Bukefalos 28 år!

Kattungar på väg!

S

Smajlet

Våran lilla ettåriga kissemiss ska få kattungar! Ååå vad roligt det ska bli! Seven ska nog bli en bra morsa. :)
Visst är hon söt!


seven.jpg
 
visst blir det säkert roligt med kattungar men ä inte 1:år lite väl tidigt? :confused: är inte alls erfaren med kattuppfödning då vi bara haft tjuv parningar men en gång hade vi en väldigt ung katt som blev mamma...(ca 1:år) hon fick fem stycken men klarade absolut inte av det, gick mest bara runt och skrek och flyttade runt kattungarna för att vi skulle ta hand om dom...tragiskt att se. Kanske bara var en olycka men tänkte ge det som en liten varning... grattis till de blivande små kisseungarna iallafall :)
 
Tja, har sett flera ettåringar som har blivit mammor. Det var en tjuvparning, så vi får väl se. men jag hoppas att det går bra ändå. :crazy: Tack! :)
 
Våran katt va typ 1 när hon födde å allt gick helt okej..
 
Å det låter bra! Hoppas verkligen att det går bra för seven också. Våran gamling var runt ett när hon fick ungar hon med. Så det blir nog inga problem! :)
 
Tjuvparning på en katt :confused:

Antingen är väl katten okastrerad och då (förhoppningsvis) innekatt. Utekatter ska vara kastrerade!
 
Ja. Här går katter ute hur dom vill. Men jag håller med om att de ska vara kastrerade.
 
Jag tycker ni ska kastrera er katt, det finns tillräckligt med kattungar som är oönskade, varför inte ta hand om sådana istället för att sätta fler katter till världen?
 
För att hon antagligen lugnar ner sej och blir mognare efter att ha fått kattungar. Vi ville att hon skulle få en kull. Så det var egentligen inte oönskat.
 
Det är en gammal och felaktig myt att de behöver få en kull före kastreringen. Det bästa sätt att få en lugn och mogen katt är att kastrera.

mandalaki
 

Liknande trådar

Katthälsa När jag googlar står det att man kan/bör kastrera hankatter redan vid 4 månaders ålder? Det låter VÄLDIGT tidigt, de växer ju mycket...
2
Svar
24
· Visningar
1 563
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Min devån Seven har tyvärr gått upp ordentligt i vikt. Hon är konstant hungrig och berättar det för alla. Eller mig då, eftersom jag är...
Svar
10
· Visningar
876
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 955
Senast: Sel
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 858
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp