Kattsnack nr 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Köpte en ny låda till katterna. En sån med ingång från toppen, i hopp om att det skulle bli mindre sand på golvet. SATAN vad sand det är i hela hallen!
Har en rätt finkornig träbaserad sand, tror ni det blir bättre med en grövre?
Bästa tips på hur man minskar sandmängden på golven (mer än att sopa stup i ett)?
 
Köpte en ny låda till katterna. En sån med ingång från toppen, i hopp om att det skulle bli mindre sand på golvet. SATAN vad sand det är i hela hallen!
Har en rätt finkornig träbaserad sand, tror ni det blir bättre med en grövre?
Bästa tips på hur man minskar sandmängden på golven (mer än att sopa stup i ett)?

Robotdammsugare :idea: som går en gång i timmen ;)
 
Ramp i så fall, tror inte hyresvärden uppskattar att vi hyvlar ;)
Byggde in lådan med krukväxter nu så enda vägen in och ut är via "avsatsen" på locket. Hoppas det funkar!
Jag skulle precis fråga om öppningen var så att de var tvungna att gå på taket när de är klara. :D Då brukar ju en del sand trilla av i alla fall. Har de möjlighet att hoppa direkt ut på golvet så drar de nog med sig väldigt mycket sand...
Hoppas att växterna var lösningen!
 
Jag skulle precis fråga om öppningen var så att de var tvungna att gå på taket när de är klara. :D Då brukar ju en del sand trilla av i alla fall. Har de möjlighet att hoppa direkt ut på golvet så drar de nog med sig väldigt mycket sand...
Hoppas att växterna var lösningen!

Än så länge verkar det funka. De är skeptiska men accepterar situationen. Katterna alltså, växterna är inte det minsta skeptiska.
 
Än så länge verkar det funka. De är skeptiska men accepterar situationen. Katterna alltså, växterna är inte det minsta skeptiska.
Härligt! Hoppas att katterna slutar vara skeptiska snart. :D



Kanske jag skulle ta fram Lunas gamla låda med takingång igen? Jag är såååå trött på all kattsand överallt, men ville göra det svårt för Älva att gå på lådan när hon var liten. Nu är hon ju verkligen inte liten längre... Hmm, tål att tänkas på!
 
Mimmi som aldrig sätter tassarna på bordet när jag äter gjorde hon idag . Fast man är 10 år så ska man ändån prova gränserna .Hon vet om att hon får inte göra så
 
Nytt tillägg på listan över saker katten jagar:
Fladdermus :mad:

Dålig jaktetik att inte respektera fridlysta arter!
Troligen inte så intressant att äta heller, eftersom hon kom in till mig med den...

5 cm är det en unge då, eller har de den storleken som vuxna? Stor skillnad på olika arter? Någon som vet...
 
Älva brukar gilla att hänga på gården precis utanför lägenheten. Där är en liten gräsplätt omgiven med häckar som hon tycker tillhör hennes revir. Det är främst där hon är säker när hon är ute - bär jag bort henne till dammen en bit bort så blir hon mer osäker och håller sig gärna i sitt träd.

Ikväll blev Älva så förtrollad av kaninerna att hon frivilligt lämnade sig trygga plats. Hon travade entusiastiskt vidare bort dit hon jagat kaniner tidigare, och sedan fortsatte hon utan tvekan ÄNNU längre bort. Hon var överlycklig och svansen slängde, slängde, slängde, fram och tillbaka. Dumma matte höll henne tillbaka från att gå på för gropiga eller buskiga marker, men hon verkade rätt så nöjd ändå.
Så himla söt! :love:
 
Jag har ju rubbat på Mimmis mönster i lgh . Undra om hon har koll på var dom nya sakerna står någonstans . Nu är hon bara glad över att ligga i min säng och mysa och spinna förfullt
 
Nytt tillägg på listan över saker katten jagar:
Fladdermus :mad:

Dålig jaktetik att inte respektera fridlysta arter!
Troligen inte så intressant att äta heller, eftersom hon kom in till mig med den...

5 cm är det en unge då, eller har de den storleken som vuxna? Stor skillnad på olika arter? Någon som vet...

5 cm kan vara en vuxen dvärgfladdermus. Fladdermöss är rätt små, det är bara vingarna som är stora.

Dålig stil av kisse i vilket fall :mad:
 
Nytt tillägg på listan över saker katten jagar:
Fladdermus :mad:

Dålig jaktetik att inte respektera fridlysta arter!
Troligen inte så intressant att äta heller, eftersom hon kom in till mig med den...

5 cm är det en unge då, eller har de den storleken som vuxna? Stor skillnad på olika arter? Någon som vet...
😱
Stackars fladdermus :cry:
 
Jag hittade en dabird häromdagen och Alice hittade sitt bushumör när den kom fram :love: När jag skulle gå imorse och satt på toa så höll hon på för fullt och tyckte att det var kul när bytet flög in bakom mina byxor, som då också fick sina smällar :D Plus så var det en stor spindel som låg ihjällekt på mattan häromdagen .. :cautious:
Hon har inte riktigt busat pga hunden men nu är vi ensamma hemma och några tillskrynklade mattor hittas igen :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! TLDR: Är det någon som har erfarenheter av bakbensvaghet som bieffekt av en medicin? Hur lång tid tog det att lösa sig, om det...
Svar
2
· Visningar
1 625
Senast: Icfafn
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 243
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 154
Senast: mackan
·
Hästvård Någon som har några idéer om vad detta kan vara? Försöker göra en lång historia kort. 1/2 fick jag hem min fina tjej som jag har på...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
28 344
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp