Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fattar inte vad Nikita vill. Hon går omkring och jamar och tittar uppfordrande på mig :idea: Lek nej, gos nej, mat nej (från mig och hon har dessutom kvar i sin skål). Är det någon annan som har samma problem och har någon kommit på vad vills?
 
Jag fattar inte vad Nikita vill. Hon går omkring och jamar och tittar uppfordrande på mig :idea: Lek nej, gos nej, mat nej (från mig och hon har dessutom kvar i sin skål). Är det någon annan som har samma problem och har någon kommit på vad vills?
Här brukar det betyda ny mat. :meh: Eller för att vara exakt;
Sixten - matte det är fel smaaak :cry:
Sauron - mammaaaa det är för torr mat så nu tänker jag riva köket tills du byter ut den :rage:
Disa - men matte du har glömt tina min mat(:o Mvh årets matte) och nu svälter jag, jag behöver ha torrfoder nu på direkten :arghh:
 
Här brukar det betyda ny mat. :meh: Eller för att vara exakt;
Sixten - matte det är fel smaaak :cry:
Sauron - mammaaaa det är för torr mat så nu tänker jag riva köket tills du byter ut den :rage:
Disa - men matte du har glömt tina min mat(:o Mvh årets matte) och nu svälter jag, jag behöver ha torrfoder nu på direkten :arghh:

Men hon fick (ny) mat för två timmar sedan. Och nej, lite torrisar serveras enbart på kvällen som extragodis. Nu när det är varmt så är det blötmat som gäller.
 
Sauron alltså... han kom full i fan och hoppade upp på vardagsrumsbordet där jag sitter med massa grejer så jag föste honom helt enkelt vidare ner på andra sidan, ner i soffan. Såg att han vände och laddade om så jag sträckte mig över sakerna så han inte skulle mosa dom, vilket tydligen gjorde honom så förskräckt att han gjorde en liten extrastuds, trampade ut på en tom yta på bordet, halkade, trampade utanför bordskanten, och voltade ner på golvet. Det såg ju förjävla roligt ut men fan, går ju bara och väntar på att han ska bryta nåt :arghh:
(blicken jag fick visade med all önskvärd tydlighet att kullerbyttan givetvis var mitt fel :meh:)
 
Missarna sussar gulligt ihop på överkastet. Väldigt lugnt och stillsamt idag. Kanske för att någon/båda levde rövare vid fyra-femdraget och drog tjugofyra varv runt lägenheten så det small i golv och möbler.

Matte gömde sig ryggradslöst under täcket och vägrade bidra men varken skällning eller uppmuntran.

Fick ett sms från djursjukhuset idag också, om att de är dags att boka in damerna för vaccination och tandkontroll, ska ringa och höra om vi kan komma nu i juli. Sist fick de båda läggas in för tandstensborttagning vilket kostade rätt fett med cash. Meeen hellre nylasrad kissekatt än karies och tänder som ramlar ut.
 
Missarna sussar gulligt ihop på överkastet. Väldigt lugnt och stillsamt idag. Kanske för att någon/båda levde rövare vid fyra-femdraget och drog tjugofyra varv runt lägenheten så det small i golv och möbler.

Matte gömde sig ryggradslöst under täcket och vägrade bidra men varken skällning eller uppmuntran.

Fick ett sms från djursjukhuset idag också, om att de är dags att boka in damerna för vaccination och tandkontroll, ska ringa och höra om vi kan komma nu i juli. Sist fick de båda läggas in för tandstensborttagning vilket kostade rätt fett med cash. Meeen hellre nylasrad kissekatt än karies och tänder som ramlar ut.

Behövde de läggas in för tandstensborttagning? :confused:
 
Japp - båda sövdes och låg inne över dagen.

Aha då förstår jag, jag trodde de låg inne över natten. Nikitas tandsten togs ju bort i samband med FORL tanden när hon redan var sövd. Sedan hade jag sån tur att jag kunde ta hem henne direkt efter operationen och saneringen. :up:
 
Fick ett sms från Agria som påminde om att Alice fyller år idag - hela FEM ÅR! :eek::eek::eek: Det känns ju bara som igår när jag pratade på buke när jag letade efter en ny katt och fann den där söta ragdollkattungen :love:
Som tur var så hade jag fått en ingivelse och köpt en kattleksak på vägen hem så hon fick en födelsedagspresent iallafall :D
20180705_154224.jpg

Stora tjejen :love::love: (som på bilden ligger på sin nya leksak :D) Jag kan knappt tro att hon är redan FEM år :eek:
 
Jag skulle vilja ha ett fint foto av henne (hon har en sån vacker färg som inte gör sig rättvisa på mina mobilbilder) men hon är ganska rädd för främlingar och hatar när jag försöker fota henne :angel::(
 
Alltså, luktar era katter också otroligt gott? :o

Jag älskar att sticka näsan i Älvas päls för jag svär, det finns nog ingen katt som doftar så gott som hon gör. Alldeles friskt och gosigt.

Mvh,
Crazy cat lady som nog har fått några toxoplasma-parasiter för många i hjärnan. :D
 
Alltså, luktar era katter också otroligt gott? :o

Jag älskar att sticka näsan i Älvas päls för jag svär, det finns nog ingen katt som doftar så gott som hon gör. Alldeles friskt och gosigt.

Mvh,
Crazy cat lady som nog har fått några toxoplasma-parasiter för många i hjärnan. :D
Ja! Molle luktar supergott så jag älskar att borra in näsan i hans päls och sniffa lite innan jag somnar (för då har han ofta varit ute på balkongen så han är sval och luktar sommar/höst/vinter/vår utöver sin vanliga lukt). Inser dock alltid att det är förenat med absurda mängder päls i näsan efteråt, men det är det värt :D :love:
 
Ja! Molle luktar supergott så jag älskar att borra in näsan i hans päls och sniffa lite innan jag somnar (för då har han ofta varit ute på balkongen så han är sval och luktar sommar/höst/vinter/vår utöver sin vanliga lukt). Inser dock alltid att det är förenat med absurda mängder päls i näsan efteråt, men det är det värt :D:love:
Får någon annan problem med att de fastnar i ögonen/ögonfransarna också? :o Jag blir alltid sjukt paranoid då att jag ska ha blivit allergisk när tårarna rinner :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 624
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 241
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 149
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 341
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp