra på håll genom glasdörren till vardagsrummet. Disa ligger nu och tjurar i min säng medan Ingeborg chillar i soffan. Tänkte att all ev dramatik skulle utspela sig typ nu men dom verkar ju helt ointresserade av att samarbeta :cautious: :p
Surar Disa för att hon inte får vara med eller för att det är en ny katt där? :D
 
Alice tycker att det är visserligen mycket skönt utan hunden men nackdelen är att matte dröjer sig kvar i köket alldeles för länge! :cautious::mad: Hon kommer ju inte och sätter sig i fåtöljen direkt efter middagen, det är ju klidags! :eek::rage:
/upprörd katt som skriker när hon tycker att det är dags för mig att gå till min fåtölj och "SITT NED!" :rofl:
 
Okej nu har jag haft stenkoll på Sparky och utfört ett litet experiment. Är ganska säker på att det är maten som gör att hon hostar.
Jag ska ringa first vet och fråga om råd men undrar om det är någon mer här som varit med om samma?

Allmänt är hon som vanligt. För mycket energi 🙄 glad och positiv till allt, vill vara med mycket, vill gosa massor, äter, dricker, gör sina behov. Så är inte superorolig. Jag och Sparky har ju varit med om både halvsidesförlamning, bi och humlestick, och leksaksbit fast i magen - så jag tror jag kan se rätt bra när något är tokigt. Hon visar noll nu förutom hostande. Hon hostar några sekunder efter att hon ätit, men inte alla gånger.
Blir väl att testa någon ny mat 🤷‍♀️
 
Okej nu har jag haft stenkoll på Sparky och utfört ett litet experiment. Är ganska säker på att det är maten som gör att hon hostar.
Jag ska ringa first vet och fråga om råd men undrar om det är någon mer här som varit med om samma?

Allmänt är hon som vanligt. För mycket energi 🙄 glad och positiv till allt, vill vara med mycket, vill gosa massor, äter, dricker, gör sina behov. Så är inte superorolig. Jag och Sparky har ju varit med om både halvsidesförlamning, bi och humlestick, och leksaksbit fast i magen - så jag tror jag kan se rätt bra när något är tokigt. Hon visar noll nu förutom hostande. Hon hostar några sekunder efter att hon ätit, men inte alla gånger.
Blir väl att testa någon ny mat 🤷‍♀️
Jag vet inte hur vanligt det är men det kan vara astma. :(
 
Jag vet inte hur vanligt det är men det kan vara astma. :(
Har tittat lite på det men det stämmer inte in så bra. Hon kan springa och hoppa och leka i timtal utan att bli det minsta hostig. Andas inte heller med öppen mun. Bara sett henne göra det en gång men då hade hon legat ute på balkongen i 32 grader och fick sen för sig att få glädjefnatt och rusa runt som en tok, känns som att det mer var värmeslag. Bara efter mat hon hostar.
Får se vad de säger på veterinärsamtalet, hoppas inte astma.
 
Insåg inte att Megara även är en Disneyprinsessa (från filmen Herkules) :love: Med 'ttude som Megara här hemma.

1586015996470.png
 
Provade sätta ihop tanterna idag, det blev tjurigt :down: givetvis är det Disa som har 0 respekt för personligt space. Gick bra att nosa på varandra men när Ingeborg blev osäker och fräste blev Disa tjurig och gaaah. Måste skaffa ett nät, dom är helt ointresserade av varandra när det är stängt mellan men uppenbarligen är dom inte redo för närkontakt.
 
Alltså vilken liten ragata jag har. Ingeborg vågade sig fram till nätet och Disa tog fart från soffan och HOPPADE rakt in i nätet. Mitt i! Tavelkrokarna på sidan flög åt helsike men dom upptill höll, så hon studsade tillbaka in. Hon verkar inte ett dugg arg utan bara extremt hetsig och på. Stackars Ingeborg är skiträdd igen, sitter under nattduksbordet och fräser till och med åt mig. :( Vet fan inte hur jag ska gå vidare med det här, om det ens finns nåt hopp. :(
Tillägg: blev påmind om att det bara gått två dagar men ÄNDÅ. Ska Disa vara en skata så spelar det ju ingen roll liksom. Blä. Jag gillar Ingeborg.
 
Senast ändrad:
Alltså vilken liten ragata jag har. Ingeborg vågade sig fram till nätet och Disa tog fart från soffan och HOPPADE rakt in i nätet. Mitt i! Tavelkrokarna på sidan flög åt helsike men dom upptill höll, så hon studsade tillbaka in. Hon verkar inte ett dugg arg utan bara extremt hetsig och på. Stackars Ingeborg är skiträdd igen, sitter under nattduksbordet och fräser till och med åt mig. :( Vet fan inte hur jag ska gå vidare med det här, om det ens finns nåt hopp. :(
Tillägg: blev påmind om att det bara gått två dagar men ÄNDÅ. Ska Disa vara en skata så spelar det ju ingen roll liksom. Blä. Jag gillar Ingeborg.

Har du preppat bostaden med Feliway Friends?
 
Nu är det snart påsk. Och snart tre månader sedan Lukas buköppning. Han är helt återställd och har numera päls på magen igen.

Dock så han är fortfarande gul I pälsen som blev missfärgad av jod vid operationen. Så han kan extraknäcka som Påskpynt. Mycket praktiskt då det är rätt trångt i fönstren (beroende på att katterna fått hälften av fönstren).

Skitigt fönster (mycket små nosavtryck också) och bilden är nån vecka eller två gammal men han ser likadan ut
IMG_20200324_141418.jpg
..
 
Här börjar det bli bättre med Pip och Myran, inte lika sura miner och det går bra att vara bägge två i sängen även om de inte ligger tillsammans, men det går att ligga med ett täcke emellan och tätt intill eller på varsin sida om mig. Att hoppa upp när någon redan ligger i sängen går också bra och att sitta så nära som 0,5 m. :)
 
Har du preppat bostaden med Feliway Friends?
Hade. Refillen är i limbo mellan apotea och min brevlåda :arghh: har gett dom såna där lugnande/calming godisbitar från aptus men det verkar inte direkt hjälpa.

Blir så arg på mig själv för att jag lyssnade på folk som hetsade på hopsläppet, jag vet ju bättre egentligen :meh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
944
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
9
· Visningar
337
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
276
· Visningar
9 845
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
901
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp