Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mimmi kom ut från köket och satte klorna i mina gummimattor( skall tvättas när jag har tid) till min bil som ligger på golvet. så jag får ju skylla mig själv , men klösbrädan stod sidan om
 
Överhättad katt ville inte flyttta på sig där han låg under bilen så han blev framhalad som en annan trasa och satt i tvättfattet och ordentligt nerblött. Hann biggnade till och gick och las sig på solsidan av svarta hink och blängde surt. Nåja han blev avkyld och fick i sig vatten när han tvättade av sig, inga stora protester så här i värmen.
 
Mimmi bus är i farten igen. Hon hade varit på lådan(står inne på mitt WC) och kommer ut springandes från WC. Stannar till vid soffan och sen rister på sig för all kattsand som låg på ryggen. Springer förbi mig upp till sängen och in under .

Hon titta fram nu och jag så hej bus hon bara tittade på mig precis som de var inte jag
 
Överhättad katt ville inte flyttta på sig där han låg under bilen så han blev framhalad som en annan trasa och satt i tvättfattet och ordentligt nerblött. Hann biggnade till och gick och las sig på solsidan av svarta hink och blängde surt. Nåja han blev avkyld och fick i sig vatten när han tvättade av sig, inga stora protester så här i värmen.


:rofl::rofl:
 
@sthu @athena_arabians Se där, intressant! Inte konstigt i och för sig att de gör det i det här läget med en så markant temperaturhöjning. Vi håller dock tummar, tassar och tår för att det vänder snart!

Både Socker och Anton är inte helt tillfreds att de inte kan vara i knät och gosa med mig för tillfället.... De störs uppenbarligen inte av att det blir för varmt då. :p

Missia tycker det är för varmt att ligga på mig på nätterna men hon kommer upp och vill gosa ett litet tag iaf :love: Sedan lägger hon sig oftast på golvet.
 
Älva är nu så stor så att hon har tagit över Lunas gamla sele.

Här är det så fruktansvärt varmt nu. Jag har försökt muta Älva med en blöt, sval handduk, men hon var inte övertygad. Att ligga i duschen eller i handfatet gillar hon dock.
 
Jag gjorde förresten första dagen i en 30-dagars yoga challenge idag. Så fort jag rullade ut mattan så skulle Älva undersöka den. Sedan höll hon mig sällskap under hela yoga-programmet på 30+ minuter. :love: Tack och lov höll hon sig borta från mattan, men först satt hon nära, nära på en kartong, sedan knatade hon vidare till sin skål på soffbordet och höll lite lagom koll på mig.
:love:
 
Finaste lilla Ester :love:
YucHh2n.jpg


Tyvärr är Ester döv, något jag uppmärksamma redan första dagen här Hemma med henne. Väldigt trist men inget man kan göra något åt. Nu älskar ja ju denna lilla katt oavsett, även om det såklart blev mer komplicerat.
Men hon är väldigt trygg å orädd å avslappnad i alla situationer så det är ju härligt.

Är med ute under bevakning eftersom hon inte hör bilarna som kommer förbi här, även om de tack å liv inte är så trafikerat. Får se om hon kan funka som utekatt när hon e större kanske, men just nu bara ute under bevakning. De funkar det med, hon är väldigt lättsam även lm Hon inte hör när hon går iväg å man ropar så har hon oftast koll å viftar man med handen kommer hon direkt eller typ tappar med fingrarna i golvet inne så hittar hon mej när hon står å jamar (väldigt högt) å inte hittar oss.

Älskade Ester :love:
TVUkTbI.jpg


p5BnL0t.jpg


CEJ1swy.jpg
 
Bokat tid hos veterinären på torsdag. Bonnie ska bli av med sin päls. Den ser hemsk ut och jag tror hon lider. Så bättre sent än aldrig ryker den! Dock är jag lite nervös, hon är precis behandlat för smärta och jag är rädd att hon ska bli kall. Men det är tydligen ingen risk enligt de jag pratat med.
 
@sthu @athena_arabians Se där, intressant! Inte konstigt i och för sig att de gör det i det här läget med en så markant temperaturhöjning. Vi håller dock tummar, tassar och tår för att det vänder snart!

Både Socker och Anton är inte helt tillfreds att de inte kan vara i knät och gosa med mig för tillfället.... De störs uppenbarligen inte av att det blir för varmt då. :p
Min Russian blue hona, Beatrix, fäller också mer än vanligt. Stora tussar varje gång jag borstar, även om jag gör det varje kväll. Trodde först att det berodde på hon kastrerades för någon månad sen. Men det låter ju rimligt att det kan vara värmen.
 
IKEA-kassar är väldigt roliga hälsar Anton, men kan också vara luriga och rent av hemska! :eek: Han älskar när jag har tvättstugan och lämnar tomma kassar i lägenheten mellan maskinerna och han kan hoppa i dem och leka. Idag var en av dem lurig och fastnade kring halsen och lossnade inte förrän efter språngmarschen in i nästa rum.:rage: Det lär dock snart vara bortglömt för de är bara bäst att ligga i tycker han :p

Jag kan ju tillägga att jag bara har dem framme när jag är hemma så att jag kan avstyra eventuella incidenter (han har bara fastnat en gång tidigare på de sex åren han älskat dem...)
 
Jag hittade just en tova bakom Älvas ena framben, precis bakom armbågen. Jag hoppas att den inte har suttit länge eller gjort ont. :( Hon var (som vanligt) supersnäll när jag började peta och pilla. Nu är tovan, med hjälp av kam och sax, borta!

Älva har inte lärt sig att uppskatta kamning ännu, men jag lär få börja "tvångskamma" henne lite oftare nu om hon redan håller på att få tovor. :nailbiting: Jag hoppas att hon snart kan inse att det faktiskt är gosigt att kammas.
 
Överhättad katt ville inte flyttta på sig där han låg under bilen så han blev framhalad som en annan trasa och satt i tvättfattet och ordentligt nerblött. Hann biggnade till och gick och las sig på solsidan av svarta hink och blängde surt. Nåja han blev avkyld och fick i sig vatten när han tvättade av sig, inga stora protester så här i värmen.

Samma sak hände med Nikita. God Matte lindar in tassar och öron i kall fuktig handduk och stryker sedan över mage och rygg för att svalka. Fyra vilt viftande tassar och en extremt slingrande hal kropp. Ett jättehopp från handduken, tvättande på rygg och tassar och sedan direkt med förolämpad svans till varma datorn :meh:

Kylklampar gör mat oätlig - isbitar i vatten måste smälta och vatten bli ljummet innan det kan drickas. kyltält - kall handduk som svalka över plats där Nikita gillar att sova totaldissas. Däremot är nya kattigloo som vanns i en tävling extremt mysig.
 
Jag tror att Alice inte har ätit något på hela dagen igår :( Jag tror att hon var ute lite på morgonen men jag vaknade sent och hon har annars legat på ovanvåningen hela tiden. Hon har inte ens ätit av sin älskade blötmat :eek:
Men det var inte så hemskt varmt under dagen och det regnade med lite åska, förhoppningsvis så var det som gjorde att hon bestämde sig för att hålla sig undan igår. Gått på toa har hon iallafall gjort. Hon kanske hatar åska som matte gör :angel:

Får hålla ett öga öppet idag - jag hoppas att det inte var hunden som gjorde att hon höll sig undan hela tiden. Jag vet att hon inte gillar den där hunden och blommar upp lite när hunden inte är i närheten men om hon börjar hålla sig undan som idag så funkar det ju inte, men jag håller huvudet kallt! Det har ju funkat okej hittills.
 
Har spenderat de senaste par timmarna med att ringa runt till olika veterinärer och sen använt appen FirstVet (gick på försäkringen, obegränsat antal telefonsamtal :up::up:). Vi fick gå ut med Alice då Internet inte är så bra här och såklart blev hon lite piggare av det och började slicka sig ordentligt :o:cautious:
Hade fått i henne lite vatten med hjälp av en tesked innan så nu vet jag att jag kan få i henne vatten iallafall så det är jag inte så orolig för. Men hon har fortfarande inte ätit något. Veterinären kunde iallafall se katten på videosamtalet och hon tyckte att hon såg rätt okej ut. Slemhinnan i munnen kändes fuktig också.

Får hålla huvudet kallt (ha! I den här värmen! :grin:) tills imorgon och se hur hon mår då. Just nu ligger hon här intill och slickar sig, och ser mera normal ut. Ganska troligt att det blev väldigt varmt under sängen där uppe så även om hon gillar platsen så kanske hon inte riktigt visste sitt bästa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 614
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 197
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 025
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 226
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp