Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
På tal om något helt annat så börjar Junos silverfärg komma fram allt mer nu när hon blir större och pälsen växer. Hennes krage är alldeles fint vit, så som den ska vara på en liten smoke-katt. :love:

Klippte också hennes klor idag. Mycket mindre gnäll idag än vad det varit de andra gångerna. Så himla duktig!
 
Efter nästan 4 mån har Humla lärt sig att ta sig upp i klösträdet. Halleluja.

Tror vi kan ta av tratten idag eller imorgon.
 

Bifogade filer

  • 20201210_074526.jpg
    20201210_074526.jpg
    84,4 KB · Visningar: 46
Kisse känner sig försummad eftersom vi lämnade henne för att åka in till byn på massage... hon är nu helgalen och hänger bokstavligen i gardinerna, studsar högst upp på bokhyllan, attackerade mig bakifrån och boxade med framtassarna på husses plastblomma :cautious:

Tur hon är söt :laugh:
 
Här mår alla bra. Eller de mådde fram tills för cirkus 30 minuter sedan då jag tog bort matskålen. Det tog Brunetten tre sek att upptäcka och nu häckar hon surt ute i köket och blänger på platsen där matskålen ska stå.

Imorgon åker vi in tidigt till Vet för att fröknarna ska röntgas, sövas och ta bort tandsten. Därav bristen på nattamat.

Skönhetsmissen leker med sin mjukisfisk. Brunetten fasar inför en natt av svält.
 
Utvärdering ecolife forts: luktar inte, båda katterna verkar föredra den MEN den är så lätt att mycket hamnar utanför+ att den orsakar dammiga tassavtryck.
 
Uppdatering efter veterinärbesök. Matte 7 850 kronor fattigare. Kissar avtuppade i varsin del av soffan.

Inledde morgonen med två tjuriga Madamer som undrande vad som hänt med frukosten, hade serveringspersonalen fått en stroke!? De strök runt och muttrande tills det var dags att bli inpackade i åkväskan och skjutsas iväg. Pipiga kvidanden och gråt hela resan till Vet. Sedan invägning, lyssna på hjärtat, och bäras iväg in i de hemliga gömmorna på kliniken.

Matte ägnade dagen åt arbete, vilket var bra, inte mycket tid över för att oroa sig.

Eftermiddagens vet.samtal avslöjade att allt gått fint. Brunetten har blivit av med fyra tänder, medan Skönhetsmissen fick behålla alla sina... vilket kändes skönt då hon bara har fem kvar sedan förra årets traumatiska FORL-kontroll.

Upphämtningen innebar att först tömma mattes lönekonto, sedan få en genomgång av vilka tänder som tagits bort på Brunetten och få recept på smärtstillande till henne, med påföljande beröm för kvalitén på Skönhetsmissens kvarvarande huggisar och enda kindtand.

Slutligen fick matte hämtas av djurskötarna för att försöka locka ut Brunetten som vilt väsande hade barrikaderat sig bakom en filt i sin bur och vägrade komma ut. Med lock och pock, handnosningar -och slutligen ett bastant tag runt den knubbiga kattmagen- så lyckades vi slutligen med gemensam övertalning förflytta en uppjagad Brunett ifrån bur till åkväska.

Nu är vi hemma sedan två timmar ungefär. Båda fröknar har ätit anka i gelé, människofröken stressköpte skräpmat från MAX för att trösta sig efter all emotionell påfrestning denna dag.

Nästa fredag ska vi tillbaka med B och dubbelkolla munnen så att det läkt ordentligt och stygnen försvunnit.
 
Är sådär löjligt stolt över min fina katt. Har bror med familj på besök, vilket innebär att Morris får så mkt uppmärksamhet av en 2- och en 4-åring. Och det går så bra! De leker och ibland blir framförallt 2-åringen lite ovarsam, men Morris blir aldrig dum/elak mot dem. Hon drar sig undan dem då och då, men är så nyfiken så hon hinner knappt gå undan innan hon är framme igen. En liten stjärna! :love:
 
Jaha, nu har jag problem. Maggan har inte ätit sen igår morse (vad jag har sett). De har "fri" tillgång på torrfoder via en automat som spottar ut en skvätt 7 gånger om dagen. Hon och Tuva delar på den. Har suttit i köket en stor del av gårdagen och inte sett Maggan äta. Det ligger foder kvar i skålen.
Blötmaten är oätlig. Tuva äter (under protest) men Maggan vägrar. Djuraffären är stängd så kan kan inte åka och köpa nytt. Suck.
Vad är då mitt problem? Ja, givetvis är jag orolig att hon inte äter. Men framförallt är jag sjukt trött på att ha en ylande kisse efter mig så fort jag rör mig i huset. Det är så jag funderar på att mata henne med godis bara för att få tyst på henne.
(Dessutom har jag inte råd att ge henne enbart favoritmaten, den kostar ju 14 kr/påse! Jag är inte gjord av pengar!)
 
Jag blir tokig!

Möts i dörren av en skrikande Myra som hävdar att hennes bebisar är stulna! Hon springer framför fötterna på mig och skriker att vi måste leta bebisar!!! Jag går in på toaletten och hon hoppar jämfota på locket och skriker leta bebisar, NU! 🙀

Hon hoppar in i sängbolådan och skriker på bebisarna. Springer framför fötterna till köket medan hon skriker att bebisarna är stulna, leta nu, nu, nu! Jag öppnar bolådan i köket, inga bebisar! Jag letar i lådan för att vara säker på att de inte ligger där iaf medan jag frågar var hon gömt bebisarna? Hon är framför fötterna så jag knappt kan gå utan att sparka iväg henne och hon skriker om kattnappning och att vi måste hitta dem NU! 😫

Jag tar mig in i biblioteket och letar medan hon skriker, inga bebisar i soffan i vardagsrummet, var är bebisarna??? Hängmattan på elementet ligger på golvet och jag lyfter på den medan Myran skriker om tjuvar och på polis och varför gör jag ingenting när hennes bebisar är borta? Som tur är tittar jag inuti hängmattan som är som en påse, där ligger de! Nu försöker hon ta ena ungen men jag tar bägge två för henne och går ut i köket med henne skrikande efter. 😨

Passar på att väga dem medan jag ändå håller i dem och de har gått upp i vikt tack och lov. Lagt på sig nästan 10 gr jämfört med när de vägdes igår morse. Lägger ner dem hos henne i lådan och går ut i sovrummet för att bädda i ordning sängen med henne efter mig. Stutsar runt på överkastet, försvinner och kommer springande med en kattunge i hallen!

Hon kommer som tur är på bättre tankar och springer ut i köket igen och tillbaka till bolådan, så nu hoppas jag hon stannar där med de små liven men annars får jag ställa i ordning sänglådan igen. Nu vill jag bara få sooova lite ... några timmar eller så. 😴
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
957
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
404
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
312
· Visningar
10 864
Senast: Tranan
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
917
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp