• IT & mobiler
  • Trådstartare Trådstartare ii-d-a
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 002
I

ii-d-a

Hur gör man för att förminska kb men inte storleken på bilden?

Sv: Kb..?

kb = kilobyte = storleksräkning

ii-d-a:
Med ett grafikeditor som exempelvis Photoshop, Gimp eller IrfanView
Kan du enkelt minska kvaliten lite utan att det förstör för mycket och få ner storleken på bilden

Okej, tack ^^
kan du förklara hur man gör i gimp? *hopplös* :angel:

oj har inte gimp men man öppnar bilden och välj spara som så borde man även få upp en man kan ställa in kvalitenstorleken

Asså hon menar om du har den i bmp eller va som helst så kan du spara den till typ jpg eller gif, då blir ju storleken på filen mindre men inte bilden.

Jaha, okej. men om den inte blir mindre, eller om den redan är i jpg, vad ska jag göra då?

Jag vet inget annat sätt i så fall, då får du minska bilden så blir ju filen mindre...

Man minska kvaliten på bilden men hur man gör det i Gimp vet jag inte för jag har den inte installerad.

Jaha, okej. men om den inte blir mindre, eller om den redan är i jpg, vad ska jag göra då?
Då du väljer att spara bilden, har du en knapp som det står 'options' på i Gimp? Isf klickar du på den och väljer ca 65 - 75%.. prova dig fram genom att döpa om bilden.. var rädd om originalet!!!
Ibland kan man gå ner till 55-60% (för original av bra kvalité) utan att det försämrar speciellt mkt.

Liknande trådar

• Låst
IT & mobiler När jag går och lägger stänger jag oftast av mobilen på nätterna. Känner inget behov av att vara nåbar på nätterna. Händer det något... 7 8 9
Svar
160
· Visningar
6 270
Senast: Mineur
·
IT & mobiler Nu för tiden kan man ju styra nästan allt med mobilen, hur mycket av elektronik och annat i hemmet styr ni med telefonen? Vi kan... 2
Svar
34
· Visningar
991
Senast: Mirre
·
IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 028
Senast: Enya
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
561

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka