Bukefalos 28 år!

wtf

Trådstartare
har en tygsoffa som det är kemtvätt på.. den är ljusgrå och jag har hund så nu börjar den se lite skitig ut :angel:
provade att lägga kuddfodralen (som är i samma tyg) i ljummet vatten med lite tvättmedel i, jisses vad skitiga!
men vad jag kan se så har det inte hänt nåt med dom, inte ens sämre passform!
vad är det egentligen som kan hända? Kan man tvätta (ljummet vatten och "smeka" tyget) det själv?
 
Sv: kemtvätt

Min soffa ska egentligen kemtvättas men efter kanske 8 tvättar i 40 grader i vanlig maskin har inget hänt med varesig färg eller passform. :D
 
Sv: kemtvätt

haha åfan, ja då törs man kanske klä av soffan ändå ;)
nackdelen är att armstödstyget är fastnitat under soffan, så det känns inte som att jag ids ta bort det. men det är kuddarna som är det vesäntliga!
 
Sv: kemtvätt

Om du har nå små prydnadskuddar i soffan så testa tvätta en av de överdragen först, då kan man ju bara köpa nya i nån matchande färg om det skulle skita sig.
 
Sv: kemtvätt

det var ju det jag gjorde igår :)
det finns två kuddar som följde med soffan som är i samma tyg, gick väldans bra!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 413
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
8 688
Senast: Bee
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 112
Senast: lundsbo
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 984
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp