Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud vad kelen och social tuva är! Inte alls sitt skeptiska jag. Kan hon haft så ont, och nu när tanden är borta och hon får smärtstillande så blir hon sig själv igen.
Tja har jag tandvärk är jag definitivt inte en trevlig person Eller så är hon lite hög på smärtstillande ;) :)
 
Vad tråkigt :(

---------------------
Lilla herrn påstår att det börjar bli kallt nu, imorse skulle han prompt ligga helt under täcket och gosa... Han är kolsvart, rätt mkt päls och jag har både duntäcke + filt nu, att han inte blev för varm O_o Men sådan matte sådan katt antar jag :D
Min Soda (ragdoll) låg under täcket och sov även när det var typ 29 grader varmt inne :laugh:. Och hade jag ingen filt eller täcke på mig så buffade hon uppmanande mig i sidan tills jag tog på mig en. Det är aldrig för varmt för täcke enligt Soda ;).
 
Min Soda (ragdoll) låg under täcket och sov även när det var typ 29 grader varmt inne :laugh:. Och hade jag ingen filt eller täcke på mig så buffade hon uppmanande mig i sidan tills jag tog på mig en. Det är aldrig för varmt för täcke enligt Soda ;).
Oh hjälp, ragdoll har ju mer päls än Lilla herrn dessutom :laugh: Vid de temperaturerna varvar herrn mellan kylmattan och att ligga ovanpå täcket. Men är gulligt när de prompt ska under täcket :love:
 
Herregud vad kelen och social tuva är! Inte alls sitt skeptiska jag. Kan hon haft så ont, och nu när tanden är borta och hon får smärtstillande så blir hon sig själv igen.

Jag trodde att Nikita skulle bli mycket mjukare och (ännu) mer kelig än förut när jag drog tre FORL tänder. Men hon var precis samma dominanta iofs sjukt keliga dam som bestämmer här hemma. Hennes humör ändrades inte för fem öre :cautious:
 
Insåg precis att Sixten blir 7 i vinter :eek: Gammelgubben :heart ska boka en seniorkoll redan i höst, tycker han blivit lite tjurig vid kloklippning och lite spooked när man klappar ”fel” på huvudet. I min hjärna är han givetvis redan halvblind med artros överallt :up: jag tror egentligen inte det är nån fara, men det vore skönt att få det kollat.
 
Mimmi som brukar ha mat i matskålen i 2 dagar var riktigt upprörd idag . Hon pep framljud(kan inte mjaua) och visade mig vad som fattades i skålen tom gått runder med matskålen , men nu är hon nöjd över att ha fått mat igen . vatten hade hon och nu är hon nöjd över att jag är hemma igen
 
Aj vad tråkigt! Vilken tur att ni har upptäckt det så att hon kan få bli av med tanden. Vi håller tassar och tummar här för att det går snabbt och smidigt. :heart

Har precis fått konstaterat att Pipen också har forl så jag har fått en remiss till Blå Stjärnan i Göteborg.

Någon som har koll på ungefärlig kostnad för att ta bort en tand resp flera?
 
Har precis fått konstaterat att Pipen också har forl så jag har fått en remiss till Blå Stjärnan i Göteborg.

Någon som har koll på ungefärlig kostnad för att ta bort en tand resp flera?

På Missia har det gått på mellan 3000 och 4500 kr (om jag kommer ihåg rätt) och då var det flera tänder båda gångerna. Jag tycker inte det var så blodigt (Vettris och katten är oförsäkrad).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 615
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 197
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 043
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 248
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp