Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag fyller Älva åtta månader! :heart Stora, fina flickan.

IMG_2854.JPG
 


På måndag åker vi äntligen till Kroatien för att hämta denna underbara lilla grabb :heart. Vi kommer hem på onsdag med honom. Funderar dock på vad vi ska kalla honom? Han heter ”Super King” i stamtavlan, men ”Kungen” känns inte tillräckligt hippt :D. Funderar på något helt annat. Vad tror ni kan passa?
 


På måndag åker vi äntligen till Kroatien för att hämta denna underbara lilla grabb :heart. Vi kommer hem på onsdag med honom. Funderar dock på vad vi ska kalla honom? Han heter ”Super King” i stamtavlan, men ”Kungen” känns inte tillräckligt hippt :D. Funderar på något helt annat. Vad tror ni kan passa?
Kollade Wikipedia, och det verkar som att Kroatien hade kungar i typ 170 år, långt bak i tiden (925-1091). Jag kunde dock inte hitta något namn som slog mig som särskilt lättuttalat/lättskrivet. :laugh: Det bästa var Miroslav (som ju kan förkortas till Miro) men jag har ingen aning om vad för dumheter han kan ha hittat på under sin tid som regent. :p
Andra kunganamn från Kroatien är Trpimir II, Krešimir I, Svetoslav...

Hm, kanske kroatiska kungar inte är temat för namnet till din nya (superfina :love:) lilla katt.
 
Kollade Wikipedia, och det verkar som att Kroatien hade kungar i typ 170 år, långt bak i tiden (925-1091). Jag kunde dock inte hitta något namn som slog mig som särskilt lättuttalat/lättskrivet. :laugh: Det bästa var Miroslav (som ju kan förkortas till Miro) men jag har ingen aning om vad för dumheter han kan ha hittat på under sin tid som regent. :p
Andra kunganamn från Kroatien är Trpimir II, Krešimir I, Svetoslav...

Hm, kanske kroatiska kungar inte är temat för namnet till din nya (superfina :love:) lilla katt.
Haha, jag har redan slagits av tanken, men efter att ha gjort samma googling som du insåg jag att det nog inte var det bästa temat:laugh:. Han kanske får landa här hemma så får vi se vad han är för någon. :)
 
Igår låg vi och slappade i skuggan i hängmattan alla tre! Stöddiga M tyckte att själva mattan var lite läskig och blev som Bambi på hal is, men han ville gärna ligga på mig istället, det kändes väl mer stabilt ;) Fega tjockis däremot tyckte att hängmattan var helfestlig och ville absolut ligga själva på mattan :D
 
S har käkat upp ett halv digestivekex här hos mig på skrivbordet. Hon gillar dem, och helst lite söndertrasade så att hon kan slicka i sig smulor.

B tvättar sig så det slafsar lite svagt från soffan.

En långsam söndag. De har fått en ny da bird i alla fall, efter att den gamla gick sönder, en ny fräsig grön fjäder och snärtig pinne!
 
Woaaaah! Jag vägde Älva precis och det ser ut som att hon är i en liten växtspurt. Den 14 vägde hon ca 3450g, idag ca 3640g. :eek: Jag får väga henne imorgon bitti igen för att se om det verkligen kan stämma. O_o
Hon känns fin i hullet, så jag tror inte att hon har lyckats bli fet på nio dagar i alla fall. ;)
 
Sauron åt en tråd!! :arghh::arghh: Jag som har en speciell trådburk med lock vid symaskinen för att dom inte ska få tag på dom :meh: såg den när han gäspade och när jag försökte få upp munnen på honom kände jag hur han svalde :arghh:den såg ut att vara rätt ihoprullad så förhoppningsvis ställer den inte till med något...
 
Sauron åt en tråd!! :arghh::arghh: Jag som har en speciell trådburk med lock vid symaskinen för att dom inte ska få tag på dom :meh: såg den när han gäspade och när jag försökte få upp munnen på honom kände jag hur han svalde :arghh:den såg ut att vara rätt ihoprullad så förhoppningsvis ställer den inte till med något...
Hur har det gått? Aldrig kul när något främmande slinker ner. :down:
 
En del röj idag på förmiddagen, trots hettan. Skönhetsmissen har klättrat i bokhyllan, öppnat städskåpet och vält en mopp som ramlade ut med en skräll och skrämde övriga familjen, samt en längre stund försökt trakassera igång Brunetten. Det fungerade delvis.

B har mest snokat runt i duschen och blött tassarna, det är hennes grej. Sedan kommit och ifrågasatt varför frukosten redan är bortstädad, det fanns kanske något litet kvar i skålen?!

Nu har båda vräkt ut sig i bekväma positioner för dagens första tupplur.
 
För första gången på säkert ett par veckor har Socker äntligen kunnat komma och krypa upp i mitt knä i soffan. Det har varit väldigt varmt här (är det fortfarande visserligen) vilket förhindrat vårat knämys, men på morgonen är det svalt och eftersom jag fick ett plötsligt anfall av trötthet tog jag en sittande tupplur i soffan på morgonkvisten.:angel: Det tog inte många sekunder innan en viss herre hoppade upp i knät och förnöjt lade sig tillrätta :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 601
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 165
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
18 940
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 104
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • GVFÖ Australien
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp