Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en katt som varit hemlös. Den har alltid fri tillgång på torrfoder men får även blötmat varje dag ett par gr om dagen efter veterinärs rekommendation. Han bajsar alltid mycket mer än mina andra katter och det stinker något så fruktansvärt. Har nyss bokat tid för hans halvårs kontroll hos veterinären och lär kanske få svar då men nyfiken på om någon annan har någon katt vars bajs stinker så otroligt mycket mer än andras?

Här är det siamesens bajs som är stinkbomben. Dessutom gräver hon inte ner det.
 
Och flyr sin egna stank? 😂
Beror det på ngt spec eller det har alltid varit illaluktande?

Jag tror tvärtom, ibland går hon in och sniffar när de andra bajsat 🙈

Jag vet inte vad det beror på, det är bättre med vissa foder och sämre med andra. Hon äter även kortison. Så kan finnas många anledningar. Hon verkar dock må finfint och det finns stora veterinärfördelar att hon äter den mat hon gör nu
 
Maggan har börjat nysa en hel del. Hur orolig ska jag vara?

Ska ringa firstvet imorgon. Hon får ju diarré sen att åka bil så jag åker helst inte med henne i "onödan".
 
Jag tror tvärtom, ibland går hon in och sniffar när de andra bajsat 🙈

Jag vet inte vad det beror på, det är bättre med vissa foder och sämre med andra. Hon äter även kortison. Så kan finnas många anledningar. Hon verkar dock må finfint och det finns stora veterinärfördelar att hon äter den mat hon gör nu

Nej men fy vad äckligt! 😂
Aha, kanske är foderrelaterat här också. Denna katten bajsar ganska mkt också men det inte löst eller så utan ”fina” korvar liksom 🙈
Skönt att hon mår bra ändå. Det kanske bara finns storbajsare helt enkelt..
 
Maggan har börjat nysa en hel del. Hur orolig ska jag vara?

Ska ringa firstvet imorgon. Hon får ju diarré sen att åka bil så jag åker helst inte med henne i "onödan".

Har hon träffat andra katter, är det kattsnuva du tänker på? Har haft en katt som var allergisk pga typ kvalster och började nysa mkt av det.
 
Katter är verkligen den bästa medicinen.

Var lite deppig idag. Efter några timmar gav jag upp och smet in i sovrummet. Bara sekunder efter känner jag trampande tassar. Holger la sig tätt intill mig så vi båda slumrade nog till en stund. Så fort jag kände värmen av en mjuk och varm katt slappnade hela kroppen av. Han kan han, våran Holger :heart
 
1603466208269.png


:rofl:
 
Det går framåt här. Älva är mer avslappnad än tidigare, spenderar nu mycket tid i klösträdet på balkongen, vilket är en av hennes absoluta favoritplatser. Lite morr och fräs, men verkligen inget farligt. :heart Juno är verkligen precis den sortens katt som jag tror att Älva kommer gå super ihop med - när Älva morrar och fräser så är det som att Juno rycker på axlarna och bara "nähe, hon är inte på humör," och så går hon och gör något annat.

Juno är så galet söt! Hon hänger med mig heeeeela tiden. Hon älskar att bli kliad på magen. :love:
 
Alltså båda katterna är så duktiga! 😭❤️ Älva börjar bli mer och mer nyfiken på denna lilla varelse, och Juno vet att backa undan och respektera Älvas personliga space när hon fräser eller morrar. De känns verkligen som en jättebra match, dessa två. Jag hoppas och tror att de snart är vänner. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
962
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
418
Senast: escodobe
·
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
16 17 18
Svar
340
· Visningar
12 130
Senast: Tranan
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
954
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp