Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså Juno är lite jobbig nu. Igår tog hon ett bad i toaletten PRECIS innan jag skulle till jobbet, hoppar upp och skvätter toalettvatten på hela mig. Toalocket var inte uppe i en sekund innan hon tog sats...
Och nu har hon hittat spisen och tycker att den är jätterolig att hoppa upp på. :arghh: När jag lyfter ner henne så jamar hon ARGT. Alltså inte "Näää, taskigt matte," utan "Jag lägger en förbannelse över hela din släkt." :meh:

Tur att hon är söt. Och att Älva är perfekt.
 
Alltså Juno är lite jobbig nu. Igår tog hon ett bad i toaletten PRECIS innan jag skulle till jobbet, hoppar upp och skvätter toalettvatten på hela mig. Toalocket var inte uppe i en sekund innan hon tog sats...
Och nu har hon hittat spisen och tycker att den är jätterolig att hoppa upp på. :arghh: När jag lyfter ner henne så jamar hon ARGT. Alltså inte "Näää, taskigt matte," utan "Jag lägger en förbannelse över hela din släkt." :meh:

Tur att hon är söt. Och att Älva är perfekt.
Morris är som en gås, alla försök till uppfostran/tillrättavisning rinner av henne. :cautious: Hon känns som en väldigt trotsig tonåring som tycker att hon äger stället. ;)

Jag gillar som sagt INTE ungkattstiden... Isis är rätt pestig nu :D

Tur hon är söt (husse är lindad kring hennes lilltå, han är så förtjust i henne :heart).
 
Ibland hittar man spännande saker när man kammar fluffiga kissar. Häromdagen när jag kammade Balder så hittade jag en liten mjölktand i "skägget". :rofl:
Han har verkligen en päls som kräver mycket kamning och pyssel för att inte tova sig. Tur att Iris päls inte är likadan för då hade jag haft att göra. :angel::D
 
När slutar slyngeltiden? :meh: Megara fyller fyra i maj och hon är mitt i den. Satte upp en vägglampa utanför soffan. Hon kom galopperande, ställde sig på bakbenen, nosade på glödlampan, började tugga på lampan och försökte knuffa ner den. Började sedan tugga på sladden och klöste på soffan.

Sade strängt till henne att sluta, inte för att hon lyssnade. Pep iväg och hojtade i badkaret och attackerade duschdraperiet. Lampkartongen var otroligt rolig. Eftersom det är två lampor hoppade hon upp på skrivbordet och hade ner skruvarna på den andra så nu är en borta. Meddelade att hon är hungrig genom att först gå fram och tillbaka med svansen rakt upp och rumpan i mitt ansikte. När det inte hjälpte så bits hon argt. Och försöker sedan klösa ut korgen med kattgodis som står bredvid mig, trillade ner eftersom hon står bakom mig för att kunna klösa bättre. Blir längre och längre och trillar ner. Så nu ligger hon på kattsängen och surar.
 
Ibland hittar man spännande saker när man kammar fluffiga kissar. Häromdagen när jag kammade Balder så hittade jag en liten mjölktand i "skägget". :rofl:
Han har verkligen en päls som kräver mycket kamning och pyssel för att inte tova sig. Tur att Iris päls inte är likadan för då hade jag haft att göra. :angel::D
Igår kväll hittade jag en mjölktand under min huvudkudde 😂 bara tandfen som fattades.
 
När slutar slyngeltiden? :meh: Megara fyller fyra i maj och hon är mitt i den. Satte upp en vägglampa utanför soffan. Hon kom galopperande, ställde sig på bakbenen, nosade på glödlampan, började tugga på lampan och försökte knuffa ner den. Började sedan tugga på sladden och klöste på soffan.

Sade strängt till henne att sluta, inte för att hon lyssnade. Pep iväg och hojtade i badkaret och attackerade duschdraperiet. Lampkartongen var otroligt rolig. Eftersom det är två lampor hoppade hon upp på skrivbordet och hade ner skruvarna på den andra så nu är en borta. Meddelade att hon är hungrig genom att först gå fram och tillbaka med svansen rakt upp och rumpan i mitt ansikte. När det inte hjälpte så bits hon argt. Och försöker sedan klösa ut korgen med kattgodis som står bredvid mig, trillade ner eftersom hon står bakom mig för att kunna klösa bättre. Blir längre och längre och trillar ner. Så nu ligger hon på kattsängen och surar.
Jag tror... (GAH jag vet inte om jag vågar säga det!!! :nailbiting:) Jag tror inte att det där är slyngelåldern för Megara... Jag tror att det är hennes personlighet. :rofl::love:
 
Så tänker jag också. Anledningen till att jag tänker vänta ett litet tag till med Iris är ju enbart för att hon var i så dålig form när hon kom hit. Inte världens bästa immunförsvar med ögoninflammationen o s v + hennes trauma i ventilationskanalen. Känns som att hon kan behöva ett par månader till så januari siktar jag på.

Tänk på att om han hunnit bli fertil, så kan han bli pappa upp till flera veckor efter kastrering. Därför rekommenderar jag alltid honan först. Men nu när det inte passar, så håll koll på dom så det inte blir hårbollar i miniformat ;)
 
En av fördelarna med innekatt är ju att slippa halvätna bytesdjur... Humla kompenserar det genom att doppa leksaksmössen i vattenskålen och lägga ut på köksgolvet istället. Känns lagom fräscht att trampa på.

Damen är för övrigt 6.5 mån, väger precis under 3 kg och har växt om Mini. Fortfarande väldigt mycket kattunge mentalt (såklart), kastrering om nån vecka. Jag är fortfarande lika imponerad av hur tuff och social hon är.

Idag har hon dock spenderat stor del av dagen instängd i en klädkammare insåg jag :o lite dåligt samvete men dörren är precis vid min arbetsplats så hon har nog sovit för jag har inte hört några protester. Lär väl med andra ord vara extra odräglig inatt.

Har nästan slutat med blötmat till förmån för mush (och torrfoder) vilket magen verkar må bättre av.

Hmm. Jag har varit med om att hitta en fågel inomhus i ett hem där katterna inte ens hade balkong. Förstår fortfarande inte var den kom ifrån.
Nu har mina tillgång till rastgård och vi är uppe i 5 eller 6 fåglar. Bara sen april. Kattjäklar,
 
Hmm. Jag har varit med om att hitta en fågel inomhus i ett hem där katterna inte ens hade balkong. Förstår fortfarande inte var den kom ifrån.
Nu har mina tillgång till rastgård och vi är uppe i 5 eller 6 fåglar. Bara sen april. Kattjäklar,

Måste bara undra, var det en talgoxe? Har varit med om att de kommit in på hösten, i jakt på insekter. :)
 
Hmm. Jag har varit med om att hitta en fågel inomhus i ett hem där katterna inte ens hade balkong. Förstår fortfarande inte var den kom ifrån.
Nu har mina tillgång till rastgård och vi är uppe i 5 eller 6 fåglar. Bara sen april. Kattjäklar,
Du minskade snabbt mitt sug efter rastgård ;)

I gamla lägenheten hade vi sådana fönster som öppnas utåt vågrätt, dvs en glipa på 5-10 cm om man inte släpper på spärren. Vi var rejält noga med att kolla såklart så inte Mini kunde ta sig ut.
En dag hör vi bara massa oväsenden från rummet bredvid. Då har katten sprungit förbi 3 fönster längs fönsterbrädorna för att fånga en fågel genom glipan. Den dog direkt.
Fattar fortfarande inte hur det hände. Den måste ha landat på fönsterbrädan och av nån anledning inte reagerat när hon kom springandes. Rätt imponerad ändå över hur snabbt hon tog den, aldrig tidigare dödat mer än insekter i sitt liv utan alltid varit innekatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
955
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
403
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
14 15 16
Svar
308
· Visningar
10 724
Senast: Lilla
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
917
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp