Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samma sak hände med Nikita. God Matte lindar in tassar och öron i kall fuktig handduk och stryker sedan över mage och rygg för att svalka. Fyra vilt viftande tassar och en extremt slingrande hal kropp. Ett jättehopp från handduken, tvättande på rygg och tassar och sedan direkt med förolämpad svans till varma datorn :meh:
Det där känner jag igen. Varm sovande katt fick ett litet täcke av en frottéhandduk som blivit nerkyld i frysen. En liten stund senare kommer en kränkt katt vandrandes, otroligt nog med frottéhandduken kvar på kroppen... :laugh:
 
Åkte in med Alice till veterinären ikväll och hon fick stanna där :(
De tog blodprover (hon skötte sig utmärkt! :love:) och röntgade magen då hon var spänd när vetrinären kände på den, hon hade ok blod men lite högt socker (antagligen pga stress) och lågt med trombocyter medan på röntgen syntes luft i magen och ändtarmen.
Alice är en DAM, och DAMER fiser inte :cool:
Så hon fick stanna där och ska få näring och smärtstillande så kanske det där med magen släpper lite. Så får vi se vad som händer imorgon. Fis Alice, fis! :bump:

Lilla Alice skötte sig som alltid fint hos veterinären (mest pga hon blir så rädd att hon håller sig stilla :o) och när vi väntade på svaren på blodproven så låg hon i mitt knä och tryckte sitt ansikte in i mina armar :love::love: kändes lite i mattehjärtat att lämna henne där fast jag absolut tycker att det är det bästa för henne och det känns bra, hon hatar ju det.
 
Åkte in med Alice till veterinären ikväll och hon fick stanna där :(
De tog blodprover (hon skötte sig utmärkt! :love:) och röntgade magen då hon var spänd när vetrinären kände på den, hon hade ok blod men lite högt socker (antagligen pga stress) och lågt med trombocyter medan på röntgen syntes luft i magen och ändtarmen.
Alice är en DAM, och DAMER fiser inte :cool:
Så hon fick stanna där och ska få näring och smärtstillande så kanske det där med magen släpper lite. Så får vi se vad som händer imorgon. Fis Alice, fis! :bump:

Lilla Alice skötte sig som alltid fint hos veterinären (mest pga hon blir så rädd att hon håller sig stilla :o) och när vi väntade på svaren på blodproven så låg hon i mitt knä och tryckte sitt ansikte in i mina armar :love::love: kändes lite i mattehjärtat att lämna henne där fast jag absolut tycker att det är det bästa för henne och det känns bra, hon hatar ju det.
Jobbigt :( Men vi håller tummar och tassar för att hon vänjer sig snabbt och tar natten med ro och att hon blir bättre snart!
 
Åkte in med Alice till veterinären ikväll och hon fick stanna där :(
De tog blodprover (hon skötte sig utmärkt! :love:) och röntgade magen då hon var spänd när vetrinären kände på den, hon hade ok blod men lite högt socker (antagligen pga stress) och lågt med trombocyter medan på röntgen syntes luft i magen och ändtarmen.
Alice är en DAM, och DAMER fiser inte :cool:
Så hon fick stanna där och ska få näring och smärtstillande så kanske det där med magen släpper lite. Så får vi se vad som händer imorgon. Fis Alice, fis! :bump:

Lilla Alice skötte sig som alltid fint hos veterinären (mest pga hon blir så rädd att hon håller sig stilla :o) och när vi väntade på svaren på blodproven så låg hon i mitt knä och tryckte sitt ansikte in i mina armar :love::love: kändes lite i mattehjärtat att lämna henne där fast jag absolut tycker att det är det bästa för henne och det känns bra, hon hatar ju det.
Åh. :cry: Hoppas att hon repar sig fort så att hon kan få komma hem igen! Det är aldrig kul att lämna ifrån sig sitt hjärta. :heart
 
Jag tror att jag råkat droga min katt. :o
Jag fortsatte Operation Spraya Klösträdet Med Kattmynta Så Att Katten Slutar Klösa På Soffan och jag, eh, tog i lite mer än förra gången då Älva visade noll intresse för att börja klösa på trädet förra gången jag testade det. Strax efter att jag sprayade det så gick hon och lade sig på bottenplattan av trädet och fick snart en tom "Wow, I'm so high"-blick. Hoppsan! :angel:
IMG_2984.PNG


Nu luftar hon hjärnan lite på balkongen istället. :D
 
De ringde imorse, läget är fortfarande samma som igår. Möjligen ömmar hon vid bukspottkörteln. De ska ta flera blodprover och ev röntga mera.
Jag undrar mest vad 17 det kan vara O_o

Tillägg: googlade lite och fann cholangit(/hepatit) hos katter. Eller helt enkelt gallsten. Det lät ganska likt :crazy:
 
Usch mitt ex ena katt har rymt. Mitt i Torslanda :crazy: Och hon är ganska skygg och dessutom trebent.. Jag hoppas de hittar henne välbehållen! Har lite ont i magen nu :crazy:
 
Fått ett samtal från vetten igen - de hade kollat henne mera noggrant nu med röntgen osv men allt ser bra ut O_o Dock så har hon fortfarande lite feber och vill fortfarande inte äta, så de behåller henne en natt till och ger henne medicin som ska förhöja aptiten. Kanske hon har något virus som ger henne feber och pga febern så har hon ingen aptit. Feber och denna värme låter ju inte som en vidare kombination direkt :crazy:
 
Fått ett samtal från vetten igen - de hade kollat henne mera noggrant nu med röntgen osv men allt ser bra ut O_o Dock så har hon fortfarande lite feber och vill fortfarande inte äta, så de behåller henne en natt till och ger henne medicin som ska förhöja aptiten. Kanske hon har något virus som ger henne feber och pga febern så har hon ingen aptit. Feber och denna värme låter ju inte som en vidare kombination direkt :crazy:
Vad jobbigt att inte veta vad det är som spökar! :( Jag hoppas att de hittar vad det är och att lilla Alice kan få må bättre snart. :heart
 
Vad jobbigt att inte veta vad det är som spökar! :( Jag hoppas att de hittar vad det är och att lilla Alice kan få må bättre snart. :heart
Jag känner lite dåligt samvete som redan förbereder mig på om hon skulle inte kunna få följa med mig hem igen. Typ tänker mig det värsta och försöker hitta något positivt i det (det enda är att man skulle möjligen kunna ha en mera hundvan katt). Känner mig lite usel av att tänka på det, frågade även hur mycket det hade kostat hittills då jag hade kollat hur mycket försäkringen täcker och mamma tyckte att jag var konstig som frågade det (hon bad om ursäkt senare).
Känns lite kallt att tänka så, men jag vet ju också att det skulle göra ont om det skulle hända såklart. När jag tänker på hur hon borrade ned ansiktet i mina armar ... :cry: Hon är verkligen min katt, jag är hennes människa, det är speciellt att hon bara lägger sig i mitt knä och ingen annans :heart
 
Känns lite creepy, jag kollade i juni runt på Internet efter Alices uppfödare och råkade på ett kullsyskon (tror jag) som hade hamnat hos en annan uppfödare. Men det visade sig att kullsyskonet hade dött ung. Jag hörde av mig till dem ändå men fick inget svar.
Men så händer detta med Alice nu :cautious: man kan inte låta bli att undra om man har missat något i aveln som nedärvts... :o säkert bara min paranoia, men ändå.
 
Jag känner lite dåligt samvete som redan förbereder mig på om hon skulle inte kunna få följa med mig hem igen. Typ tänker mig det värsta och försöker hitta något positivt i det (det enda är att man skulle möjligen kunna ha en mera hundvan katt). Känner mig lite usel av att tänka på det, frågade även hur mycket det hade kostat hittills då jag hade kollat hur mycket försäkringen täcker och mamma tyckte att jag var konstig som frågade det (hon bad om ursäkt senare).
Känns lite kallt att tänka så, men jag vet ju också att det skulle göra ont om det skulle hända såklart. När jag tänker på hur hon borrade ned ansiktet i mina armar ... :cry: Hon är verkligen min katt, jag är hennes människa, det är speciellt att hon bara lägger sig i mitt knä och ingen annans :heart
:heart
Inte ska du ha dåligt samvete för det! Nu tror och hoppas jag att Alice kommer att repa sig och att hon får komma hem med dig igen, men OM det inte blir så så är det ju bra om du har hunnit förbereda dig lite mentalt innan. Det är heller inte fel att hålla koll på kostnaderna, för även om Alice är värd mer än alla pengar i hela världen så täcker ju försäkringen bara en viss summa, och som ägare brukar man ju också ha en viss ekonomisk begränsning. Därför är det ju bra att veta om försäkringstaket närmar sig så att man kan ta ställning till vad som händer sedan.

Jag kunde känna mig fruktansvärt hemsk med Luna ibland. Hon var verkligen världens finaste kise och jag älskade henne över allt annat, men det tärde ändå enormt på mig mentalt. Även om jag aldrig ville bli av med henne så kunde jag komma på med själv med att drömma om en frisk liten katt, om hur mycket lättare livet skulle vara om jag inte behövde gå runt och oroa mig hela tiden. Det kunde ge mig enorma skuldkänslor, men jag älskade ju inte Luna mindre bara för att jag önskade att hon hade kunnat vara frisk.

Så försök att ta några djupa andetag. Jag förstår att det är jättejobbigt och att du är orolig, men försök finna ett lugn i att du kommer att göra vad som är bäst för Alice. Om det är så att det inte går vägen så är det inte ditt fel. Och det är inte fel att förbereda sig för att det blir en tråkig utgång. Vad jag försöker säga är: ha inte dåligt samvete! Känn dig inte usel! Du gör allt vad du kan för Alice, och mer än så går inte att göra.

Nu håller vi alla tassar, tummar och tår att lilla Alice piggar på sig och att du kan få lite lugn i hjärtat. :heart
 
:heart
Inte ska du ha dåligt samvete för det! Nu tror och hoppas jag att Alice kommer att repa sig och att hon får komma hem med dig igen, men OM det inte blir så så är det ju bra om du har hunnit förbereda dig lite mentalt innan. Det är heller inte fel att hålla koll på kostnaderna, för även om Alice är värd mer än alla pengar i hela världen så täcker ju försäkringen bara en viss summa, och som ägare brukar man ju också ha en viss ekonomisk begränsning. Därför är det ju bra att veta om försäkringstaket närmar sig så att man kan ta ställning till vad som händer sedan.

Jag kunde känna mig fruktansvärt hemsk med Luna ibland. Hon var verkligen världens finaste kise och jag älskade henne över allt annat, men det tärde ändå enormt på mig mentalt. Även om jag aldrig ville bli av med henne så kunde jag komma på med själv med att drömma om en frisk liten katt, om hur mycket lättare livet skulle vara om jag inte behövde gå runt och oroa mig hela tiden. Det kunde ge mig enorma skuldkänslor, men jag älskade ju inte Luna mindre bara för att jag önskade att hon hade kunnat vara frisk.

Så försök att ta några djupa andetag. Jag förstår att det är jättejobbigt och att du är orolig, men försök finna ett lugn i att du kommer att göra vad som är bäst för Alice. Om det är så att det inte går vägen så är det inte ditt fel. Och det är inte fel att förbereda sig för att det blir en tråkig utgång. Vad jag försöker säga är: ha inte dåligt samvete! Känn dig inte usel! Du gör allt vad du kan för Alice, och mer än så går inte att göra.

Nu håller vi alla tassar, tummar och tår att lilla Alice piggar på sig och att du kan få lite lugn i hjärtat. :heart
Vad bra och snällt skrivet, tusen tack :love:
Jag är egentligen inte så orolig då det enda (förutom cancer) som skulle kunna hända som skulle leda till avlivning är att hon plötsligt slutat äta bara för att och det går inte att få henne äta igen, men det känns rätt otroligt, typ självmord genom svält :rofl: Och varför skulle det hända nu när inget nytt har hänt om det är något psykologiskt. Men jag kan ju inte låta bli att tänka bara utifall.
Men ja, jag tror också att det blir bra. Frågan är snarare vad som är problemet och lösningen. Och det i sig sliter på mitt tålamod, man vill ju bara få svaret nu.

Annars finns det en glad hund här hemma som man inte kan låta bli att vara glad över också :love: Så jag är inte ledsen hela tiden.
 
Hon äter! :banana::banana::banana:

Febern hade sjunkit igår till något på 38 men höjts idag till ca 39,2 :cautious: Inte riktigt feber men hon brukar ha något på 38 tror jag.

Men magen kändes mjuk och fin idag :up: kan nog bero på att hon inte hade ätit som gav henne magont tänker jag. Och så får hon fortfarande näring och aptitstimulerande så hon får stanna en natt till.

Febern är lite knasig dock - hoppas att det är bara något virus. Hunden ska klippa klorna i en djurbutik idag så ska passa på att fråga/kolla om det finns något disinfecterande medel som man kan använda i kattlådorna, men byta sand och skrubba med såpa ska jag iallafall!
 
Härligt att höra @Asko ! Skönt att hon börjar piggna till igen.


Mitt ex trebenta kisse är fortfarande försvunnen :( De ska söka med hund idag, hoppas de hittar henne!
 
De ringde igen och febern hade sjunkit igen under dagen :banana: Och så äter hon lite. Men hon tycker visst inte om sjukhuset och trycker mest i sin bur så de tyckte att vi kunde hämta henne redan ikväll :love:

Jag höll precis på med att städa lådorna när de ringde och hann precis lagom färdigt till nu när vi ska åka om tio minuter :D Städade med virkon som vi fick i djurbutiken, det kan iallafall inte göra någon skada att vara extra noggrann :up: Förhoppningsvis var hon helt enkelt sjuk i lite febervirus som nu försvunnit ut ur huset med städandet.
 
De sa på sjukhuset att hon var skygg men spann när de höll på med henne. Jag har märkt med henne att hon spinner lätt när hon är rädd eller liknande, antingen som i tröst för sig själv eller lugnande på andra utifall de (eller situationen) är "farliga" :heart Lilla raringen :love: Vi åker bil nu och hon kräver kel för att inte jama hela tiden och hon spinner som ett sågverk :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 618
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 209
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 066
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 268
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp