Bukefalos 28 år!

Kattsnack #9

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och Sparky är tillbaka på ljusrosa tandkött :banana:
Ska fortsätta borsta nitiskt tills hon ska till mamma, vet inte om mamma kommer "få" borsta så bra, men det är bara några dagar hon ska vara där.

Sen när jag kommer hem, om tandköttet fortfarande är bra, börja träna med favoritgodis så hon kan börja älska tandborstning. :up:

Så himla skönt att det blivit bra. Bra kämpat 😻
 
Det är tur att ingen ser en ibland.. försöker slå in lite julklappar å det går sådär ( läs inte alls) jag kommer på mig själv att jag står å gestikulerar vilt å skäller på katterna som ser helt oförstående ut till mitt problem..

Tar ett glas vin å lugnar ner mig lite 🍷
 
Det är tur att ingen ser en ibland.. försöker slå in lite julklappar å det går sådär ( läs inte alls) jag kommer på mig själv att jag står å gestikulerar vilt å skäller på katterna som ser helt oförstående ut till mitt problem..

Tar ett glas vin å lugnar ner mig lite 🍷
Här hj.....stjälpte katterna husse att slå in klappar förut. Eller försöka dra bort snöret.
 
HUR MAN KLÄR GRANEN MED EN KATT I NÄRHETEN.....

Hämta lådan med julgranspyntet på vinden.
Gå ner från vinden.
Gå tillbaka upp på vinden och hämta ner katten.
Bär in pyntet till vardagsrummet. Ta bort katten från lådan.
Ta bort nätet som är virat runt granen. Sätt i granen i julgransfoten.
Ta ifrån katten nätet som satt runt granen och släng det. Plocka fram ljusslingan till granen.
Hämta en stege så du når upp till toppen av granen. Börja sätta fast ljusen på grenarna högst upp och gå sedan neråt.
Ta bort katten från granen och klipp av den fula, sönderbitna grenen med en sekatör. Packa upp de röda julgranskulorna ur lådan.
Gå upp på stegen igen och börja hänga upp julgranskulorna på de översta grenarna och gå neråt. Knuffa ner katten från stegen innan den orsakar granen för mycket skada.
Gå på toaletten. När du kommer tillbaka sopar du upp skärvorna av de två julgranskulorna och tar fram sekatören igen och knipsa av fyra av de nu slokande och barrlösa grenarna som katten orsakade när den försökte klättra i granen.
Gå upp på stegen och sätt fast stjärnan i toppen. Snubbla på katten som satt sig på det andra steget, fall baklänges och landa på arslet.
Ligg och kvid och jämra dig på golvet i några minuter. Kontrollera sen att röven är hel. Konstatera att den är det och återgå till arbetet.
Ta fram det andra julpyntet och häng det på alla olika grenar. Plocka fram glitterslingan som ska viras runt granen som ljusslingan.
Ha dragkamp med katten om glitterslingan. Slit slingan ifrån katten och inspektera skadorna på den. Konstatera att den är för sliten efter dragkampen och släng den i sophinken.
Vänd sophinken rätt och lägg tillbaka skräpet i den. Ställ tillbaka den i skåpet under diskbänken och stäng dörren.
Ta ut katten från sopskåpet och återgå till att klä granen. Leta efter en ny glitterslinga i pyntlådan. Kom på att den fick slängas förra julen för att katten ville ha dragkamp då också.
Åk till affären och köp nytt glitter. Åk sedan tillbaka hem.
Snubbla på katten i hallen och gå in till julgranen. Sopa upp ännu en julgranskula och ställ upp stegen igen. Kontrollera hur skadad granen är och knipsa av fem slokande, barrlösa grenar med bitmärken.
Vira glitterslingan runt granen som du gjorde med ljusen. Gå en bit ifrån granen och beskåda ditt arbete.
Plocka undan stegen, sekatören, sopborsten och allt pynt som blev över. Lobba upp katten i soffan för att den inte ska bita mer i granen. Mata katten och sätt dig i din favoritfåtölj och slappna av... // text från nätet
 
Min lille katt har fått problem med magen igen, något som han varit förskonad från i nästan 1,5 år nu :(
Inga kräkningar/hulkande, fortfarande intresserad av mat. Men han är låg och har diarréer. Ingen feber.
Fått tid till veterinären om lite mer än en vecka.
Han får Synbiotic, Attapectin och Visiblin i maten. Försöker få i han vätskeersättning genom att mosa ner i maten, han är så dålig på att dricka :crazy:
 
Ni som har fler än en katt... hur gör ni när ni ska iväg med dom? En bur till varje eller nån tillsammans?

Behöver köpa ny transportbur å vet inte va jag ska köpa.
 
Ni som har fler än en katt... hur gör ni när ni ska iväg med dom? En bur till varje eller nån tillsammans?

Behöver köpa ny transportbur å vet inte va jag ska köpa.
Har en stor som båda får gott om plats i.
Har även en mindre för som den ena katten får plats i om behovet uppstår.

Den stora används som sovplats för båda katterna när den inte är transportbur.
 
Jag har en 6kg å en 4kg... då är stora herrn precis fyllda 1 år 😆 i bäraspekten känns ju 2 som en väldigt bra idé.
Med tanke på storleken skulle jag ha 2 burar till dem eller en kattvagn :p

Mina småttingar har varsin bur men delar oftast en stor. Den ena gillar inte åka i bur för 5 öre dock så oftast är de bara i samma bur under bussbyten, resten av tiden sitter Lillkissen i knät. Hade hon inte tyckt det är så läskigt på busstationen hade jag tagit henne i famn då också :)
 
Igår var Kingen och blev besiktad UA. Vägde in på ungefär samma vikt som för ett halvår sedan 5,29kg. Frågade den här veterinären om hans hull eftersom hon verkade vara van med britter och hon tyckte han var jättefin i hullet och väldigt fint musklad 🥰 så det kändes bra att få det bekräftat att hon faktiskt tyckte precis som jag och inte lite små fet som hon i somras tyckte att han var.
Nu är det bara fem dagar kvar 💔
 
Idag var jag till djuraffären med Fluffet för lite förebyggande pälsvård. Hon får lätt tovor på bröstet, armhålorna och vid bakbenen så hon rakades på dessa områden. Svårt att hålla efter med borsten där så bättre att ha det rakat. Och hon var så duktig! Även under resan dit och hem. Sa väl mao några gånger på vägen in och på hemvägen sa hon mao först när vi svängde av stora vägen. Glad att det gick så bra. :)
 
Ibland är det inte lätt att vara en lillkisse... plockade fram en ny leksak med autentiska musljud jag tänkte hon skulle gilla och det gör hon - men Lilla herrn gör det också. Han leker så vilt med leksaken att Lillkissen bara tittar på med uppspärrade ögon, hon ser bortkommen ut :( Inte så lätt att tuffa till sig när man är lite försiktig och helst vill peta på den ett antal gånger först :heart
 
Ni som har fler än en katt... hur gör ni när ni ska iväg med dom? En bur till varje eller nån tillsammans?

Behöver köpa ny transportbur å vet inte va jag ska köpa.
Jag har varsin rymlig väska till katterna. En vagn till Älva och en ryggsäck till Juno. När vi reser med tåg så klättrar Juno alltid över till Älva när vi sitter på plats (de har delar på sig). Så majoriteten av tiden så är de ihopklämda i samma bur och gillar det, men jag är ändå glad att jag har båda burarna. OM någon oförutsett skulle ske och katterna av misstag riktar sin rädsla mot varandra så vill jag kunna sära på dem omedelbart. Det har aldrig hänt, men hellre det säkra före det osäkra. ☺️
 
Jag har varsin rymlig väska till katterna. En vagn till Älva och en ryggsäck till Juno. När vi reser med tåg så klättrar Juno alltid över till Älva när vi sitter på plats (de har delar på sig). Så majoriteten av tiden så är de ihopklämda i samma bur och gillar det, men jag är ändå glad att jag har båda burarna. OM någon oförutsett skulle ske och katterna av misstag riktar sin rädsla mot varandra så vill jag kunna sära på dem omedelbart. Det har aldrig hänt, men hellre det säkra före det osäkra. ☺️
Men herregud. :banghead: De har SELAR på sig. Inte delar...
 
Idag var jag till djuraffären med Fluffet för lite förebyggande pälsvård. Hon får lätt tovor på bröstet, armhålorna och vid bakbenen så hon rakades på dessa områden. Svårt att hålla efter med borsten där så bättre att ha det rakat. Och hon var så duktig! Även under resan dit och hem. Sa väl mao några gånger på vägen in och på hemvägen sa hon mao först när vi svängde av stora vägen. Glad att det gick så bra. :)

Badar du henne regelbundet?
Ren päls tovar inte på samma vis.
Testa att bada en gång i månaden med schampo och balsam, föna helt torr. Sen kamma igenom varje dag, jag har flera olika kammar och kardor för olika delar av katten.
 
Badar du henne regelbundet?
Ren päls tovar inte på samma vis.
Testa att bada en gång i månaden med schampo och balsam, föna helt torr. Sen kamma igenom varje dag, jag har flera olika kammar och kardor för olika delar av katten.
Bada? Då kommer mina katter att döda mig. Så det törs jag verkligen inte.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
621
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 798
Senast: cherie
·
Övr. Katt Jag har bokat tid för avlivning av min gamla katt i morgon, och nu sitter jag här och räknar ner timmarna. 💔💔💔 I hela 19 år har hon...
Svar
13
· Visningar
1 098
Senast: Lingon
·
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
1 934
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp