Bukefalos 28 år!

Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Härskarinnan här hemma tycker att det är förskräckligt när slaven är sjuk, de blir så högljudda då! Ers majestät tycker att slaven kan kväva sin hosta med en kudde över ansiktet när det är dags för kel när slaven sitter på toaletten.
Inte ens uppfordrande blickar om att hålla tyst hjälper :eek: straffet blir att slaven får onådigt klara sig själv så gott de kan tills de kommit på bättre tankar! :mad:
 
Härskarinnan ligger på höger sida sängen och gosar stenhårt med kattslaven.

Den äckliga slemproppen ligger på vänster sida och ignoreras (likaledes) stenhårt av Härskarinnan men gosas också med av slaven.

Snart skall slaven gå upp och göra frukost till Härskarinnan, vad slemproppen gör då är irrelevant. Så länge som man får äta sin välförtjänta blötmat i fred.
 
För många år sedan hade min pappa och hans familj en katt, eller två, varav den ena blev heltokig när hon fick ungar. Min pappa fick besök av hundägare - vi pratar dobbisar, rottisar, schäfrar som klagade på att deras hundar inte vågade gå förbi tomten eftersom det kom en liten svart och vit furie som attackerade den stackars hunden som blev skräckslagen och flydde - tomten låg precis vid början på en skogsstig där många rastar sina hundar.

Man ska inte underskatta aggressiva fyra part klor och en uppsättning tänder som riktar in sig på nos och ögon. Särskilt en hona som försvarar sina ungar :crazy:
Min katt (lever inte längre) skrämde bort en bordercollie en gång, sen revirkissade hon på närmaste träd. :D
 
Lite nu och då så går Juno och Älva fram till varandra, duttar nosar med varandra, och så går Juno och stryker sig mot Älva. Det är det absolut gulligaste jag någonsin har sett i hela världen. 😭❤ Första gången var Älva såååå förvånad och undrade vad tusan som hände, men nu ser det ut som att hon börjar gilla det. 😍
 
Senast ändrad:
Humla provsmakade på ett finger. Sa nej. Då började hon bita och dra i filten över mitt knä istället. När jag sa nej vänder hon sig om och är på väg mot hunden...

Ni som ger kycklingvingar- hur? Dvs, hur ser man till att de inte blir liggande under soffan och sen uppätna av allergisk hund?
 
Min brors skogis var en rejäl bit. Han blev rasande en gång på landet när det kom hund (retriever storlek ung) på besök och försökte jaga honom. Han for som en furie efter hunden som sprang till skogs och halvt hysterisk ägare fick hjälpas att hitta den (tog ett tag). Han var kär i Nikita som var hälften så stor och en kort stund efter att hunden försvunnit så var de båda på väg in genom köksdörren. Nikita väser surt och han backar och lägger sig platt :rofl: Hon brukade sitta på diskbänken i köket och han la sig lite närmare och närmare tills hon surnade till och gick.

7690581382_8b94a6ebe7_w.jpg
 
Dagens tortyr genomförd :cool:
Dvs kattslaven fick torka en högst KRÄNGT katt i baken pga löst bajs, jag säger åt henne att det inte kan göra så ont men tydligen är det JÄTTEHEMSKT bara man vidrör centrum av all integritet (man säger ju att alla katter är assholes...) :grin:
Jag klippte även bort mera päls däromkring för att slippa samma sak igen men det var samma sak där, så man behöver inte ens vidröra området. Våga inte ens lyfta på svansen och titta hotade ers höghet med, flera gånger, utan resultat, högst kränkande!
(Att detta skulle innebära att hon annars skulle vara tvungen att tvätta bort allt med tungan själv tänker hon tydligen inte alls på.)

Kan man byta kattslav?? 😾

(Kattslaven är tacksam att man bor i ett litet eget hus avskilt från andra boenden så att grannar slipper undra om man torterar någon på nätterna.)
 
:heart

Jag kan inte gå någonstans utan en katt, mer eller mindre. Gulligt men lite jobbigt när jag måste jobba, det funkar inte så bra med en katt på tangentbordet ;) Hade jag haft Zoom-möten hade hon konstant bombat dem :rofl:

Det här är standard när jag äter:

Visa bifogad fil 59457
Humla går vanligtvis inte upp på bordet när vi äter längre (efteråt är en annan sak dock).

Hon är med i rutinerna på ett helt annat sätt än Mini. Går och lägger sig med oss, går upp med oss, tävlar med hunden, hälsar barnen välkomna hem från förskolan...
Bomba digitala möten är favorithobbyn för båda mina katter! Humla hälsar att sitter man på axeln kan man också sticka huvudet "in och ur" sådana bakgrunder också. De har lockat till skratt mer än en gång under möten... När jag hade en viktig extern presentation för nån vecka sen stängde jag in de på nedervåningen däremot.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
1 020
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
12
· Visningar
506
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
17 18 19
Svar
374
· Visningar
13 979
Senast: Tranan
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 021
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad är det här?
  • Ta studenten
  • Vad gör vi? Del CXCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp