Kattsnack #7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vet inte om det är något mentalt men hon kan både tugga i ensamhet och när hon vill provocera fram mat - ställer man sig och tuggar femtio cm från där jag ligger och sover och smaskar högt och inte ens kollar upp när jag säger åt henne och hon vet att hon inte får och jag tar bort henne så ja, det känns lite som hon provocerar.
Skulle tro det. Sauron rev ut plastinsamlingen i första hand och gick på soppåsen om plasten inte funkade. Givetvis blev han akut tillfälligt döv också. Ibland är dom bara små rövhål helt enkelt. :laugh:
 
Mina katter är periodare. Ibland är det ena sorten ibland andra...förutom Otto som bara äter Mush och ev några Orijenpuffar
 
Nu har jag fått något att fira! :banana:
Fick äntligen svar på blodprovet Alice gav förra veckan och hennes njurvärden var helt normala! 🍾

Kanske de mätte lite fel själva eller något, men jag tolkar det som att det är fritt fram för Alice att fortsätta som hon gör :love:
 
Alice tycker nog dock att det är pinigt att hon fick åka en gång till, hon sa ju att hon mådde bra :angel::D
 
Tog bort kastanjer på ena hästen igår och sopade ihop allt skräp i en hög som ligger kvar idag. Stina tuggar, slickar och gosar med bitarna. Trodde bara hundar gillade ”hov”
 
Om Alice bara når mina bröst medan hon ligger i mitt knä och börjar mjölktrampa så ska hon absolut trampa på dem, rakt på bröstvårtorna O_o:cautious: why liksom.
Jag lutade mig precis bakåt för att få henne trampa på magen istället (vilket hon gjorde med ena tassen ändå), då slutade hon istället missnöjt O_o

Okej de kanske är lite mjukare än magen men magen är också mjuk Alice! :cautious::rofl:
 
Tog bort kastanjer på ena hästen igår och sopade ihop allt skräp i en hög som ligger kvar idag. Stina tuggar, slickar och gosar med bitarna. Trodde bara hundar gillade ”hov”
Hade en katt för några år sedan som älskade hovdelarna. Nog inte så vanligt, ingen annan katt har brytt sig om de.
 
Om Alice bara når mina bröst medan hon ligger i mitt knä och börjar mjölktrampa så ska hon absolut trampa på dem, rakt på bröstvårtorna O_o:cautious: why liksom.
Jag lutade mig precis bakåt för att få henne trampa på magen istället (vilket hon gjorde med ena tassen ändå), då slutade hon istället missnöjt O_o

Okej de kanske är lite mjukare än magen men magen är också mjuk Alice! :cautious::rofl:

Min nya ligger gärna på min axel och stoppar in tassarna under tröja och bh för att mjölktrampa på brösten. Jätteskönt. Inte.
 
När Megara hoppar på mig lyckas hon pricka in bröstvårtorna förvånansvärt ofta. Inte skönt. Ditto när hon börjar slickas. Inte heller skönt även om det är genom tyg.
 
På tal om mat.

Holger och Lillith äter nästan bara torrfoder. Orijens just nu då Bozita var slut. Höll på att smälla av när jag såg priset på säcken dock. Jösses. Dyra katter i matväg kan man väl säga.

De brukar någon gång i veckan få blötmat från bozita som de faktiskt börjat äta. Lillith är lite tunn tycker jag men hon har alltid varit en tunnis. Holger är bastant fast absolut inte tjock.

Båda får fri tillgång. Holger skriker som en stucken gris så fort botten syns. Lillith har en egen skål på altan då hon knappt är inne något nuförtiden.
 
Varmt här trots att alla fönster står på vid gavel så vi får korsdrag, sitter inne i väntan på frysens avfrostning och i väntan på ett paket på postnord. Det står utkörning påbörjad, men det kan ju betyda lite vad som helst i tid.

Kissekatterna är slöa i värmen. Brunetten vaktar frysen med visst engagemang, hon har placerat sig strategiskt på mattan i köket och följer alla droppar och isknakanden.

Skönhetsmissen har ätit lite uppe i sitt träd, och sedan försvunnit in i garderoben - förmiddagsvilan är viktig för oss alla.
 
Tog en fästing på Lillith förut. Den blicken jag fick efteråt var icke nådig. Och jag höll dessutom fast henne :eek: Så otroligt Kränkt.

Maken är imponerad över hur skillnad jag är på att ta fästingar. Han skriker alltid på mig när han hittar fästingar :rofl: Han vågar inte ta dom riktigt än. Jag som är uppfödd med katter som hade fästingar varje dag är van.
 
Tror jag glömt att uppdatera er här, nätet är flyttat till sovrumsdörren nu så Inkan har vardagsrummet, hall och toa. Disa kök och sovrum. Det är mycket lugnare, Inkan kan röra sig mer naturligt och Disa har spänt av nåt otroligt. Och jag kan använda köksdörren och behöver inte klämma mig mellan nät och dörrkarm längre :laugh:

Idag var inkan en meter ifrån nätet och Disa satt precis vid det, svansen gick lite, hon petade lite på nätet och tryckte huvudet mot det men det var liksom lugnt. Hoppet lever :) Tog fram Saurons bollbana och Inkan tycker den är jättekul :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Min Devon Rex drabbades av öroninflammation i slutet av oktober. Märkte det genom att han fick ont (drog sig undan) och att pupillerna...
Svar
19
· Visningar
885
Senast: Keb71
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
0
· Visningar
151
Kropp & Själ Jag tänkte att det kunde vara bra med en tråd där vi postar småsaker i livet som ger oss glädje, små guldkorn som gör att mörkret inte...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
5 396
Senast: zassoo
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
804
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp