Kattungar!!!

Som jag skrev tidigare kan du ta kontakt med kommunen om du vill bli av med grannarnas katter och grannarna inte lyssnar. :idea:
 
Det låter helt sjukt, det du skriver... Som om era katter är rena rama babymaskinerna och formligen spottar ur sig ungar men att trafiken reglerar antalet så att ni inte behöver bekymra er... Jag säger inte att det är så, bara att jag uppfattat det som så. Hoppas för katternas skull att jag har fel... :mad:
 
som sagt.. det e INTE mina katter som ynglar av sig i vår lada...min hona lägger alltid sina ungar inne.. å de behåller vi, kastererar hanarna å sterilicerar honorna...
 
Behåller ni ALLA ungar? Och om ni nu katrerar de ungarna, varför kan ni inte kastrera de stackars katterna som blir mammor om och om igen? :confused:
 
ojojoj.. det är inte mina honkatter.. grannarnas osterilicerade katter föder ungarna hos oss å ägarna hämtar inte hem dem... fattar ni inte det.. har skrivit det flera gånger... min honkatt äter p-piller när jag inte vill ja ungar... så jag sköter mitt... men det gör inte mina grannar...
 
Du skrev i ett tidigare inlägg att du inte kunde ge dem p-piller då de inte var hemma varje dag.

Hemma hos dig eller grannen? :angel:
Dessutom ger man en hona ett piller var sjunde dag! :crazy:
 
och i ett annat inlägg skriver du : alla honor får p-piller utom den som ska ha ungar snart....och i ditt första inlägg så skrev du att Hubbe fått ungar och att det vänatas två kullar till??????????

Hör du inte hur du låter???? :eek: :mad:
 
Du skrev i ett tidigare inlägg att du inte kunde ge dem p-piller då de inte var hemma varje dag.

Hemma hos dig eller grannen? :angel:
Dessutom ger man en hona ett piller var sjunde dag! :crazy:


men det e inte mina honkatter!!!! de kommer till oss lite då å då... sen om kattens ägare inte bryr sig kan jag inte göra mycket åt...
jag har en sterilicerad å en som äter p-piller alltså.. MINA honor...
 
ok....du har en steriliserad hona........det görs inte längre, man kastrerar honor! :devil:
och du ger alltså dina hona piller varje dag?
Annars så hade du väl inte sagt : de är inte hemma varje dag så jag kan inte ge dem piller.
det måste ju komma i tron av att de ska ha varje dag.
P-piller får man på recept och då borde veterinären informerat dig om att det ska ges ett var sjunde dag.
Visste du det så skulle du inte uttryckt dig så plumt!
Du har ju ingen aning om vad du pratar om överhuvudtaget.
Lägg ner! :mad:
 
men.. ok.. fel formulering.. min hona e hemma varje dag så henne e det inga problem med, men grannarnas honor kommer då å då.. ibland flera gånger på en vecka, sen kan det gå en el veckor innan de kommer tillbaka... :devil:
kan åxå tillägga att jag bor på bonngård å grannarna åxå.. finns alltså ett antal andra katter som bara e ladgårdskatter, lösdrivande som bonden inte har nån koll på...jaja..orkar inte dividera med er längre.. :devil:
 
Jag håller med dig i sak. Men att märka ord och påhopp motverkar sitt syfte i min mening. Skrämmer man bort folk eller får dem att vända taggarna utåt så når man inte fram med sitt budskap :-)
 
Jag skulle föreslå att du nu kastrerar Hubbe nu när hon har fått sin kull. Samma sak med hennes kattungar. I fortsättningen när du vill ha fler katter, så kan du väl ta hand om någon av grannkatternas ungar istället. Jag tror faktiskt att de får det bättre i din vårdnad i alla fall.
Ta även ett snack med kommunen och se om de kan göra något åt situationen. Katten är ju faktiskt ett husdjur även om de "bara" är ladugårdskatter. Husdjur ska skötas om så att de har det bra. Har man ingen koll på sina husdjur, så sköts de inte om och då är det ett fall för myndigheterna. Det är min ståndpunkt.
 
Det handlar inte om att märka ord,det handlar om att det är lögn!
Hade man vetat lite mer så vet man att man ger en katt piller var sjunde dag,då kan man inte säga: de är inte hemma varje dag så jag kan inte ge dem piller.
Det h*n säger verkar ju vara för att skydda sitt eget korkade beteende.
Därför tror jag att allt är lögn.
När hon först satte in ett svar så var det hennes katt som fått ungar,inte grannens ....detta utvecklades senare till att hon minsann tar hand om sina egna katter och allt är grannarnas fel....... :confused:
 
Jovars. Jag kan hålla med om att tysse i det här fallet inte har varit helt konsekvent. Men är man för bitsk så kommer det bara fram fler sådana "lögner". Det är liksom en försvarsreaktion. Jag tror att tysse verkligen _vill_ göra rätt för sig oavsett hur nu situationen egentligen ser ut. Hade det inte varit så, skulle h*n ha försvunnit ur diskussionen för länge sedan.
 
Jag anser iaf inte att man kan skylla sitt eget beteende på grannen,när det efter mycket om och men ändras i orginalstoryn.

Det första man reagerade på var ju faktiskt att det verkade ok för henne/honom att föda upp massa ungar för att mestadelen av dem skulle ändå bli överkörda....ett slags naturligt svinn liksom...... :crazy: :crazy: :crazy:
 
Så uppfattade jag situationen också först. Men jag är ganska övertygad om att h*n har insett att det inte borde gå till på det sättet.

Nåväl. Låt oss fortsätta vårt korståg för att höja kattens status. Jag tror att vi har gjort oss en liten seger här i alla fall, även om jag tyckte att vi slog lite under bältet (från båda håll). Man kan glädjas lite över den tycker jag. :-)
 
*mutter,mutter,mutter* :mad: :mad:

Jag får väl vara glad för det lilla ,att personen i fråga skäms så mycket att den skyller på nå´n annan.
Det tyder ju på ett ...*host,host*.. visst förstånd..... :crazy:
Tror du själv att det kommer att bli ändring för katterna i detta hem?? :smirk:
I loove to dela ut pungsparkar..... :devil: :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Ja. Nån gång ibland hade väl inte varit hela världen men hon har verkligen vår grusgång/parkering som toalett. Det är svårt att ta sig...
2
Svar
30
· Visningar
2 382
Senast: SaraXX
·
Övr. Katt Jag hittade ingen tråd om detta så startar en: Vad ska man som nybörjare tänka på när man tar hem en kattunge? Tips och råd? Vilka...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 569
Senast: Gimlan
·
Övr. Katt Nu blev jag plötsligt med kattungar, och måste ut och köpa mat till dem. Min gamla katt hade allergiproblem och kunde bara äta...
Svar
2
· Visningar
493
Senast: JohannaB
·
Katthälsa Hej min katt har nyss får kattungar 2 av dom dog men en överlevde. Nu är det något fel på vaktades såg att ena va helt svullen nu är den...
2
Svar
20
· Visningar
1 789
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp