Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har du testat älgfärs? Ifall du vill ha en katt som är ORDENTLIGT dyr i maten :angel::D

Han är inte superförtjust I vilt. Det går men nötfärs vinner.
Han föredrar oxfilé dock...

Det är på sitt vis ganska gulligt att kompostkvarnen faktiskt blivit så trygg med att det kommer mat varje dag att han kan tillåta sig att vara kräsen. När han kom åt han ju bokstavligt talat allting helt rabiat.
 
F98F0577-B032-4C00-93C7-807BA5A814BF.png

Inkan har det fortsatt bra :D pga nämnda sjuka har jag inte kunnat komma dit och klippa klorna på ett tag, så idag tog brorsan sin första tass dessutom :up: (tanten hade inte riktigt tålamod för båda :D)
 

Vad grubblar du över?

Katterna har ett sånt hos husse. Det är inget bra träd för flera katter om man inte ordnar alternativa avsatser att ta sig upp via. Troligen inget bra träd för en klumpig katt heller. Men strategiskt bredvid en fönsterbräda var samtliga katter nöjda och använde det flitigt för både vila och klös. Samma kvalitet som andra natural paradise dvs bra. Men MÅSTE skruvas i vägg.
 
Vad grubblar du över?

Katterna har ett sånt hos husse. Det är inget bra träd för flera katter om man inte ordnar alternativa avsatser att ta sig upp via. Troligen inget bra träd för en klumpig katt heller. Men strategiskt bredvid en fönsterbräda var samtliga katter nöjda och använde det flitigt för både vila och klös. Samma kvalitet som andra natural paradise dvs bra. Men MÅSTE skruvas i vägg.

En katt, som är rörlig, så de bör inte vara ett problem. Funderar mer på i vilken ordning jag ska sätta hyllorna. Har du grottan högt upp eller lägre? Tänker ha en kuddhylla längst ner men sedan funderar jag på i vilken ordning det ska sättas. Står mellan soffan och en bokhylla så tanken är att hon ska kunna ta sig från trädet till bokhyllan.
 
En katt, som är rörlig, så de bör inte vara ett problem. Funderar mer på i vilken ordning jag ska sätta hyllorna. Har du grottan högt upp eller lägre? Tänker ha en kuddhylla längst ner men sedan funderar jag på i vilken ordning det ska sättas. Står mellan soffan och en bokhylla så tanken är att hon ska kunna ta sig från trädet till bokhyllan.

Grottan näst längst ner tror jag vi satte. Nere i alla fall. Kan be husse kolla om du vill?

Det är Liten och Lukas som främst ligger i grotta och de klättrar inte lika gärna som Mini som mest gillar hängmatta. Men jag tror inte det spelar någon jättestor roll faktiskt om det är en katt som ska ha det.
 
Grottan näst längst ner tror jag vi satte. Nere i alla fall. Kan be husse kolla om du vill?

Det är Liten och Lukas som främst ligger i grotta och de klättrar inte lika gärna som Mini som mest gillar hängmatta. Men jag tror inte det spelar någon jättestor roll faktiskt om det är en katt som ska ha det.

Ja tack! 👍 Är lite rädd att sätta hängmattan längst upp eftersom Megara inte alltid tänker på hur hon klättrar och hoppar och hängmattan riskerar att glida av.
 
Ja tack! 👍 Är lite rädd att sätta hängmattan längst upp eftersom Megara inte alltid tänker på hur hon klättrar och hoppar och hängmattan riskerar att glida av.

De sitter rejält. Det krävs styrka för att få av dem när de ska tvättas. Det går fint att klänga i, runt och under dem. Samt I full fart hoppa upp i dem och hoppa ut/ner från dem och segla över rummet.

Har tre olika NP träd med hängmattor. Ingen matta har ens glidit

Återkommer med exakt ordning imorgon. Husse ville inte kliva upp och tända lampan ;)
 
De sitter rejält. Det krävs styrka för att få av dem när de ska tvättas. Det går fint att klänga i, runt och under dem. Samt I full fart hoppa upp i dem och hoppa ut/ner från dem och segla över rummet.

Har tre olika NP träd med hängmattor. Ingen matta har ens glidit

Återkommer med exakt ordning imorgon. Husse ville inte kliva upp och tända lampan ;)

Sedan är det lite oroande att Megara vräker ut sig och inte trillar ner från hängmattan när hon glömmer att hon ligger högt upp :grin: Hon tänker sig inte alltid för. Det har möjligtvis hänt att hon kommit i full fart, klättrat upp på den stora klöspålen och sedan rasat ner lika fort igen på andra sidan i rena farten (Megara hälsar att det var avsiktligt och att jag förtalar henne :angel:)

PS. Full förståelse för att husse inte vill gå och kolla vid den här tiden! :D
 
Efter snart fyra år i varandras sällskap börjar Holger uppskatta min dotter. Hon har fjäskat in sig ordentligt i år med dreamies och annat gott som hon får ge honom några dagar i veckan. Holger är ju i botten en ganska osäker och rädd katt men nuförtiden ligger han ofta med i hennes rum när hon leker, han kan leka med nåt i hennes rum när hon är där. Han springer inte för livet om något råkar rassla till eller tappas.

Bäst av allt. Han vill alltid vara med när hon ska läggas. Då ligger han mellan oss och bakar och spinner.

De är så otroligt roliga att titta på. Häromdagen lekte hon med en motorcykel som man drar bak en bit och så åker den framåt själv. Då var Holger där och fångade den när den for iväg. De känns bra i mammahjärtat och mattehjärtat att de gillar varandras sällskap, äntligen!
 
Fick du vara ifred när du gjorde dem? :D Gör jag något i köket som kan tänkas vara intressant för små kissar så är det någon som sitter på andra köksbänken och vrålar :rofl:

Jag hade inte fått vara ifred heller. Mina vrålar förvisso inte men dom står istället mitt i maten om dom får en möjlighet.

Dessutom har jag upptäckt att Balder har ett lite udda sätt att dricka vatten på. Han doppar tassen i vattenskålen och slickar av den. Nu behöver jag inte undra längre varför jag ser blöta tassavtryck i köket. :laugh:
 
Ni vet flärparna man river bort från blötmatstetror? De är roligast i hela världen.
Min katt gillade mjölkpaketsflikar. Om hon var i en annan del av huset när man öppnade ett mjölkpaket så hörde hon det och kom springande. :love:
Hon norpade även cigaretthylsor som min mamma hade i en korg på köksbänken.
Tänk att det ofta är enkla prylar som är roligast. :laugh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
934
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
174
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
9 588
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
895
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Den första tråden
  • Kaoset del 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp