Kattströ utan lera

Bukefalos 30 år!

Soft Cat majsströ är mindre korn, som lite grövre sand. Det var hopplöst med tassfluffet som mina Ragdolls har. Men annars vill jag minnas att det var bra när jag testade för ett par år sedan.
Jag vet inte om Bio Catsil, som jag använder, har mindre korn än Super Benek. Det finns en bild längre bak i tråden som jag har lagt in.

Ska kolla! Den av mina som tar med sig mest är devånen oväntat nog. Fotsvett sade hennes uppfödare 😁 Sen kan hon ju inte gå ur lådan som en normal katt utan kör nån fom av kängruhopp ur så det bara rasslar sand.

Om det är någon som bor i Dalarna som vill testa ett par olika sorters strö har jag två oöppnade påsar att ge bort, en Cat's Best Original och en Porta SoftCat Corn.

Drottning Meda lämnade oss för drygt en månad sedan, så vi har ingen användning för dem. :cry:

Om det är någon som bor i Dalarna som vill testa ett par olika sorters strö har jag två oöppnade påsar att ge bort, en Cat's Best Original och en Porta SoftCat Corn.

Drottning Meda lämnade oss för drygt en månad sedan, så vi har ingen användning för dem. :cry:
Jag beklagar 💔 ❤️

Vart i Dalarna håller du till?

Ni som kör miljövänligt klumpande "sand" gjord av majs eller annat. Hur sprider den sig? Får katten med sig överallt i hemmet eller håller sig mesta vid lådan?
Jag tyckte faktiskt att cats best fastnade lättare i katten (och där med ramlade av någon annanstans i hemmet), speciellt den med små gröna/turkosa korn i sanden (de kunde färga pälsen i tassarna :crazy:).

Super Benek kan hamna lite utanför när katten hoppar snabbt ur lådan :D men helt okej tycker jag ändå, jag tappar ibland mera när jag tar upp kiss :cautious:

Liknande trådar

• Lämplig kattras?
  • Kattnamn från sagor?
  • Fristående kurser i etologi?
  • Myror och katt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat