Kieffer München

L

lilla_busan

Vill veta allt om den sadeln! Är det en ren dressyrsadel eller är det allround mot dressyr?

Någon som har en bild???
 
Jag har fått ett erbjudande att köpa en sådan sadel. Ägaren är lite osäker på om det är en allround mot dressyr eller en ren dressyr. Vad kan en München sadel vara värd? Svart, äldre (bort åt 15 år) hel i bommen. Genomgången av sadelmakare. Lite måste lagas (en söm som måste sys och någon hake vid bakvalvet som måste fixas). Den är dock fullt funktionsduglig utan att dessa saker fixas
 
Har en äldre sådan,trodde själv att det var en allround då en bekant sa att det är nog en allround mot dressyr.Jag trivs bra med den.Kan lägga in en bild senare idag kanske.Vissa allroundschabrak kan vara lite för korta men vill inte köpa dressyrschabrak då inte sadeln är lika rak vid vulstret som en dressyrsadel.
 
jag tycker det ser ut som en allroundsadel, men ing stenbergs läder i stockholm och fråga. De är svenska generalagenter för keiffer i sverige
 
Ja jag håller med, såg mer ut som en allround sadel...
 

Liknande trådar

Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
917
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag rider WE och fälttävlan, har en mellanpris hoppsadel som ligger ok på hästen men oskön för mig att sitta i samt en äldre...
2
Svar
24
· Visningar
1 966
Senast: AbCdE
·
Utrustning För behovet uteritter och lätt dressyrarbete, vilken sadel etc. gör det lättast att sitta kvar på hästen och inte åka av? (dvs för att...
2
Svar
20
· Visningar
1 301
Senast: Oknytt
·
Utrustning Jag har efter mycket efterforskningar kommit fram till att en lippo fazzino skulle kunna passa på min häst men nu till problemet. Jag...
Svar
5
· Visningar
764
Senast: Litiabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp