Kattungemat

Cheeserica

Trådstartare
Kan man ge RC kitten till en kattunge på nästan 14 veckor..? Det står ju att det är för katter från 4 månader, men jag vet inte hur små förpackningar som finns av RC babycat (upp till 4 månader). Katten är van vid lite olika sorter, så det behöver inte nödvändigtvis vara RC heller. Några tips eller kloka ord från er..?

/Erica - vilse i foderdjungeln
 
Sv: Kattungemat

Åh, har du fått hem lilla Coco Chanel nu? Hon är jättefin! :)

Du kan ge Kitten om du vill, men min erfarenhet är att få katter gillar Kitten.
 
Sv: Kattungemat

Jag får hem henne imorgon kväll, gissa om man längtar nu! :love: :D Ska lägga in lite fler bilder sen när jag tagit några.

Gillar inte RC kitten? Det lät ju inget vidare det. Hon har ätit både RC babycat och nån Iams och nån mer matsort lite blandat fram tills nu, så jag vet inte riktigt vad jag ska köpa nu. Vad skulle du/ni gett..?

/Erica
 
Sv: Kattungemat

Jag skulle nog fortsatt med Babycat ett tag till, sedan gått över till ett energirikt vuxenfoder, ex Sensible eller Hair&skin.

Själv ger jag mina katter James Wellbeloved just nu, den finns också i kattungevariant.
 
Sv: Kattungemat

Mina katter älskar kitten :d Visst kan du ge det, nu kommer det ju med förnyat innehåll med nån immunsystems formula oxå, var på RC föreläsning i går och det lät jättebra.
De har även gjort om några av de andra sorterna så hair & skin skulle bara heta skin nu tror jag det var.....
 
Sv: Kattungemat

Mina katter åt Babycat, Kitten och nu Exigent. Barnmaten var godare ön vuxenmaten eller så har de lärt sig att man inte behöver äta upp allt på en gång :smirk:
 
Sv: Kattungemat

Mina kissar tycker också barnmaten är godare :smirk:
 

Liknande trådar

Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 048
Senast: super
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 178
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
1 979
Senast: Mia_R
·
Katthälsa Hej! Söker lite tips om kattmat. Familjen har två 11 åriga syskon blandraskatter. Vi har haft de sedan de var kattungar och har ätit...
Svar
15
· Visningar
1 289
Senast: Tiffany
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp