Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte en ny låda till katterna. En sån med ingång från toppen, i hopp om att det skulle bli mindre sand på golvet. SATAN vad sand det är i hela hallen!
Har en rätt finkornig träbaserad sand, tror ni det blir bättre med en grövre?
Bästa tips på hur man minskar sandmängden på golven (mer än att sopa stup i ett)?

Lådor med extremt höga kanter. Såga ett litet hål så de kan ta sig ut och in lätt och sanda av vassa kanter och fodra med något mjukt
 
Lådor med extremt höga kanter. Såga ett litet hål så de kan ta sig ut och in lätt och sanda av vassa kanter och fodra med något mjukt

Det hjälpte med krukväxter runt om :up: nu måste de gå via avsatsen om de inte vill bli jordiga om tassarna.
Hade lådan i ett skåp innan, men det blev sand överallt ändå. Mästare på att dra ur sand!
 
Ikväll tycker Mimmi de är tyst och skönt ute . Efter gårdagens oväsen från grannarna så ligger hon i sängen och snarkar , då kopplar hon verkligen av
 
Nikita hade (en bättre) tid i Stockholm än jag. Stor rolig lägenhet med många trevliga (dyra) möbler att klösa på och sköra saker att gå slalom runt. Dessutom stora fönster och breda fönsterbrädor att ligga och titta ut på. Men efter en lång tågresa hemma, så är det nog lite borta bra men hemma bäst. Nu är det verkligen höst så hon har återvänt till kattsängen med värmedynan. Dock inser hon inte riktigt att nej, dynan blir inte varm hur mycket hon än gräver i den :meh:

Positivt var att i Stockholm satt inte slav vid datorn hela tiden utan låg på soffan och läste så Nikita kunde lägga sig tillrätta på bröstkorgen eller mellan benen. Dessutom härliga tjocka duntäcken som är det bästa hon vet att sova under. Tyvärr vill inte slav plocka fram duntäcket eftersom det är för varmt. :mad:
 
Idag hälsade vi på kissen :love:
Han är ett Brittiskt långhår
Och kommer antagligen få heta Borre
41269108_2186725381359838_108752308556267520_n.jpg
 
Jag har tagit på mig en tröja och har varma laptopen i knäet så att Alice får njuta av luften längre ikväll. Det är ett galler i vägen men hon sitter mycket på fönsterbrädan och SÅ KUL, hon har fått en massa energi nu på kvällen och studsar runt i rummet :D

(Hon är så ivrig att hoppa upp att hon har missat ett par gånger :laugh:)
 
Båda Fröknar mår bra här hemma. Tjockis-B är invägd på 5,5, rätt så perfekt vikt som vi nu ska försöka hålla oss till. Hon klampar runt ute i köket nu men var härute och bet mig i fötterna förut. Människor ska hållas i tukt och förmaning.

Skönhetsmissen chillar på överkastet. Hon har lärt sig att öppna kastrullskåpet och har varit därinne och nosat på lock, stekpanna, och kastruller. Jag hittade henne inne bakom våffeljärnet imorse. Tja. vi har alla olika intressen i livet.
 
Varning för lite gnällinlägg.

Älva äter nu två olika mediciner, kortison samt en annan medicin. Det dyker ändå upp tråkiga, gula små blåsor på hennes tassar. Jag fattar inte vad tusan vi ska göra för att hindra dem från att komma tillbaka hela tiden? :( Kortisondosen är redan hög som den är, så egentligen är det konstigt att det inte räcker med bara den. Men när hon nu går på TVÅ mediciner så borde väl blåsjävlarna kunna hålla sig borta? :arghh: Men icke... Det känns lite tröstlöst.
Tack och lov så är blåsorna fortfarande inget Älva lider av. Men åh, vad jag önskar att hennes immunförsvar bara kunde skärpa till sig och inse att nej, hud är INTE farligt och behöver INTE attackeras. Allt skulle bli så mycket enklare då.
 
Skönhetsmissen chillar på överkastet. Hon har lärt sig att öppna kastrullskåpet och har varit därinne och nosat på lock, stekpanna, och kastruller. Jag hittade henne inne bakom våffeljärnet imorse. Tja. vi har alla olika intressen i livet.
Låt henne hållas! En vacker morgon kommer du att mötas av doften av nystekta amerikanska pannkakor till frukost :d

(... eller kanske inte.
Nystekta möss snarare :cautious: )
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 613
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 179
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 004
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 193
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp